Gimnastica de birou -1

Dupa orele de munca, te simti incordata si obosita? Nu ai timpul sau posibilitatea sa ajungi la o sala de gimnastica? Ai la indemana o solutie simpla si necostisitoare: presopunctura shiatsu si stretching-ul (exercitii de intindere).

  • Ambele metode nu exclud si alte exercitii fizice, nu necesita spatiu mare sau aparatura speciala si pot fi lesne efectuate, in liniste, oricand si oriunde.
  • Ele sunt perfect adecvate persoanelor constranse, prin specificul muncii, sa ramana in aceeasi pozitie lungi perioade de timp.
  • Combinate, aceste tehnici au si o contributie extrem de importanta la intarzierea procesului de imbatranire.

Shiatsu si stretching pentru cap

Acest grupaj de exercitii este extrem de util in cazul durerilor de cap, migrenelor, parului insuficient hranit, pierderilor de memorie, insomniei, alopeciei (caderea parului) si cefaleei.
Atentie: Fiecare miscare se repeta de trei ori. Este o regula esentiala, la fel ca si respectarea succesiunii dreapta-stanga.

1. Pe crestetul capului, de-a lungul liniei de la frunte spre ceafa, se imagineaza sase puncte, pe care se exercita presiune, cu degetele aratator, mijlociu si inelar de la fiecare mana. Se porneste dinspre frunte spre ceafa, apasandu-se timp de trei secunde pe fiecare punct, perpendicular pe suprafata capului.

2. Cu degetele asezate in acelasi mod, apasa pe ceafa, in acea mica depresiune de la baza craniului. Exercita presiune timp de trei secunde.

3. Cu palmele asezate pe crestetul capului si cu degetele intrepatrunse, misca pielea dinspre frunte spre ceafa de trei ori, apoi dreapta-stanga. In continuare, cu palmele pe ceafa si cu degetele asezate la fel, executa miscari cu tot cu scalp, in sens orizontal si vertical. Pe parcursul exercitiului se exercita si o usoara presiune, iar durata unei deplasari este de o secunda.

4. Du degetele ambelor maini la radacina parului, apasa usor si apoi trage in sus suvitele de par, deplasand mainile din loc in loc, pe toata suprafata capului. Continua sa-ti "smulgi" ritmic parul, timp de doua-trei min., apoi ravaseste-l si aplica scurte miscari de vibratie si frictiune pe intreg scalpul.

Shiatsu si stretching pentru fata

Aceste exercitii imbunatatesc capacitatea de concentrare, invioreaza ochii, inlaturand oboseala si regland vederea suprasolicitata de cititul la lumina artificiala si de lucrul la calculator. De asemenea, in completare, incearca, din cand in cand, sa iti fixezi privirea, timp de un minut, pe un obiect situat la mare departare.

1. Apasa simultan, cu degetele aratator, mijlociu si inelar de la ambele maini, sase puncte situate vertical pe frunte. Preseaza cate trei secunde pentru fiecare exercitiu. Repeta miscarile pentru trei puncte situate pe o linie orizontala deasupra fiecarei sprancene, tot cate trei secunde.

2. Cu buricele degetelor asezate pe frunte, ca in prima parte a exercitiului precedent, exercita presiune, alunecand in lateral, spre linia parului. Ramai asa zece secunde, relaxeaza degetele si repeta de trei ori. In acelasi mod, "netezeste" fruntea pe orizontala, spre tample.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness