Intra in forma, pas cu pas


In doar doua saptamani, te vei simti si vei arata fabulos! Si asta, datorita beneficiilor obtinute prin programul nostru de fitness, usor de urmat acasa sau la sala de gimnastica. Asadar, ce mai astepti ca sa fii frumoasa si sanatoasa?

Saptamana 1
Daca nu ai nici un fel de antrenament, incepe de aici!
Daca nu prea ai activitate fizica sau te-ai lasat de sport de ceva vreme sau, pur si simplu, urasti ideea de exercitiu fizic, incepe incalzirea usor si treptat, adica din acest punct.

Tinta acestei saptamani Alege o activitate fizica usoara (de tip aerobic) pe care iti place s-o faci, cum ar fi mersul rapid, alergarea usoara, inotul sau un aparat simplu din sala de fitness, precum stepperul sau bicicleta. Incepe acest exercitiu simplu in portii mici, de cate 20 de minute, intrerupte de pauze cel putin la fel de lungi.

Inceputul usor este foarte important, pentru ca doar astfel corpul tau se poate acomoda treptat la antrenamentul zilnic la care trebuie sa ajungi, reducand la maximum riscul febrei musculare sau al unui eventual accident.

Planul de actiune Alterneaza 2 minute de exercitiu moderat, de exemplu mers vioi, cu 2 minute de mers in forta (efort de intensitate mai mare) sau jogging relaxat. Daca ai ales inotul, alterneaza 2 minute de crawl cu alte 2 minute de inot in stil bras sau pe spate. Repeta aceasta secventa de cinci ori.

Sfatul nostru O motivatie suplimentara pentru exersarea zilnica ar putea fi achizitia de echipament sportiv nou-nout. Incearca diferite culori si texturi si poarta-le cat mai des, la antrenament, pe cele care ti se potrivesc mai bine.

Saptamana 2
E timpul sa cresti ritmul
E foarte usor sa cazi in capcana obisnuintei si sa ramai in zona de comoditate. Asadar, daca ai folosit mersul ca exercitiu in prima saptamana, in a doua este timpul sa te gandesti la ceva provocator…

Tinta acestei saptamani Incearca sa-ti lucrezi muschii timp de 15 minute fara oprire. Cercetarile arata ca durata exercitiului este mai importanta decat intensitatea lui. Cu cat exersezi mai mult timp, cu atat organismul are acces mai usor si rapid la depozitele de grasime din tesuturi.

Planul de actiune Stabileste intensitatea exercitiului in asa fel, incat sa-ti permita executarea lui timp de 15 minute fara oprire. Ia in considerare si nivelul tau de antrenament – de exemplu, o alergare timp de 15 minute poate insemna un exercitiu foarte greu daca nu ai o forma buna, in timp ce inotul la o viteza moderata este o forma de miscare usor de realizat.

Daca ai ales antrenamentul la o sala de gimnastica, exerseaza timp de 15 minute la inceput, chiar daca la o intensitate mai scazuta. Dupa aceste prime 15 minute de "munca", ia-ti o pauza de 5 minute, in care te odihnesti. Apoi exerseaza din nou timp de 10 minute, inainte ca muschii sa se "raceasca". Toata sedinta ar trebui sa dureze in jur de 30 de minute.

Sfatul nostru In timpul exercitiului, ia cu tine iPOD-ul cu muzica buna sau asaza-te in fata unui ecran tv, care te ajuta sa nu te plictisesti si sa-ti duci sarcina la bun sfarsit.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness