Încarcă-ți bateriile repede!

Te simți de parcă cineva ți-ar fi stors ultimul strop de energie? Ai acum la îndemână soluții care să te revigoreze.

incarca-ti bateriile repede

Ieși la aer

O plimbare de 10 minute poate să-ți reîncarce bateriile pentru următoarele două ore. Așa că, la finalul pauzei de prânz, fă câțiva pași pentru a te revigora.

Ți s-au subțiat sprâncenele?

În mod suprinzător, această schimbare fizică poate explica lipsa ta de energie. Pierderea firelor de păr din sprâncene este unul din semnalele de recunoaștere a unei glande tiroide subactive, o cauză frecventă a oboselii. Una din patru femei suferă de această afecțiune, care încetinește metabolismul, transformând orice activitate într-un posibil efort.

Așadar, dacă sprâncenele tale s-au subțiat îngrijorător, programează-te la medicul de familie, pentru a-ți recomanda analizele de sânge necesare.

Testează-te online

Lipsa energiei poate fi și un semn al diabetului de tip 2, dar simptomele apar, de obicei, mai încet, astfel că nu resimți brusc oboseala. Oboseala apare ca urmare a faptului că organismul nu produce suficientă insulină pentru a funcționa cum trebuie.

Pe site-ul britanic riskstore.diabetes.org.uk vei găsi un test online în urma căruia vei afla dacă te încadrezi în categoria de risc a acestei boli. Medicul îți va putea explica dacă și de ce trebuie să urmezi o dietă și un tratament medicamentos.

E culoarea care trebuie?

Verifică dacă urina are o culoare normală. Dacă este închisă la culoare, înseamnă că trebuie să bei mai multă apă. Nu te baza doar pe senzația de sete pentru a consuma lichide, în acel moment organismul este deja deshidratat.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că sângele se îngroașă, deci inima trebuie să lucreze mai mult pentru a-l transporta în organism, deci tu vei fi mai obosită. Ținta? O cafea (da, doar atât recomandă nutriționiștii), două ceaiuri și șase pahare de apă pe zi.

Sus picioarele!

La finalul zilei, stând întinsă pe pat, ridică picioarele și sprijină-le de un perete. Acest exercițiu simplu va contribui la îmbunătățirea circulației sanguine la nivelul creierului. Alte exerciții asemănătoare, precum statul pe umeri, în poziția lumânare, ajută la stimularea glandelor pituitare și a hipotalamusului, care reglează cantitatea de hormoni din organism.

Renunță la rele

Zahărul este fruntaș la capitolul alimente rele, absorbind din organism vitaminele și mineralele de care ai nevoie pentru a-ți menține nivelul de energie ridicat. Oricât de tentante ar fi, redu cantitățile de biscuiți, prăjituri, ciocolată, cereale, pâine și paste, și vei vedea că senzația de oboseală nu
va mai fi atât de acută.

O porție de midii, vă rog

Aproape un sfert dintre femei nu asimilează suficient fier din alimentație, ceea ce se simte: apar stările de oboseală, nu te mai poți concentra la fel de bine și este posibil să te caracterizeze și o stare de apatie.

Una dintre variantele prin care poți suplini carența de fier este consumul de midii. 200 g de midii pot acoperi cantitatea zilnică de fier recomandată. Carnea roșie și ouăle sunt pe locul doi în topul alimentelor bogate în fier, însă dacă ești vegetariană poți opta pentru legumele verzi, fasole uscată sau fructe uscate.

Fierul este necesar pentru producerea celulelor roșii, care ne ajută la menținerea energiei la un nivel ridicat. Dacă suspectezi că nivelul fierului este scăzut, vizitează medicul de familie pentru a-ți recomanda analizele necesare, înainte de a te îndrepta spre rafturile cu suplimente din farmacii. Și încă ceva: nu bea ceai sau cafea în timpul mesei, pentru că reduc absorbția de fier.

Schimbă perspectiva

Gândește-te puțin la activitățile care te storc de energie – poate cumpărăturile de la finalul săptămânii, spălatul vaselor, rezolvarea treburilor de zi cu zi – oricare ar fi acestea, cu siguranță nu ai cum să le elimini, oricât de mult ți-ai dori asta. Ceea ce poți schimba este felul în care te raportezi la ele, spune Marisa Peer, psihoterapeut.

Poți profita de tot acest timp pentru a asculta muzica preferată, poți urmări un film pe care voiai de mult să-l vezi. În timp, ți se va schimba percepția față de astfel de obligații casnice, îți va face plăcere să le duci la bun sfârșit și, cu siguranță, nu te vei mai simți lipsită de energie.

Împrietenește-te cu quinoa

Eu tocmai am făcut asta și sunt încântată! Quinoa (se pronunță „chinua“) este o cereală bogată în proteine și cu un conținut mic de aminoacizi, se gătește foarte ușor și poate înlocui orice garnitură căreia trebuie să îi dedici mai mult timp.

Pentru a găti 250 g de quinoa, clătește boabele și pune-le la fiert în 500 de ml de apă, reducând temperatura când apa începe să fiarbă. După 15 minute vei obține o garnitură delicioasă, pe care o poți combina chiar și cu iaurturi, pentru o gustare sănătoasă.

În pană de magneziu?

Suplimentul de care, cel mai probabil, ai nevoie, este magneziu – doar prin alimentație este greu să asiguri necesarul, mai ales când nu ești fană a verdețurilor, a nucilor și a semințelor. Magneziul este cel care ajută la transformarea alimentelor în energie, contribuie la sănătatea inimii și este esențial atunci când trebuie să faci față cu brio unei perioade stresante.

Cum stai la capitolul stres?

Când ești stresată, felul în care respiri ți se schimbă: nu inspiri suficient de adânc, prin urmare nici organismul nu este oxigenat așa cum ar trebui. Pentru a te revigora, întinde-te și inhalează aerul adânc, până ajungi cu numărătoarea la 8. Apoi, ține-ți respirația din nou până la 8, apoi expiră numărând până la 16. Repetă acest exercițiu de opt până la zece ori.

Fitoterapie

Rhodiola Rosea este un energizant natural care te ajută să faci față stresului. În magazinele naturiste găsești astfel de suplimente.

 

Text: Cătălina Ioancea

Foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate