Geografia unei alimentatii sanatoase

Fără categorie

Starea de sanatate sau longevitatea populatiilor din diverse zone ale globului este influentata de obiceiurile legate de alimentatie. Ce exemplu este bine sa urmam?

Zona Mediteranei
Paste, ulei de masline, fructe si legume
India
Linte, orez, curry
China si Japonia
Sushi (peste crud si orez), soia si legume

Regimul alimentar mediteranean este unul dintre cele mai sanatoase. Locuitorii acestor zone consuma mai ales fructe si legume proaspete, paste, paine, ulei de masline, alaturand fiecarei mese principale cate un pahar de vin (care ajuta, dupa cum se stie, la o buna functionare a inimii). Uleiul de masline contine grasimi nesaturate si antioxidanti, care protejeaza inima si previn cancerul de colon sau de san.

Ar fi bine, asadar, sa ne inspiram cat mai des posibil din bucataria italiana, greceasca sau spaniola. Japonezii si chinezii au o alimentatie bogata in legume si peste si foarte saraca in grasimi. Pestele este "vedeta" meniurilor din aceasta zona a globului.

Chiar si cel gras (cum ar fi heringul, de pilda) este sanatos (nu constituie un pericol pentru cresterea colesterolului). Unul dintre felurile de mancare preferate ale japonezilor este sushi, preparat din fileuri de peste crud si orez. Consumul de peste crud este, spun cercetatorii, una dintre modalitatile de prevenire a cancerului de plamani.

Desi fumeaza la fel de mult ca si europenii, la japonezi intalnim o rata mult mai scazuta a bolnavilor de cancer de plamani. Acest fapt se datoreaza, intr-o anumita masura, si consumului de peste crud. In aceeasi tara asiatica se consuma si multa soia, sub diferite forme: sos, lapte, branza. Acest aliment reduce colesterolul si ajuta, totodata, la prevenirea cancerului de san.

Si locuitorii din India sunt un exemplu bun de urmat. Ei consuma linte, orez, legume si foarte putina carne si grasimi. Ce-i drept, mesele lor nu seamana cu sandvisurile sau hamburgerii, care formeaza, de cele mai multe ori, pranzul sau cina noastra!

Chiar si condimentele indienilor, dintre care cel mai popular este curry, s-au dovedit a fi benefice pentru sanatate. Cercetari recente arata ca sofranul indian (curcumina) are proprietati magice, fiind un tratament adjuvant pentru bolnavii de cancer de colon si pentru cei care sufera de boala Alzheimer.

Cate un pic din toate
Ce ar trebui sa schimbam si ce putem pastra in meniul cu care ne-am obisnuit, dupa acest mic tur prin bucatariile lumii? in primul rand, mananca multe fructe si legume proaspete. Asa cum am vazut, ele nu lipsesc din nici o zona si sunt foarte sanatoase pentru toata lumea.

La fel ca si carnea de peste si carnea slaba, in general. Evita grasimile saturate, care dauneaza bunei activitati a inimii. Retine insa ca o alimentatie sanatoasa trebuie insotita, intotdeauna, de un regim de viata sanatos!

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din