Gimnastica de birou – 2

Te dor bratele?

Foarte eficiente pentru "crampa scriitorului" – dureri in articulatiile cotului si cele ale mainii, amorteli ale mainilor – aceste exercitii se vor incheia cu o "impingere a tavanului", care consta in ridicarea bratelor deasupra capului, cu palmele in sus si degetele intrepatrunse, si incercarea de a te intinde cat mai mult in sus, timp de zece secunde, relaxand restul corpului.

  1. Prinde cotul drept cu mana stanga si trage in jos; mentine tractiunea timp de cinci secunde si revino la normal. Repeta miscarea si pentru cotul stang.
  2. Intinde bratul drept cu palma in sus, prinde cu mana stanga antebratul, chiar la baza pumnului (degetul mare pe dosul antebratului si celelalte deasupra), si trage inainte, cu o usoara inclinare in jos. Mentine pozitia 10 secunde, apoi relaxeaza treptat.
  3. Intrepatrunde degetele de la ambele maini si strange-le; intinde bratele inainte si, din articulatia mainii, roteste pumnii in sensul acelor de ceasornic, timp de cinci secunde. Toate aceste exercitii se efectueaza mai intai pentru partea dreapta sau spre dreapta, de trei ori, apoi pentru partea stanga sau spre stanga, tot de trei ori.
  4. Intinde antebratul drept cu palma orientata in jos, cu degetul mare de la mana stanga in palma dreapta si cu celelalte degete pe dosul mainii drepte, ca sprijin. Indoaie mana dreapta complet spre interior, intinzand muschii extensori, si mentine 10 secunde. Tot cu ajutorul mainii stangi, indoaie palma dreapta si in sens invers, schimband pozitia degetelor.

Iti simti coloana intepenita?

Sunt exercitii simple, care ajuta la "dezmortirea" coloanei vertebrale, inactiva dupa mentinerea prelungita a unei pozitii incomode pe scaun, la birou.

  1. Stand pe scaun, asaza degetele pe regiunea abdominala inferioara si apasa, in timp ce apleci trunchiul, oblic, inainte. Ramai asa zece secunde, apoi revino intr-o pozitie comoda; repeta de trei ori.
  2. Asezata pe scaun, la birou, du mainile ca si cum le-ai pune in solduri, dar ridica palmele cat mai sus pe coaste. Impinge cu degetele mari in spate, scotand pieptul in fata printr-o miscare de extensie a corpului. Revino si repeta de trei ori. Poti efectua si inclinari laterale, lente, incepand spre stanga.
  3. Stand pe un scaun, rasuceste trunchiul spre stanga pana cand ajungi cu fata la spatar si il poti apuca cu ambele maini. Mentine pozitia zece secunde, revino si rasuceste-te spre dreapta.
  4. Acest exercitiu il poti efectua si in picioare, asezandu-te cu spatele la spatarul unui scaun sau la perete. In acest ultim caz, prin rotire, vei lipi ambele palme pe perete, mai sus de umeri.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness