Foloseste limbajul gesturilor in favoarea ta

Limbajul corpului, felul in care iti "gestionezi" miscarile si comunicarea non-verbala au de foarte multe ori o importanta mai mare decat cuvintele.

Cum sa beneficiezi de o marire de salariu fara sa te milogesti

Stii sigur ca munca ta valoreaza mai mult decat banii pe care-i primesti. Renegocierile salariale depind de la sef la sef si de la companie la companie. Exista insa cateva reguli universal valabile.
CE SA FACI…
Fii pregatita si du-te cu "lectia invatata": inainte de intalnire revizuieste argumentele pentru care meriti marirea. Astfel, vei fi scurta si la obiect.
Nu gesticula, nu ridica tonul. Priveste-ti seful in ochi tot timpul. Daca iti folosesti mainile pentru a completa argumentatia, tine palmele la vedere (semn ca esti rezonabila).
Tine capul drept, fara sa ridici barbia. In timpul discutiei, imita cu delicatete limbajul corpului lui. Il vei face sa lase garda jos.

 

CE SA NU FACI…
Nu sta lipita de spatarul scaunului, cu bratele incrucisate. Nu te lungi, nu-ti cere scuze (in fond te-ai dus acolo crezand in drepturile tale!).
Nu sta in picioare, mai ales daca el sta jos. Daca nu ai fost invitata sa te asezi, cere permisiunea sa iei loc doua minute, pentru a-ti spune pasul. Daca ti se acorda permisiunea, tine-te de cuvant: doua minute ai cerut, doua ai la dispozitie!

 

TRUCURI DE FOLOS
Incearca sa te apropii de el fara sa micsorezi distanta dintre voi la mai putin de un metru (distanta decenta de comunicare profesionala).

 

Cum sa faci o impresie buna noilor clienti chiar inainte de a deschide gura

Daca ocupi un post care implica primirea vizitatorilor sau contactul cu noi clienti, comunicarea non-verbala e esentiala. Un astfel de post implica un nivel ridicat de stres si oboseala, dar acest lucru nu trebuie sa se vada niciodata.

 

CE SA FACI…
Zambetul e obligatoriu. La fel, tinuta dreapta, fara a fi rigida. Oricat de obosita sau nervoasa ai fi, cand primesti un client, creeaza-ti un reflex din a-ti schimba expresia obosita a fetei intr-una relaxata, binevoitoare.
Stabileste un contact vizual cu vizitatorul si strange-i mana cu fermitate. Daca stai jos, o simpla clatinare din cap si o privire interesata sunt suficiente pentru a nu-l face sa se simta stanjenit.

 

CE SA NU FACI…
Raspunsurile la intrebari de politete, de tipul: "Buna ziua, ce mai faceti?", nu trebuie sa fie un torent de plangeri privind ziua ingrozitoare pe care ai avut-o. Un raspuns conventional e suficient. Altfel, pari lipsita de profesionalism.
Evita atitudinea lenesa, gesturile plictisite si mormaielile de nemultumire. Indiferenta, vorbitul la telefon minute in sir denota lipsa de bun-simt si pot fi taxate ca atare de catre sefi.

 

TRUCURI DE FOLOS
Intr-o conversatie cu un client sau un vizitator, indiferent ca esti sau nu in prezenta sefului, foloseste numele interlocutorului tau. Il vei face sa se simta important.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera