In forma… si la 40ºC!

Chiar si in vacanta, cand nu ai alta preocupare decat sa te relaxezi si sa-ti petreci timpul cat mai placut, ar fi bine sa nu uiti de sanatatea ta.

Ce mananci in concediu Ai din ce alege, mai ales ca in acest anotimp oferta de legume si fructe este foarte bogata.

Asadar, indiferent ca iti petreci vacanta la mare sau la munte, ca mananci la restaurant sau din proviziile proprii, nu uita de aceste alimente sanatoase, care te mentin in forma si te ajuta sa scapi de stresul si tensiunea acumulate.

Incearca sa incluzi in meniul tau zilnic cat mai multe legume si fructe, care sunt usor asimilabile si au un continut bogat in apa, vitamine si minerale, substante antioxidante, fibre alimentare.

Un mic dejun sanatos si energizant trebuie sa cuprinda un produs lactat (lapte, branza sau iaurt), un aliment bogat in proteine (ou, sunca sau jambon), paine sau cereale si un fruct proaspat (poti opta pentru: piersica, banana, struguri, mar etc.) ori un suc natural de fructe.

Pentru gustarea de la ora 10:00, cea mai potrivita alegere sunt fructele proaspete. Te duci la plaja sau in calatorie? Spala-le bine, pune-le intr-o punga si ia-le cu tine!

Evident ca nu este cazul sa te indopi numai cu verdeturi. Daca iti place carnea, nu trebuie sa renunti la ea, dar o poti evita pe cea grasa. Alege pestele, puiul fara piele si carnea de vita.

Salatele de fructe pot fi un desert delicios si… prietenos cu sistemul tau digestiv, deoarece sunt surse pretioase de fibre alimentare, care previn constipatia si accelereaza tranzitul intestinal. In plus, contin multa apa, ceea ce inseamna ca esti mai putin expusa riscului de a te deshidrata. Iar cand ai pofta de ceva „dulce si interzis“, alege mai degraba inghetata decat o prajitura „ticsita“ de calorii.

Evita pe cat posibil preparatele de tip fast-food: sunt o combinatie daunatoare de grasimi si calorii si, cu siguranta, iti pasa de silueta ta. Daca, totusi, te tenteaza un asemenea restaurant, incearca sa comanzi ceva mai putin caloric: un sendvis cu carne de vita sau de pui la gratar, fara maioneza si branza.

Nu uita sa ai mereu la tine o sticla cu apa. Ai nevoie de cel putin 1,5-2 litri de lichide pe zi. In cazul in care nu consumi cantitatea necesara de lichide, risti sa te deshidratezi sau sa faci insolatie.

O problema neplacuta: picioare umflate si „grele“
Desi nu este o afectiune pentru care chemi salvarea, insuficienta venoasa creeaza un mare disconfort: furnicaturi, crampe musculare, durere, edeme, senzatia de picioare „grele“. Se estimeaza ca una din trei femei sufera vara de problema „picioarelor umflate si grele“. Daca insuficienta venoasa apare inca din adolescenta, problema va evolua odata cu varsta.

La aparitia afectiunii contribuie: statul in picioare mult timp, expunerea la soare, caldura, excesul de greutate, unele tratamente hormonale care accelereaza degradarea peretelui venos, provocand varice. Cum poti preveni boala si ameliora simptomele? Se impune, in primul rand, o modificare a stilului de viata.

  • Fa cat mai multa miscare pentru imbunatatirea circulatiei sanguine. Acum, in timpul concediului, profita din plin de timpul liber si dedica-te activitatilor sportive: inoata, plimba-te mult, mergi cu bicicleta. Evita activitatile fizice care presupun sarituri sau un impact violent cu solul, pentru ca acestea pot provoca micro-traumatisme la nivelul vaselor de sange.
     
  • Evita sandalele cu toc foarte inalt, precum si incaltamintea prea stransa pe picior.
     
  • Nu sta prea mult timp la soare si evita sa mergi la sauna.
  • Redu cantitatea de sare din alimentatie si limiteaza drastic consumul de alcool.
     
  • Ori de cate ori iti simti picioarele obosite, odihneste-te stand cu ele mai ridicate decat restul corpului. Noaptea, pune-ti sub picioare o perna.
     
  • Seara, inainte de culcare, tine-ti picioarele in apa rece, maseaza-ti bland gambele si fa cateva miscari de pedalare in aer.

Fereste-ti alunitele de soare!
Evita sa-ti etalezi alunele la soare pe tot parcursul anului, dar mai ales pe timpul verii, cand pielea este expusa actiunii directe a razelor solare. Iar daca ai parul si ochii deschisi la culoare, e bine sa fii si mai atenta, pentru ca pielea ta este mult mai sensibila si se arde mai usor la soare.

Arsurile solare favorizeaza imbatranirea prematura a pielii si, in timp, pot conduce la aparitia cancerului de piele.
Cea mai eficienta protectie este cea mecanica: palarie, imbracaminte subtire care acopera in totalitate zonele cu alunite (tricou sau bluzita cu maneca lunga, pantaloni sau fusta lunga). La plaja, foloseste o lotiune fotoprotectoare, cu un indice de protectie de cel putin 30. Reaplic-o la fiecare doua ore si dupa fiecare imbaiere.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate