Îngrijirea corectă a pielii, pe timpul verii

În sezonul estival, două sunt întrebările arzătoare: cum ne protejăm de efectele nocive ale soarelui şi cum scăpăm de celulită?

ingrijire-vara

L a finalul verii trecute mi-am propus ca anul acesta să tratez problema celulitei cu responsa-bilitate, să iau măsurile potrivite din timp, adică să aleg cele mai eficiente creme, să mănânc mai sănătos şi să fac cele mai potrivite exerciţii, astfel încât acel aspect nedorit al pielii, de coajă de porto-cală, să dispară o dată pentru totdeauna. Aceasta este, spun specialiştii, atitudinea potrivită, însă câte dintre noi chiar o pun în practică, mai ales că este deja luna iunie, iar perioada concediilor a fost oficial inaugurată? De data aceasta, am la dispoziţie două luni pentru a lupta cu această problemă nedorită, astfel încât să elimin orice grijă, odată ajunsă la mare. Şi dacă tot suntem la acest capitol, la fel de serios trebuie tratat şi subiectul protecţiei solare, şi nu doar pe plajă, ci în fiecare moment al zilei. Dr. Oana Spânu, medic dermatolog, îţi explică de ce.

Cât de importantă e protecția solară?

Cu ochii-n soare

„Soarele înseamnă foto-îmbătrânire, și înseamnă deteriorarea fibrelor de colagen și de elastină de la nivelul pielii“, explică dr. Oana Spânu, medic specialist dermatologie, tocmai de aceea relaţia noastră cu soarele ar trebui să fie una foarte bine gestionată: „Ar trebui să ne expunem cât mai puțin la soare şi să apelăm la metode foarte simple de fotoprotecție, cum ar fi:îmbrăcăminte care să ne acopere o suprafață cât mai mare a pielii, ochelari de soare cu protecție UVA şi UVB, pălărie“, întrucât zonele cele mai sensibile sunt cele expuse cel mai frecvent – fața, decolteu, mâini și suprafața inferi-oară a picioarelor. Dr. Oana Spânu atrage atenţia asupra faptului că fotoprotecția înseamnă și absența expunerii la aparatele de bronzare artificială, în ciuda modei care există acum la noi.

Când ai multe aluniţe

Persoanele cu multe aluniţe trebuie să se ferească de ultraviolete, şi să folosească zilnic creme cu factor de protecţie, chiar şi iarna. „Melanomul are un risc ridicat de mortalitate dacă e tardiv depistat. Până la urmă, ne ferim de soare ca să nu îmbătrânim, ne ferim de soare ca pielea să nu capete, în timp, modificări de culoare şi pete pigmentare, dar trebuie în primul rând să ne ferim de soare ca peste 10, 20 de ani să nu facem tumori de piele. Unii dintre noi suntem purtătorii unor gene defecte şi dacă ştim că sunt situaţii în care, în familie, două, trei generaţii în urmă au suferit de cancer de piele, atunci nu ar trebui să ne expunem la ultraviolete, decât 10-15 minute dimineaţa sau seara“.

Campania Zilele protecţiei solare

Pentru a veni în ajutorul per-soanelor predispuse sau care se confruntă deja cu afecţiuni ale pielii provocate de soare, Laboratoarele La Roche-Posay au iniţiat campania „Zilele protecţiei solare“. Aceasta se va desfăşura pe tot parcursul lunii iunie, în 32 de oraşe din ţară, unde vor avea loc controale gratuite ale aluniţelor suspecte, care şi-au modificat forma şi culoa-rea. În plus, vor fi oferite informații privind riscurile expunerii neprotejate la soare. Pentru a te programa la cel mai apropiat dermatolog, intră pe www.protectiasolara.ro.

Celulita, o problemă la fiecare început de vară

Care sunt cauzele?

Aceasta este prima între-bare pe care trebuie să ţi-o pui atunci când vrei să faci cu adevărat ceva în privinţa diminuării celulitei. În cartea „Celulita poate fi învinsă“, apărută la Editura Trei, dr. Adina Alberts explică faptul că fumatul favorizează apa-riţia celulitei, aşa cum se întâmplă şi când vine vorba despre consumul de cafea, bineînţeles, când acesta este foarte ridicat. Apoi, orice formă de stres poate favoriza apariţia celulitei, precum și perioada maternităţii. „Ideal este ca orice per-soană care observă insta-larea primelor semne de celulită să urmeze tera-piile necesare, pentru că rezultatele bune vor apă-rea în scurt timp, costurile vor fi minime, iar între-ţinerea ulterioară este reprezentată de 1-2 şedinţe lunare, care din punct de vedere financiar sunt la îndemâna oricui“, explică dr. Adina Alberts.

Rolul grăsimilor

Este adevărat că în com-baterea celulitei trebuie să reducem grăsimile, însă cel mai important este să eliminăm grăsi-mile animale și pe cele uscate. În cartea „Tratamente naturale pentru combaterea celulitei“, autoarea Jordina Casademunt explică faptul că de-a lungul acestui secol, consumul de grăsimi, mai ales de origine animală, a crescut, în timp ce activitatea fizică a scă-zut constant. Introdu în dieta zilnică alimente bogate în făină și cereale integrale, fructe proaspete, legume și îndulcitori natu-rali precum mierea, melasa și siropul, evitând dulciurile și sucurile îndulcite în exces. Diminuează consumul de făină rafinată și zahăr alb, pentru că sunt carbohidrați care se asimilează rapid și pe care ficatul îi metabolizează în grăsimi. Crește cantitatea de fibre: mănâncă cereale integrale, fructe, salate și legume. Fibrele pe care le conțin aceste alimente absorb apa și sucurile digestive în intestin, se acumulează și se elimină imediat, curățând moleculele de grăsime și alte reziduuri, și astfel ficatul primește mai multe grăsimi.

Știi să mănânci?

Atunci când simți nevoia să mănânci ceva dulce, alege fructele uscate (fără a abuza însă). Cu o jumă-tate de oră înainte de fiecare masă bea un pahar cu apă. Dacă bei în timpul mesei, diluează prea mult bolul alimentar și îngreunează digestia. Dacă pui mâncarea într-o farfurie albastră sau într-una de desert, te vei sătura mai repede.

Pregătirea pentru mișcare

Mișcarea este un element important în combaterea celulitei, iar un plan bine pus la punct în această direcție te va ajuta să te mobilizezi mai ușor. La început, stabilește, singură sau cu ajutorul medicului, care sunt zonele cele mai afectate de celulită: abdo-men, șolduri, picioare, fese, pentru că pe acestea trebuie să le pui la treabă. În momentul în care începi exercițiile, nu uita de par-tea de încălzire, pentru a nu-ți forța ulterior mușchii. Fii constantă și acordă zilnic câteva minute mișcării. Încheie de fiecare dată sesiunea de gimnastică cu câteva exerciții de stretching.

Dacă nu ești amatoare de exerciții fizice, optează pentru „Power walking“, marșul sau mersul rapid. Acesta activează circulația și metabolismul, care ard mai multe grăsimi și mo-delează mușchii picioa-relor, ai șoldurilor și ai feselor. Când ai intrat în criză de timp pentru că ai lăsat pe ultimul plan acest subiect, poţi apela la câteva trucuri, menite să păcălească privirile celor din jur. Foloseşte creme cu pigmenţi care reflectă lumina şi evită purtarea unor fuste sau pantaloni strâmţi, lucioşi sau transparenţi. La mare pareo-urile sunt mereu soluţia salvatoare!

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete