Frumoasa dis-de-dimineata!

Vrei sa stii cum sa transformi odihna obisnuita din fiecare noapte intr-un adevarat somn de frumusete? Avantaje iti arata chiar aici.

In timp ce unii oameni par sa "functioneze" eficient doar cu cinci ore de somn pe noapte, altii au nevoie de mult mai mult pentru a fi in forma. De exemplu, Penelope Cruz marturiseste ca "un somn bun (in cazul ei, de 15 ore!) este cea mai sigura cale spre optimism si frumusete".
Pe de alta parte, unii specialisti considera ca somnul in exces poate duce la stari depresive. In mod normal, majoritatea adultilor au nevoie de sapte-opt ore de somn pe noapte, insa numai o parte dintre ei reusesc sa doarma atat.
Cercetarile arata ca in timpul somnului organismul tau, inclusiv pielea, se reface cel mai bine. Iata, in cele ce urmeaza, cum poti sa beneficiezi la maximum de timpul petrecut la orizontala.
 
De cat somn ai nevoie?
Afla care este timpul ideal de odihna alegand acea ora de culcare care iti asigura un somn neintrerupt de opt ore. Mentine timp de o saptamana acest ritm si noteaza ora la care te trezesti.
Daca te simti in continuare obosita in cursul zilei, in fiecare saptamana adauga 15-30 de minute la somnul de noapte, pana cand te poti trezi singura si, garantat, te simti in forma intreaga zi!
Nu folosi soneria ceasului, fiindca te trezeste mai devreme decat iti indica bioritmul.
 
Inainte de culcare

  • Daca pielea ta nu e perfect curata, nu isi poate indeplini functia de regenerare dupa "atacul" zilnic al poluarii si radiatiilor UV. Iata un motiv in plus pentru care trebuie sa-ti demachiezi fata si gatul inainte sa te culci.
  • Cu cateva ore inainte de culcare, evita cafeaua, ceaiul negru sau bauturile carbogazoase, fiindca acestea te vor tine treaza mult timp. Un pahar cu lapte este cel mai bun preparat care te ajuta sa adormi usor.
  • Alimentele bogate in carbohidrati stimuleaza cresterea serotoninei, care te ajuta sa adormi. Cu o ora inainte de culcare, ia o gustare formata dintr-un iaurt cu fructe sau cativa biscuiti cu lapte.
  • Anumite tehnici de respiratie pot ajuta si ele. De pilda, inspira de patru ori, iar apoi expira de sase ori. Repeta de zece ori.
  • Uleiurile volatile (cum ar fi cele de lavanda, lemn de cedru, maghiran) te ajuta sa ajungi rapid in lumea viselor. Toarna cateva picaturi intr-o pernuta cu plante aromate uscate si pune-o alaturi de perna. Iti recomandam uleiurile volatile de la The Body Shop sau magazinele Plafar.

Solutii pentru par
Cine are timp de mastile speciale pentru par? Daca tot sunt incomode, nu ar fi mai bine sa actioneze in timpul somnului? Este momentul ideal si, chiar daca nu vei arata deloc atragatoare, rezultatele sunt spectaculoase pentru par.

Aplica masca pe parul umed, insistand pe varfuri, prinde-l apoi la spate si acopera-l cu o casca din plastic. Dupa spalare si aplicarea balsamului, parul devine matasos si stralucitor. Daca nu gasesti o masca pentru par, te poti descurca si cu putin ulei de masline, aplicat pe varfuri.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete