Fructele exotice, pline de vitamine

Fără categorie

Fructele exotice arata bine, sunt gustoase si benefice pentru organism. Cum le recunosti insa pe cele bune pentru o anumita afectiune?

MANGO
Contine fibre, vitamina C si caroten. Consumul frecvent de mango poate preveni afectiunile cancerigene. Este delicios cu iaurt sau muesli.
 
PORTOCALE

Bune nu doar pentru raceli (contin vitamina C), ele sunt, de asemenea, indicate in probleme de circulatie sangvina.

KIWI

Un singur fruct contine doza de vitamina C necesara zilnic unui adult. Mai este bogat in vitamina E si fibre. Este bun pentru sistemul imunitar, pentru piele si probleme digestive.

AVOCADO

Este bogat in vitamina E, ceea ce te ajuta sa-ti mentii sanatatea pielii. Unul dintre efectele consumarii lui este si cicatrizarea mai usoara a ranilor.
Inedit: poti adauga miez pasat de avocado in maioneze. Le da un gust exotic, foarte placut.

PAPAYA

Bogat in fibre, fructul reduce nivelul colesterolului din sange. Este indicat si pentru stomac, deoarece contine enzime care grabesc procesul de digestie. Feliile de papaya se pot adauga si in salate de legume.

Fructe, da, dar nu ca desert

Fructele de orice fel (in afara de papaya) nu trebuie consumate inainte sau imediat dupa masa. Intrucat se "grabesc" sa fie primele digerate, vor face ca celelalte alimente sa intre in fermentatie inainte de a parasi stomacul, vor intarzia procesul de digestie si vor impiedica organismul sa asimileze toate substantele nutritive necesare.
De aici, neplacuta senzatie de balonare cu care te confrunti, probabil, de multe ori.

Obiceiul (din pacate, foarte frecvent la noi) de a manca un fruct ca desert este, deci, cum nu se poate mai nesanatos.
De aceea, iata cateva sfaturi pentru a te bucura din plin de avantajele fructelor:

  • Consuma fructe cu cel putin jumatate de ora inainte de masa sau la trei ore dupa ce ai mancat ceva consistent.
     
  • Daca vrei, poti alcatui un mic dejun sau o cina numai din fructe. Cateva astfel de meniuri te vor ajuta si la o cura de dezintoxicare a organismului.
     
  • Daca-ti faci suc de fructe, incearca sa nu adaugi zahar sau apa minerala. Foloseste, mai bine, apa plata sau, cel mai sanatos, doar sucul stors din fructe.
     
  • Deoarece si sucurile naturale au acelasi efect ca fructul intreg, pentru a le consuma, respecta aceleasi intervale fata de o masa principala.

Stiai ca…

  • Nucile, alunele, migdalele, broccoli si conservele de ton contin mai mult calciu decat laptele?
  • Totodata, acestea sunt bogate in grasimi mononesaturate, care ajuta la buna functionare a inimii.

Un schimb avantajos

Da, ciocolata si prajiturile sunt grozave si ai fi in stare sa le tot "gusti". Sa fie biscuitii sau sucul o alternativa mai sanatoasa?
Nu in totalitate, dar cel putin te vor ajuta sa reduci numarul grasimilor si al caloriilor din micile gustari pe care le iei intre mese.

In loc de… Incearca
O prajitura sau o felie de tort (400 calorii/ 20 g grasimi) Un iaurt mic fara fructe sau un fruct (140 calorii/2-3 g grasimi)
Un ecler (260 calorii/18 g grasimi) Un pachet de biscuiti dietetici (94 calorii/ 4 g grasimi)
O ciocolata sau biscuiti cu ciocolata (177 calorii/8,7 g grasimi) Un suc de fructe, necarbonatat (42 calorii/0,4 g grasimi)

Text: Alina Miron

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din