Insomnia, de domeniul trecutului: 5 trucuri pentru a adormi mai repede

Ca urmare a ritmului alert al vieții, a multitudinii de activități cotidiene extrem de solicitante, multe dintre noi ajung să se confrunte cu grave probleme cu somnul.

trucuri pentru a adormi mai repede

La persoanele care nu se confruntă cu insomniile, durează aproximativ 15 minute din momentul în care se așază în pat până în momentul în care le ia somnul. În cazul insomniacilor însă, pot trece ore întregi până să reușească să adoarmă.

Din fericire, insomnia este o problemă care-și poate găsi rezolvări relativ simple: ceaiuri, pastile naturiste, uleiuri esențiale sau… unele trucuri. Descoperă și tu, în cele ce urmează, cele mai eficiente 5 trucuri pentru a adormi mai repede.

Practică o activitate fizică!

Nu-ți imagina că te trimitem la sala de forță să-ți dai sufletul pe aparate, însă poți merge la clase mai puțin solicitante, precum Pilates sau dansuri. Joggingul, mersul pe role sau pe bicicletă, chiar și plimbările în pas alert îți pot fi aliați în lupta împotriva insomniei.

O activitate fizică, oricât de ușoară ar fi ea, determină eliberarea de endorfine, substanțe chimice secretate de creier, care contribuie la eliminarea stresului. Fă apoi o baie caldă și pregătește-te de culcare.

Consumă alimente care conțin triptofan!

Lactatele, ouăle, semințele, nucile, carnea de curcan sau produsele din soia sunt alimente bogate în triptofan, un aminoacid care favorizează somnul. Așa că dacă ți-ai imaginat că doar copiii trebuie să bea lapte înainte de culcare, te-ai înșelat. Deprinde și tu acest obicei și vei putea avea un somn liniștit și odihnitor.

Ține seama însă de recomandarea noastră: dacă un pahar de lapte cald sau de iaurt poți bea fără probleme exact înainte să te culci, celelalte alimente care conțin triptofan ar trebui consumate cam cu 3 ore înainte de a te așeza la somn, întruct trebuie să aibă timp să se digere.

Ascultă muzică relaxantă!

Există studii care susțin că celulele corpului nostru reacționează la sunete. De altfel, aceleași studii compară organismul cu o orchestră (datorită sunetelor produse de ritmul cardiac, de respirație, de circualția sanguină) receptivă la armonia ritmurilor înconjurătoare.

Așadar, muzica relaxantă golește mintea de griji și induce somnul.

Apelează la uleiuri esențiale!

Aromoterapia este una dintre cele mai eficiente soluții împotriva insomniei. Ai nevoie doar de o aromacandelă pe care o vei umple cu apă peste care vei presăra 4-5 picături de ulei esențial de lavandă. Apoi aprinde lumânarea aromacandelei. Lavanda este o plantă cunoscută din cele mai vechi timpuri ca având proprietăți relaxante și sedative, așa că vei merge la sigur.

Ține un jurnal!

Chiar dacă necesită ceva timp să scrii într-un jurnal, îți va fi de mare ajutor acest lucru în combaterea insomniei. Notează-ți în jurnal ce cantitate de cafea bei într-o zi, ce alimente consumi, cât efort fizic faci, cât timp stai în fața televizorului seara, orele la care te duci la culcare, la care adormi, la care te trezești, suma orelor de somn dintr-o zi.

Încet-încet, înlocuiește-ți obiceiurile cu unele care te ajută să dormi: spre exemplu, încearcă să înlocuiești o parte din alimentele pe care le consumi regulat în timpul zilei cu unele care conțin triptofan, o ceașcă de cafea cu una de ceai de tei sau de valeriană, renunță la timpul petrecut în fața televizorului înainte de culcare și citește câteva pagini dintr-o carte sau fă 30-40 de minute de exerciții fizice intense în casă.

Tu te-ai confruntat până acum cu insomnia? Ce remedii sau ce trucuri pentru a adormi mai repede cunoști și au funcționat în cazul tău?

 

Sursa foto: 123rf.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate