Ponturi pentru a avea tălpi fine şi frumoase!

picioare

Caldura sau frigul, mersul, statul in picioare vreme indelungata, ca sa nu mai vorbim de capriciile modei in materie de incaltaminte – talpile tale le suporta pe toate. Cum sa ai grija de ele?

Primii pasi in directia potrivita

Pentru a te simti bine, usuca-le cu grija, pudreaza-le cu talc dupa fiecare baie si, o data pe saptamana, ofera-le un tratament complet de infrumusetare.

1.Poti spune adio durerilor de picioare daca, timp de 10 minute, iti scufunzi talpile intr-un lighean cu apa calda in care ai dizolvat o lingura de sare de baie – cum ar fi cea pentru calmarea durerii de picioare de la Scholl sau cea pentru dezodorizare Lemongrass Deodorising Foot Soak de la The Body Shop. In plus, in acest mod, zonele mai tari ale pielii se inmoaie, iar circulatia se imbunatateste.

2. Stratul gros de piele de pe calcaie, de pe partile laterale si talpi, precum si celulele moarte trebuie indepartate, asa ca alege, dupa caz si preferinte, ustensile si creme mai mult sau mai putin abrazive:

* piatra ponce – Terracotta Pumice de la The Body Shop, pentru un strat mult ingrosat al pielii, cea pentru bataturi si piele aspra, de la Scholl, Pumice/ Nail Brush de la Oriflame, cu perie de unghii sau Foot Works de la Avon, cu pila pentru talpi.

*  creme pentru indepartarea celulelor moarte – Foot Works de la Avon -abraziva, Rough Skin Remover de la Scholl – cu samburi de piersica macinati, Peppermint Cooling Pumice Foot Scrub de la The Body Shop – cu menta si praf de piatra ponce – sau Exfoliating Foot Scrub de la Oriflame, cu samburi de masline macinati. Spala si sterge bine talpile cu un prosop uscat, fara a uita de zonele dintre degete.

Dupa ce ai stat 10 minute cu picioarele in apa…

1. Acum, cand unghiile sunt deja mai moi, este foarte bine daca te ocupi putin si de ele – daca este cazul, taie-le drept, un pic mai lungi decat varfurile degetelor. Pileste-le, fara sa lasi colturile prea mari, dar nici foarte scurte, pentru ca pot creste incarnate.

2. Aplica o crema pentru cuticule (pielitele de la baza unghiei) si maseaza usor cu degetul mare. Iti recomandam Cuticle Cream de la Revlon sau emulsia pentru unghii si cuticule Foot Works de la Avon.

3. Invioreaza-ti picioarele cu gelul racoritor Cooling Foot & Leg Gel de la Oriflame sau lotiunea cu menta Peppermint Cooling Foot Lotion de la The Body Shop.

Poti alege si sprayul revitalizant Foot Works de la Avon sau Refreshing Foot Spray de la Scholl, pentru hidratare, crema emolienta Foot Works de la Avon sau Deep Moisturiser de la Scholl. Insista asupra zonelor cu piele ingrosata, de pe calcaie, si asupra umflaturilor.

4. In acest moment, unghiile sunt numai bune pentru lustruit si lacuit! Vrei sa-ti reuseasca o aplicare uniforma a lacului de unghii? Atunci, sterge-le bine inainte cu o bucata de vata inmuiata in diluant. Aplica, dupa aceea, baza pentru unghii apoi, doua straturi de lac si totul e aproape gata!

5. Nu te grabi insa; asteapta cateva minute, pentru ca fiecare strat in parte sa se usuce bine. Pentru un plus de stralucire, e nevoie de un strat de luciu pentru unghii, cum ar fi Fast Finish Extra Shine de la Seventeen.

6. De un real folos iti va fi un toe-divider (ajuta la departarea degetelor, usurand aplicarea), pe care il poti gasi la The Body Shop – el te fereste de “accidente” in timpul uscarii lacului de unghii.

Alege corect incaltamintea

Cand este vorba de incaltaminte, nu te pripi sa cumperi orice – citeste mai intai aceste sfaturi! Alege incaltamintea atunci cand picioarele iti sunt un pic obosite, pentru a fi sigura ca este intr-adevar comoda.

• Asigura-te ca intre varful degetului cel mai lung si cel al pantofului este o distanta de cca 1 cm.

• Cumpara, pe cat posibil, incaltaminte din piele naturala, pentru ca aceasta “respira” si este flexibila.

• Nu purta aceeasi pereche de pantofi in fiecare zi, pentru ca transpiratia sau umezeala din cauza vremii dispare (prin uscare) abia dupa 24 de ore.

• Nu merge tot timpul pe tocuri mai mari de 3 cm; ele tind sa impinga greutatea corpului inainte, favorizand durerile de picioare si spate.

• Nu cumpara niciodata incaltaminte incomoda.

Baile – o placere!

