Idei jucăuşe: cum să-i învăţăm pe copii să coopereze

Oceanul prieteniei: Faceţi rost de o coală albă de hartie (puţin mai mare decât A4) şi spuneţi-le copiilor să picteze un ocean.

Apoi rugaţi-i să lipească în ocean diferite vietăţi pe care le-aţi decupat pentru ei (sau pe care le-au decupat ei înşisi) – peşti, caracatiţe, alge, scoici.

Explicaţi-le că ele împart aceeaşi apă întrucât sunt prieteni. Şi noi oamenii împărţim cu prietenii noştri diverse lucruri.

Puteţi să-i rugaţi pe copii să spună ce-au împărţit ei în timp ce au făcut oceanul prieteniei: aceeaşi coală, aceleaşi acuarele, au luat vietăţile din acelaşi vas, au strâns împreună materialele, şi-au dat unii altora lipiciul etc..

Copacul cooperării: Desenaţi pe o coală A3 sau A2 conturul unui copac pe care copiii pot să-l picteze împreună.

Ajutaţi-i apoi să înţeleagă ce înseamnă cooperare oferindu-le niste desene de colorat (”Cooperare este atunci când toţi avem un scop comun” – un desen cu mai mulţi copii care construiesc un turn mare.

”Cooperare este atunci când ne aşteptăm rândul” – un desen adecvat etc.). După ce fiecare copil colorează câte un desen care simbolizează o parte din ceea ce reprezintă ”cooperare”, puneţi-i să lipească desenele pe Copacul Cooperării şi recapitulaţi ce înseamnă cooperare. Evidenţiaţi modul în care au cooperat ei unii cu ceilalţi.

Comoara ascunsă: Împărţiţi copiii în echipe de câte două.

Un copil din fiecare echipă va fi legat la ochi şi va sta în genunchi. Celălalt copil din echipă îl va ghida verbal să ajungă la comoară (”Mergi în faţă”, ”La dreapta”, ”La stânga”, ”Stop”).

Comoara se va afla într-un lighean mic sau într-o cutie aşezată pe podea.

Echipa care ajunge prima la comoară, câştigă. Asiguraţi-vă că acea comoară poate fi împărţită frăţeşte (de exemplu, 2 bucăţele de ciocolată).

Dacă faceţi jocul de mai multe ori consecutiv, veţi observa cum copiii învaţă să fie atenţi la partenerul lor din echipă şi să se orienteze mai bine în spaţiu.

Mingea din eşarfă: Împărţiti copii în echipe de câte două.

Fiecare echipă va ţine întinsă o eşarfă în care va sta o minge. Sarcina echipelor este să ducă mingea în eşarfă până la un coş aflat în cealaltă parte a camerei fără să scape mingea.

Echipa care pune mingea în coş fără s-o scape şi fără s-o atingă cu mâinile, câştigă. Puteţi organiza cursa de mai multe ori. Copiii învaţă după mai multe încercări să se adapteze la ritmul partenerului şi să se coordoneze.

Autor: Drăgănescu Claudia – psiholog

Asociaţia Covoraşul Fermecat

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Copii