Gimnastica Taiji mi-a modelat silueta

Taiji
De mica am avut probleme cu postura corporala si cu stabilitatea genunchilor, asa ca nu faceam aproape deloc sport la scoala si imi era foarte greu sa merg pe tocuri, desi mi-as fi dorit fiindca sunt mai scunda. Am luat calciu si fier impotriva anemiei, insa a fost inutil. Dar lipsa de miscare mi-a adus niste kilograme bune in plus si dureri de articulatii. Iar cele opt ore petrecute zilnic la birou, in fata computerului, nu ma ajutau deloc.

Am incercat cateva diete, dar nu m-am impacat cu ele si, in plus, ma simteam slabita si aveam palpitatii. O colega de serviciu m-a invitat sa merg cu ea la cursurile de Taiji, o tehnica de gimnastica blanda, careia i se spune „medicina in miscare“ si care a devenit foarte cunoscuta in ultimii ani.

Taiji e practic un exercitiu fizic, cu miscari lente ce nu implica un efort al muschilor si care se practica in aer liber sau intr-o sala bine aerisita. El poate fi practicat de oricine, la orice varsta, indiferent de starea de sanatate, deoarece tehnicile pot fi adaptate pentru fiecare persoana in parte.

Dupa doua luni de Taiji, durerile din incheieturi si tahicardia mi-au disparut, iar acum, dupa jumatate de an de practica, am reusit sa ajung la greutatea ideala. Am capatat o extraordinara pofta de viata, un tonus si o energie ca la 18 ani.

Normalizeaza nivelul de colesterol din sange si previne aparitiei aterosclerozei.
Exerseaza simultan corpul si mintea si stimuleaza cortexul cerebral.
Intareste sistemul imunitar.
Creste cantitatea lichidului sinovial, cel care asigura buna funcsionare a articulatiilor si mareste elasticitatea tesuturilor.
Gasesti totul despre „medicina in miscare“ pe www.taiji.ro.

Adrian Ciltan; foto: © shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness