Gateste-ti frigiderul pentru primavara

Fără categorie

Doar o salata vestejita si un borcan cu muraturi nu pot fi o sursa de inspiratie gastronomica. Un frigider bine aprovizionat e un aliat puternic in hranirea sanatoasa.

Suc de fructe
150 ml suc de fructe pe zi acopera cea mai mare parte din consumul zilnic recomandat de fructe si legume (cinci portii). Sucul de fructe contine multe vitamine si antioxidanti, ajuta functia renala si imbunatateste eliminarea toxinelor.

Cel mai bun suc de fructe este cel preparat in casa, din fructe proaspete. Daca nu ai aceasta posibilitate, cauta la raft produse cat mai naturale si fara adaos de zahar. Daca suferi de infectii urinare (cistita) persistente, incearca sucul de merisor (rachitele).
 

Iaurt
Este considerat cel mai sanatos aliment din familia lactatelor. El este produsul final al procesului de fermentatie a laptelui integral sau degresat. Iaurtul ajuta la refacerea florei bacteriene normale a colonului, usurand digestia si ducand la o mai buna valorificare a alimentelor bogate in fibre.

Poate fi consumat ca atare, amestecat cu cereale sau fructe ori ca supliment pentru sosuri. Cel mai apreciat este iaurtul din lapte de capra. Daca nu ai timp sa-ti prepari singura iaurtul, alege unul cat mai natural, fara adaosuri de zahar sau amidon.
 

Sunca slaba
Daca nu ai timp sa gatesti, sunca slaba de porc poate fi o alternativa la friptura sau portia de carne la care servesti legumele. Este gata feliata si ambalata, ocupa mai putin spatiu in frigider si este ideala in sandvisuri si salate. Alege varianta preparata prin fierbere fara afumare. Daca ai un nivel ridicat de colesterol, opteaza pentru carnea de pui sau chiar de curcan, care are cel mai mic continut de grasime.
 
Oua
Chiar daca au un continut relativ mare de colesterol, sunt sarace in grasimi saturate – adica grasimile care au cel mai mare rol in producerea nivelurilor ridicate de colesterol din sange. Sunt, de asemenea, un aliment complet, hranitor si un aport important de vitamina D.
 
Lamai
Sucul de lamaie este un ingredient excelent, care da savoare multor meniuri, de la inghetate la paste si salate. Sucul de lamaie contine vitamina C si alte substante despre care se crede ca pot preveni imbolnavirile de cancer.
 
Apa minerala plata
Cu cat mai multa, cu atat mai bine. Apa este o adevarata sursa de sanatate – cu conditia sa fie naturala, filtrata de impuritati si pura biologic. Nutritionistii recomanda consumul a 2-2,5 litri de lichid pe zi. Bea mai multa pe timp de vara, in perioadele de boala, de convalescenta sau in care tii diferite diete. Prezenta catorva sticle cu apa in frigider iti va reaminti ca trebuie sa bei mai mult.

Pateul vegetal (din soia) este un aliment gustos si hranitor; se gaseste in amestec cu ciuperci sau masline si cu diferite arome. Soia este un aliment bogat in substante nutritive, care fortifica organismul prin aport de antioxidanti si nu contine colesterol. Contine 46% proteine, 12-25% lipide si 10-15% glucide, minerale, vitamine, aminoacizi. Fitoestrogenii din soia regleaza dezechilibrele hormonale si previn osteoporoza.

Tofu este un produs obtinut din laptele de soia printr-un proces tehnologic similar cu cel de producere a branzei din laptele de origine animala. Are un gust fin si o consistenta buretoasa, absorbind usor diverse arome: marar, chimen, ardei etc. Este folosit mai ales in bucataria asiatica si in dietele vegetariene.

Sos de usturoi
Pastreaza in frigider o sticla cu sos de usturoi pentru momentele in care nu ai timpul necesar sa il prepari singura. Este la fel de gustos ca si cel facut din usturoi proaspat pisat, dar e mult mai la indemana.

Usturoiul este un condiment important pentru mentinerea sanatatii inimii si protejeaza excelent de infectii, parazitoze si raceli (viroze). Ca si in cazul altor condimente, aroma puternica a usturoiului te va impiedica sa abuzezi de sare in mancare – lucru important daca esti predispusa la valori mari ale tensiunii arteriale.
 

Branza degresata
Este o sursa excelenta de calciu, perfecta pentru sandvisuri din paine integrala prajita sau pentru o gustare dietetica. Se mai poate folosi la imbogatirea sosurilor, pastelor, salatelor sau cremelor (varianta fara sare).
 
Peste
Consumul frecvent de peste reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, deoarece pestele contine acizi grasi Omega 3. Acestia sunt responsabili de reducerea riscului de formare a cheagurilor in sange, de scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Cel mai bun este pestele proaspat, varietatile somon si macrou, dar si heringul, pastravul etc. Daca nu ai timp sa-l gatesti, poti apela si la sortimentele gata preparate.
Varza de Bruxelles si broccoli
Unii specialisti spun ca varza poate ajuta la prevenirea aparitiei cancerului de colon. Varza de Bruxelles contine o substanta numita sinigrin, despre care se spune ca determina disparitia celulelor precanceroase.
Broccoli este o ruda a verzei, despre care romanii credeau ca sporeste puterea fizica si calitatile de conducator. O singura portie de broccoli consumata zilnic poate preveni cu pana la 50% aparitia cancerului. Broccoli, conopida si varza sunt bogate in compusi care pot modifica metabolismul estrogenului, micsorand riscul aparitiei cancerului de san. Efectele benefice se pastreaza si in cazul prepararii termice a acestor legume.
 
Ridichi
A venit primavara, au aparut si ridichile. Ele se pot pastra proaspete in frigider, in pungi de plastic, timp de cinci-sapte zile. Ridichile rosii sunt sarace in calorii, dar sunt bogate in potasiu, vitamina C, acid folic si fibre vegetale. Sunt bune in stare proaspata in salate, garnituri etc.

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din