Invata sa respiri corect!

Poti sa rezisti mai mult de o luna fara mancare, zile intregi fara apa sau somn, dar fara aer – numai cateva minute. De aceea, e foarte important sa folosesti corect aceasta inestimabila sursa de energie si sanatate. Cum noi traim respirand, pare cel putin bizar ca cineva sa-ti atraga atentia ca nu respiri corect – doar asta faci de cand te-ai nascut, fara sa te invete cineva!

respiratie

foto respiratie corecta via Shutterstock
Nu degeaba practicile yoga si zen includ obligatoriu exercitii de control al respiratiei: aceasta sta la baza purificarii trupului si spiritului. De asemenea, medicina isihasta are la baza rugaciunea calugarilor isihasti, spusa in ritmul respiratiei corecte, cu inspiratie si respiratie profunda, astfel incat sa se creeze un ritm special in care sa fie antrenat intregul organism.

Tipuri de respiratie

  1. Respiratia claviculara sau superioara, care asigura umplerea cu aer doar a partii de sus a plamanilor. Se considera ca acest tip de respiratie este defectuos, din pricina consumului foarte mare de energie necesara pentru realizarea lui si a cantitatii insuficiente de aer care ajunge in plamani. Respiratia claviculara se intalneste frecvent la persoanele sedentare si mai ales la femeile din Europa si SUA. Modul defectuos de a respira este determinat si de unele particularitati ale vestimentatiei, care comprima zona abdominala. Hainele prea stramte, curelele prea stranse pot stanjeni respiratia si de aceea trebuie evitate.
  2. Respiratia costala sau mediana asigura umplerea cu aer a zonei intermediare a plamanilor si se realizeaza prin dilatarea cutiei toracice.
  3. Respiratia abdominala – mai este denumita respiratie profunda sau diafragmatica. Acest tip de respiratie este cel mai bun pentru organism, deoarece asigura patrunderea aerului si in zonele inferioare ale plamanilor. Are un efect linistitor, calmeaza sistemul nervos, contribuind la o mai buna autoreglare a starilor psihice. Respiratia abdominala se face prin coborarea diafragmei si impingerea abdomenului inainte, muschii abdominali fiind relaxati.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate