Grasimi bune pentru sanatatea ta

DE CATE FELURI SUNT
Exista mai multe tipuri de grasimi saturate, mononesaturate si polinesaturate.

Grasimile saturate sunt cele de provenienta animala (unt, smantana, untura etc.), cele mononesaturate sunt de origine vegetala si se afla predominant in stare lichida (uleiul de masline), iar grasimile polinesaturate pot proveni atat din surse animale, cat si vegetale (uleiul de peste, uleiul de floarea-soarelui).

Acizii grasi polinesaturati includ o categorie aparte de grasimi, acizi grasi omega-3, care sunt esentiali pentru dezvoltarea si sanatatea organismului uman si care trebuie furnizati din exterior, deoarece nu pot fi sintetizati in organism. Cercetarile clinice din ultimii ani au comunicat multe informatii cu privire la importanta acizilor grasi omega-3.

Rezultatele acestor studii confirma rolul benefic al acestor grasimi in prevenirea sau tratarea unor probleme de sanatate.

Importanta lor este cunoscuta de putina vreme, de cand cercetatori din in­treaga lume au constatat ca populatiile care consuma mult peste (din zone precum Japonia, regiunea mediteraneana, Laponia) se im­­bol­na­vesc mai rar de inima si sunt mai putin de­­presive decat populatiile occidentale.

CUM ACTIONEAZA
Din momentul acestor descoperiri surprinzatoare, cercetatorii au in­­­ceput sa relateze despre rolul terapeutic pe care il au acizii grasi omega-3 in diverse patologii.

S-a demonstrat ca ei reduc riscurile bolilor co­­­­ronariene, mortilor subite cardiace, scad tensiunea arteriala, diminueaza durerea si rigiditatea ar­­­ticulara in artrita reumatoida, amelioreaza simp­tomele bolii Cro­hn, scad grasimile din sange, previn aparitia crizelor de astm, imbunatatesc starea de sanatate a diabeticilor.

Acizii grasi omega-3 reprezinta un element esential pentru sanatatea fiecarei celule, iar impreuna cu acizii grasi omega-6 mentin echilibrul corpului, moduland functii fiziologice de baza, cum ar fi: tensiunea arteriala, excitabilitatea electrica a inimii si a celulelor creierului, reactiile imunitare si moartea celulara.

Acizii din uleiul de peste
Multe dintre datele clinice despre acizii grasi omega-3 fac referire la uleiul de peste si la componentele sale din clasa omega-3, EPA (acidul ecosapentaenoic) si DHA (acidul docosahexaenoic).

Ca­­pa­­­citatea EPA de a proteja inima prin reducerea vascozitatii si incetinirea formarii cheagurilor de sange este unul dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate.

Dovezi re­­cente arata ca EPA este cel mai benefic agent din uleiul de peste. In suplimentele de peste obisnuite se gaseste intr-o concentratie dubla fata de cea de DHA.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate