Florin Neby te învaţă cum să-ţi modelezi corpul!

1. Cum să-mi recapăt rapid silueta după naştere?

În primul rand, trebuie să menţionez faptul că este bine să se ţină cont de mai mulţi factori, dacă ai mai facut sport înainte de naştere, dacă ai avut o viaţă echilibrată, dacă ai probleme de sănătate, sau ai avut complicaţii în timpul sarcinii, dar şi în momentul naşterii.

În oricare din situaţiile menţionate, trecerea trebuie să se facă cu paşi mici, fără a forţa lucrurile, chiar dacă dorinţa de a-ţi recăpata formele este foarte mare.

Dacă ai avut o naştere normală poţi să începi să faci mişcare după o lună şi jumătate de la naştere, în funcţie de starea ta de sănătate şi condiţie fizică.

Dar dacă, în schimb, vorbim de naşterea prin cezariană abia după 3 luni trebuie să ne gândim la modalităţi de recuperare şi eu aş sugera să se apeleze la un antrenor, sau la un kinetoterapeut.

Sportul va ajuta atât mama şi copilul în timpul sarcinii, dar şi după, rezultatul final fiind mai puţine kilograme acumulate.

2. Vreau să slăbesc 15 kg. Sunt lucruri de care este bine să ţin cont?

Principiul pentru a avea rezultate este puţin şi des, iar aici mă refer la durata de timp alocată pentru antrenament, dar şi la cantitatea din alimentaţie.

Trebuie să ne dăm seama că numărul de kilograme nu reprezintă un model şi asta pentru că atunci când avem o slăbire ţinută sub control fără a forţa lucrurile este posibil ca după 10 kilograme eliminate să arătăm mai bine decât ne-am gândit.

În principiu, oglinda este cel mai important instrument de măsurare, iar pentru a avea o slăbire în ritm accelerat trebuie să acordam 30 de minute de exerciţii fizice sălii de fitness şi 30 de minute de alergare, mers accelerat pe plan înclinat, bicicleta, aparatul eliptic.,etc.

Este bine ca acest proces să se repete de 4 ori pe săptămână.

În ceea ce priveşte alimentaţia este bine să spunem nu prajelilor, făinoaselor, dulciurilor, dar şi fast food-ului.

3. Nu am timp să merg la sală. Ce exerciţii pot să fac acasă?

Eu am un program de 14 antrenamente mergând pe o intensitate progresivă, ceea ce îi sfătuiesc şi pe cei de acasă să facă.

Programul merge de la nivel mic spre mediu la intens şi a adunat pe internet un calup de feedback-uri extraordinar de bune, deoarece oamenii şi-au modelat corpul lucrând doar 30 de minute în sufragerie în fiecare zi.

4. Vreau să-mi modelez talia, să fie de viespe. Ce exerciţii sunt indicate?

Talia subţire este condiţionată de conformaţia corpului bazinului mai lat şi tendinţa de subţiere în zona abdomenului atunci când slăbeşti.

Pentru a ajunge la forma de "clepsidră" poţi să ai norocul să nu lucrezi prea mult, dar în schimb există şi posibilitatea să nu o caştigi niciodată, în principiu acea formă corpului nu este condiţionată de nici un coplex de exerciţii.

5. Când este mai indicat să faci exerciţii fizice, dimineaţa sau seara?

Din punctul meu de vedere, este bine să facem mişcare dimineaţa, pe stomacul gol. De ce?

Pentru că după 7-8 ore de somn corpul rămâne fără surse de energie exterioare (din alimente) digestia de peste noapte fiind finalizată, iar el va consuma direct din propriile surse şi aici mă refer la grăsimile corpului.

Evident că este bine să facem sport în orice moment al zilei dar din punctul meu de vedere aş spune că eşti mai câştigat dimineaţa.

6. Am o uşoară scolioză şi am avut mâna ruptă. Să apelez la serviciile unui instructor de fitness, sau la un kinetoterapeut?

A fi antrenor de fitness înseamnă a face faţă oricărei situaţii pe care o poţi întâlni în sală inclusiv tehnica şi metodele de recuperare ale unui kinetoterapeut, iar pentru asta trebuie să studiezi.

În acest caz, cred că se poate apela mai întâi la un antrenor, iar dacă acesta nu este concis şi explicit se poate merge la un kinetoterapeut.

7. Sportul mă va ajuta să scap de celulită?

Numai sportul poate ajuta la îndepărtarea celulitei, asta fără a implica intervenţiile chirurgicale.

Prin hidratare multă, prin alimentaţie corectă şi prin foarte mult sport se poate îndeparta celulita într-o perioadă de 6-12 luni, poate şi mai mult dacă este vorba de o formă de celulită avansată.

Sportul se poate combina cu masajul, pentru că acesta ajută la drenarea zonelor cu celulită în care sângele a încetat să mai ajungă dar nu trebuie însă să ne amăgim cu ideea că am putea să scăpăm de problema doar cu masajul.

8. Ce exerciţii să fac pentru muşchii fesieri?

Este una din întrebările pe care le aud de câteva ori pe zi la sală.

Cred că nu trebuie să ne gândim la un exerciţiu anume pentru fesieri, pentru că ei lucrează inclusiv atunci când mergem pe stradă.

Pentru a lucra fesierii putem să practicăm mersul pe bandă, sau exerciţii pe orice plan înclinat, fandari, genuflexiuni şi în principiu aproape orice exerciţiu liber ce include femuralii (partea din spate a piciorului) şi cvadricepşii (partea din faţă a piciorului).

9 De câte ori pe săptămăna să merg la sală, pentru a obţine rezultate?

Foarte multe persoane au concepţia că în 2 zile pe săptămână de antrenament pot obţine rezultate spectaculoase, dar când se văd în oglindă după 2 luni vin şi spun că au mers la sală, dar nu se vede nimic.

Ca orice lucru din viaţa noastră, pentru a avea rezultate trebuie să avem constanţă, iar acest lucru nu se va realiza decât dacă ajungem în medie de 4 ori pe săptămână la sală.

10. Nu am voinţă să fac mişcare. Cum să mă motivez?

Cea mai bună variantă pentru aceasta situaţie este ori un antrenor personal, ori un program organizat cu mai multe persoane la un loc care include şi antrenament şi alimentaţie aşa cum am dezvoltat şi eu până acum programele Become Fit by Neby şi Park Training by Neby.

Florin Neby este Maestru Emerit al Sportului, fiind multiplu Campion Mondial la gimnastica! Dacă ai întrebări pentru Florin, postează-le sub articol, iar el îţi va răspunde!
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete