Gata cu balonarea!

Stresul si alimentatia dezordonata duc la diverse afectiuni ale sistemului digestiv, in­­­clusiv balonare si dureri abdominale. Balo­na­­rea apare din senin (predispozitie genetica sau doar ghinion?) si nu are leac. Dar, in vreme ce partea cu predispozitia genetica e adevarata, balonarea nu este o problema cu care trebuie sa traim toata viata.

Cauzele gazului intestinal in exces
Alimentele grase poarta adesea vina balonarii. Grasimea incetineste tranzitul in­­testinal si cresterea senzatiei de satietate. De asemenea, aerul poate ajunge in stomac odata cu inghitirea rapida a alimentelor sau bauturilor, in timp ce vorbesti sau bei lichide carbonatate. Alte cauze:

  •  Stresul sau anxietatea;
  •  Refluxul esofagian urmat de inghitiri repetate.
  •  O infectie gastro-intestinala sau un blocaj la acest nivel;
  •  Sindromul colonului iritabil: dureri abdominale sau crampe si schimbari in functionarea intestinului;
  •  Boala celiaca (intoleranta la gluten) sau intoleranta la un compus din lapte (lactoza), in care absorbtia alimentelor la nivelul intestinului nu se mai face decat partial.

Flatulenta este balonarea resimtita in abdomen, la nivelul colonului.
Ea poate fi determinata de gazele eliminate la fermentatia unui aliment nedigerat, cum sunt fibrele in exces sau, asa cum spuneam, in afectiuni digestive cu absorbtia partiala a anumitor alimente, cum sunt glutenul, lactoza, fructoza etc. Cu cat reziduurile alimentare stationeaza mai mult in colon, cu atat timpul de fermentatie este mai mare si gazul mai mult. Asadar, constipatia este o cauza a balonarii intestinale.

  •  Evita alimentele care ai obesrvat ca te baloneaza. Acestea pot fi: fasolea (boabe), mazarea, lintea, ceapa, broccoli, conopida, bananele, stafidele, painea integrala, salatele si bauturile dulci carbonatate. Daca ti se pare ca laptele ar fi problema, incearca sa bei lapte fara lactoza (laptele de soia este o varianta).
  •  Evita grasimile. Incetinesc digestia crescand timpul fermentatiei si cantitatea gazelor.
  •  Fii relaxata la masa. Stresul in timpul mesei duce la o digestie proasta, cu toate consecintele ei.
  •  Fa o plimbare dupa fiecare masa. Accelereaza digestia.
     

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate