Ghidul meniurilor de vara

Fără categorie

O vacanta reusita inseamna odihna, distractie si mancare buna. Ce faci insa daca tii regim? Poti sa te infrupti din bunatati si sa-ti pastrezi silueta aplicand cateva reguli simple.

La gratare
Carnea pregatita pe gratar este un rasfat culinar, tipic pentru vacantele si excursiile in aer liber, si unul dintre putinele feluri pe care barbatii se ofera sa le gateasca. Dar, daca nu esti atenta, masa campeneasca se poate transforma rapid intr-un festin de calorii si un dezastru dietetic!

Varianta buna (100 g)

  • Somon la gratar – 197 kcal ; 13 g grasimi
  • Carne de pui la gratar – 142 kcal ; 4 g grasimi
  • Salata de varza alba cu sos vinegreta – 35 kcal ; 3,6 g grasimi
  • Ciuperci la gratar cu sos de branza – 110 kcal ; 15 g grasimi

Total – 484 kcal ; 35,6 g grasimi

Varianta rea (100 g)

  • Friptura de porc la gratar – 332 kcal – 24 g grasimi
  • Mititei – 350 kcal ; 30 g grasimi
  • Frigarui de porc cu legume si felii de bacon – 360 kcal ; 20 g grasimi

Total – 1.042 kcal ; 74 g grasimi

In excursii de o zi
La destinatie, toata lumea vrea sa manance. Vei dori si tu sa te rasfeti toata ziua cu gustarele si dulciuri tipice targurilor si statiunilor de vacanta.

Varianta buna

  • Vata de zahar- 298 kcal; 0 g grasimi
  • Inghetata de fructe (sorbet) – 55 kcal; 0 g grasimi
  • O felie de pizza cu branza si rosii (120 g) – 282 kcal; 14,5 g grasimi

Total – 635 kcal; 14,5 g grasimi

Varianta rea

  • Floricele cu sirop caramel – 393 kcal; 8,1 g grasimi
  • Inghetata de ciocolata – 280 kcal; 9 g grasimi
  • Hot dog cu mustar sau ketchup – 600 kcal; 32 g grasimi

Total – 1.273 kcal n 49,1 g grasimi

La picnic
Picnicurile la iarba verde sunt un mod placut si economic de petrecere a timpului liber. Poti sa faci ecomomie si de grasimi, si de calorii planificand meniul cu grija.

Varianta buna

  • Sandvis cu pui – 258 kcal; 6 g grasimi
  • Tzatziki (salata de castraveti proaspeti cu sos de iaurt, 100 g) – 70 kcal; 5 g grasimi
  • Prajitura cu fructe (1 felie, 120 g) – 300 kcal; 15 g grasimi

Total – 628 kcal; 26 g grasimi

Varianta rea

  • O chifla unsa cu unt si 2 felii de salam – 400 kcal; 30 g grasimi
  • Salata de cruditati (morcovi, telina, mar, 100 g) cu maioneza (30 g) – 260 kcal; 35 g grasimi
  • Biscuiti digestivi (100 g) – 471 kcal; 24 g grasimi

Total – 1.131 kcal; 89 g grasimi

Calatorii lungi
Orice destinatie de vacanta presupune calatorii mai lungi cu masina, trenul, autocarul etc. Pregateste-ti din timp pachetelul cu mancare daca nu vrei sa cazi in capcana restaurantelor de tip fast food.

Varianta buna

  • Sandvis cu pateu de ficat si castraveti murati, un pahar cu suc de portocale – 265 kcal; 6,5 g grasimi

Varianta rea

  • Cheeseburger (sandvis cu chiftelute/salam/carnati de porc) cu cartofi prajiti, salata de varza si o sticla de cola – 1.050 kcal; 93 g grasimi

La intoarcere…
Te-ai distrat, totul a fost perfect, insa acum ai ajuns acasa, esti obosita si ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa te apuci de gatit. Solutia? Un meniu rapid, usor si gustos.

Varianta buna

  • Salata verde cu ton, ou fiert si sos vinegreta – 220 kcal; 10 g grasimi
  • Iaurt cu fructe – 100 kcal; 2,8 g grasimi

Total: 320 kcal; 12,8 g grasimi

Varianta rea

  • Omleta cu branza si carnati (2 oua) – 542 kcal; 45 g grasimi

Care este diferenta?
Asadar, te distrezi, te rasfeti cu bunatati. In cel mai rau caz, iei un supliment de 2.032 kilocalorii si in jur de 100 g de grasimi, cand ai putea sa inghiti, fara sa stii, dublul acestor calorii si de trei ori mai multe grasimi…
In plus, ai o vacanta lipsita de stresul unui regim drastic, in care poti sa te bucuri, in egala masura, de ceea ce vezi si ce mananci.
Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din