Succes şi împlinire la 40 de ani

Nu s-ar putea spune ca si-au ales cariera, ci, mai curând, cariera le-a ales pe ele. Atunci când şi-au descoperit adevarata vocaţie, au avut curajul şi inspiraţia să spună „De ce nu?!“.

Zâna buna a creanţelor

_MG_8109 300 dpiCut

Cosmina Marinescu, 39 ani, este Directorul Diviziei Operaţiuni a companiei KRUK International şi coordonează activitatea departamentelor de colectare a creanţelor cesionate, colectarea pe teren, departamentul juridic şi departamentul de analiză şi raportare.

A terminat Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport, apoi a lucrat în Emiratele Arabe Unite ca antrenoare de înot. După un an s-a întors în Bucureşti şi a luat decizia să-şi schimbe cariera.

Educaţia economică e vitală

Privit mai de la distanţă, activitatea de colectare creanţe pare una dură, cu acţiuni în forţă, cu procese, cu popriri, confiscari şi alte drame.

Dar privindu-i fotografia, ceva nu se leagă în scenariul meu. „Deşi acum zâmbesc când îmi aduc aminte, sigur că la primul interviu de angajare în companie am avut aceleaşi îndoieli“, povesteşte Cosmina.

„Nimic nu este mai greşit în termeni de percepţie decât imaginea stereotipică şi deformată cu care asociam această activitate.

Compania noastră este, de fapt, partenerul pe termen lung atât al persoanelor cu datorii, cât şi al instituţiilor financiare şi a altor companii cu care lucram din postura de parteneri de afaceri, prin prisma soluţiilor personalizate pe care le oferim.“

Pe scurt, sarcina unei companii de recuperare creanţe este tocmai aceasta, să recupereze, adică să facă posibila plata datoriilor, prin eşalonari, prin sisteme de rate avantajoase, totul adaptat la posibilităţile reale ale debitorului.

„Noi am dezvoltat în ultimii ani campanii de informare şi educare foarte îndrazneţe şi empatice: le-am arătat românilor cine e contabilul casei lor, cum le dau bani de buzunar copiilor şi de ce, cum aceste datorii sunt în traista noastră din strabuni, importantă fiind abordarea lor, nu perceperea lor ca pe un capăt de ţară.“

„40 is the new 20“

Aceasta este deviza Cosminei, care nu a atins încă pragul celor 40 de ani, dar se apropie cu încredere de el.

Anul 2012 a fost pentru ea anul marilor împliniri pe plan personal: „Mi-am găsit perechea, am construit casa noastră şi, la finele construcţiei, am aflat că sunt însărcinată! Mă simt împlinită, fericită, am o familie pe care o iubesc, un copil pe care îl ador. Cât despre carieră, mi-o doresc la fel de intensă ca până acum şi cât mai îndelungată.“

Câte proiecte, atâtea lecţii învăţate

AG2-Foto-Sebastian MoiseCut

Angela Galeţa are 42 de ani, a studiat chimia, dar a dezvoltat o carieră de excepţie în domeniul responsabilităţii sociale. Este directorul Fundaţiei Vodafone.

Cariera didactică… n-a fost să fie

Mai întâi, şi-a dorit să fie învăţătoare. În liceu, când a avut o profesoară de chimie care pe care a îndrăgit-o foarte mult, a hotărât să fie profesoara de chimie. După facultate, n-a găsit un post de titular şi s-a gândit ca, temporar, să facă altceva. Aşa a ajuns la SOS Satele Copiilor.

„Atât de temporar a fost, că am stat zece ani acolo“, povesteşte Angela. Din nevoia de a face o schimbare, a trecut la Vodafone, ca Project Manager Corporate Social Responsibility.

Formula succesului: 2 + 800

Unul dintre proiectele de răsunet pe care le-a coordonat a fost cel de implementare a unor soliţii de tele-medicina pentru SMURD: comunicarea în timp real a tuturor datelor privind starea pacientului, inclusiv imagini, de pe ambulanţa, către unitatea de primire urgenţe.

Pentru Salvamont a fost dezvoltată o aplicaţie pentru telefonia mobilă care ajută la localizarea precisă şi comunicarea cu persoanele care suferă accidente în munţi.

„Au fost multe proiecte în care m-am implicat din 2005“, îşi aminteşte Angela, iar această experienţa vastă a fost esenţială pentru ceea ce avea să urmeze.

„În decembrie 2012, când m-am întors din concediul de maternitate, am preluat funcţia de director al Fundaţiei Vodafone.“

„Ca să susţin un proiect în faţa board-ului, trebuie, mai întâi, să cred eu în el. Întotdeauna merg să văd proiectul pe care îl propun pentru finanţare, merg să cunosc personal oamenii cu care lucrez, dar şi beneficiarii.“

Fundaţia Vodafone are un număr impresionant de angajaţi: doi – directorul şi un manager de proiecte. Pe mine una, asta mă impresionează.

„Avantajul unei fundaţii corporative“, mă lămureşte Angela, „este tocmai acesta, că beneficiază de suportul companiei, prin compartimentele sale judiciar, financiar-contabil, de PR sau marketing.

Un alt avantaj se vede în programul de voluntariat. Anual, în jur de 800 dintre angajaţii companiei fac voluntariat în proiectele noastre: fie merg pe santiere, fie merg în spitale şi le citesc poveşti copiilor, fie în centrele pentru bătrâni sau acasă, unde îi ajută.“

Două norme şi ceva în plus…

Eva Maria, fetiţa Angelei, are un an şi nouă luni. „E o vârstă frumoasă“, spune Angela. „În fiecare zi descoperă câte ceva şi eu descopar ceva nou la ea.“ Dacă ziua ar avea mai mult de 24 de ore…

„Două lucruri îmi plac foarte mult şi nu prea mai am timp pentru ele: să citesc şi să călătoresc. Nu neaparat din cauza jobului, ci mai degrabă de când am acest rol nou, de mamă.“

Are un job cu normă întreagă – „mai mult decât întreagă“, precizează Angela. „Nu e tipul de job în care, dacă ai închis calculatorul şi ai plecat acasă, ai întrerupt orice legătură.

Acasă, continui să mă gândesc la cele de peste zi. Fie că au fost lucruri bune, aşa cum a fost întâlnirea de ieri cu cei din programul «Voluntar de profesie», de unde am plecat supermotivată şi încărcată pozitiv, fie că sunt lucruri după care mă duc acasă pur şi simplu dărâmată, cum se întâmplă după o vizită la secţia de oncologie de la Marie Curie.

“ Fie că activează într-o fundaţie, fie că ar activa într-o companie, nu se imaginează făcând altceva. Zona de responsabilitate socială a cucerit-o pentru totdeauna.

Autor: Mihaela Serea

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Relatii