• Baia este intotdeauna o adevarata binefacere pentru picioarele obosite. Amesteca 3 lingurite de faina de mustar in putina apa si toarna pasta obtinuta intr-un lighean cu apa calda. Inmoaie picioarele timp de 10 minute si vei vedea rezultatul.

• Pentru a inlatura incordarea si oboseala, adauga 2-4 picaturi de ulei de lavanda in baia calda pentru picioare.

Masajul talpilor – o desfatare!

• Aminteste-ti mereu ca nimic nu e mai relaxant decat un masaj. Stimuleaza terminatiile nervoase din talpi si vei elibera, astfel, tensiunea din intregul corp.

• Relaxeaza-ti deci talpile si gleznele cu aceste miscari usoare de masaj… sau si mai bine, pune-ti partenerul “la treaba”. Nu ai neaparat nevoie de ulei sau crema speciala pentru masaj, dar, daca vrei, poti folosi o pudra de talc, cum ar fi Deodorising Foot Powder de la Oriflame – pentru suplete si indepartarea mirosului neplacut – sau Cooling Foot Powder de la Scholl, care are si efect antiinflamator.

• Daca, in timpul masajului, nu mentii apasarea constanta, el nu va avea decat efectul unui gadilat. Fa toate miscarile pe un picior inainte de a le repeta la celalalt. Pune o perna sub genunchi, pentru a relaxa muschii piciorului si genunchii.

1. Asaza o mana pe laba piciorului si alta pe glezna, cu degetele indreptate spre interior. Apasa spre glezna, apoi tine degetele desfacute in jurul gleznei si maseaza prin alunecare de-a lungul talpii. Repeta de mai multe ori.

2. Tinand mainile caus, in jurul degetelor, apasa cu degetele mari, in miscari circulare, masand constant de-a lungul santului dintre tendoane, de la baza degetelor spre golurile dintre ele.

3. Tine cu o mana laba piciorului, iar cu cealalta, roteste degetul in articulatia proprie (fara sa-l fortezi) si misca-l in zig-zag la varf. Apoi, trage pe rand de fiecare deget, de la baza catre varf, strangandu-l inainte de a-i da drumul.

4. Cu degetele mari, maseaza talpa si partile laterale ale calcaiului si gleznei. Foloseste miscari circulare, mici, si mareste apasarea pe masura ce continui, pentru a indeparta tensiunea din scobitura piciorului.

5. Prinde calcaiul cu o mana, pentru a-l sustine, apoi roteste articulatia gleznei de trei ori, in fiecare directie. Misca apoi laba piciorului in sus si in jos, pentru a destinde ligamentele.

6. Cu varfurile degetelor, maseaza usor talpa si bolta piciorului, spre varfurile degetelor; repeta aceasta miscare de cateva ori.

O problema care te “roade”

• Fie ca faci concesii din dorinta de a fi in pas cu moda, fie ca nu ai facut alegerea potrivita, rezultatul e acelasi: o incaltaminte incomoda, care-ti va face bataturi. Acestea sunt ingrosari ale tesutului cornos al pielii, fiind cauzate de presiunile din interiorul pantofului.

• Incaltamintea prea stramta, prea rigida, cu tocuri exagerat de inalte sau cu varfuri foarte ascutite, care comprima degetele, impiedica circulatia normala a sangelui, si uite asa, fara sa vrei, contribui la formarea bataturilor sau a unor umflaturi ale pielii, pe cat de mici, pe atat de dureroase. Acestea din urma sunt pline cu lichid, iar cand se sparg, sa vezi atunci durere!

O “HARTA” A ORGANISMULUI

• Terapia care ajuta la tratarea intregului organism prin stimularea miilor de nervi care au terminatiile in talpi are la baza studierea reflexelor.

• Potrivit reflexologiei, exista o corespondenta intre diverse puncte de pe talpa si parti ale corpului – de exemplu, degetul mare este in legatura cu capul. Un specialist in studiul reflexelor identifica si indeparteaza, cu ajutorul mainilor, tensiunile care blocheaza caile de energie vitala din organism.

• Scopul este de a restabili fluxul natural de energie si de elemente nutritive din celule in partile corespunzatoare ale corpului. Aceasta este o modalitate sigura si naturala care inlatura incordarea, imbunatateste circulatia si mentine corpul in forma.

Te intrebi daca si cum poti scapa de ele?

• Ideal ar fi sa porti o incaltaminte cat mai comoda, pentru a preveni aparitia lor. Dar, o data aparute, pot fi indepartate dupa inmuiere in apa calda cu sapun si aplicand o solutie pe baza de acid salicilic. Poti folosi solutia pentru bataturi si piele ingrosata de la Scholl. Contine acid salicilic si camfor, se usuca rapid si calmeaza durerile.

• Daca bataturile nu dispar, apeleaza la o pedichiurista cu experienta.

Vezi şi Ponturi pentru a repara gafele din bucătărie!  

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete