Fitness in functie de tipul de job

Esti prea ocupata ca sa gasesti timp pentru exercitiul fizic? Oricare ar fi scuza ta pentru lipsa de miscare, aceasta este o problema la care noi iti dam solutia.

1. Sedantar – abia daca ma misc de pe scaun

Esti adesea prea obosita ca sa te gandesti sa exersezi?
DA NU
Pentru a face totul mai usor, planul nostru de exercitii include mici portii de activitate fizica intercalate in rutina zilnica.

SAPTAMANA 1
Adauga 15 minute de plimbare in ritm alert la celelalte activitati, mai mult sau mai putin sedentare. Renunta la masina cand mergi sa iei copiii de la scoala sau gradinita, mergi pe jos o statie-doua de tramvai, vino pe jos de la piata sau, pur si simplu, foloseste 15 minute bicicleta fixa pe care ai uitat ca o ai in casa.

SAPTAMANA 2
Acum prelungeste programul de mers pe jos cu 20 de minute de alergari, de patru ori pe saptamana. Alterneaza trei minute de mers rapid cu un minut de jogging lejer. Repeta secventa de cinci ori in timpul celor 20 de minute.

SAPTAMANA 3
Redu numarul sesiunilor de alergat la doar trei pe saptamana, dar prelungeste timpul la 40 de minute, de fiecare data. Mergi rapid trei minute, apoi alearga doua minute etc. Trebuie sa cresti durata de jogging, pana cand alergi aproape tot timpul, si mergi doar arareori, atunci cand ai nevoie de odihna.

Esti pregatita sa mergi la sala?
DA
Esti gata sa faci fata unui program mai dificil de ars calorii. La sala ai o numar mult mai mare de aparate, dintre care poti sa alegi exact ceea ce crezi ca ti se potriveste si care nu iti lasa timp sa te plictisesti. Comparativ cu alte sporturi, fitnessul prezinta avantajul exersarii fiecarei grupe musculare in parte. Pentru fiecare grupa exista minimum trei-patru tipuri de exercitii. La acestea se adauga aparatele de tip cardio: biciclete stationare, benzi pentru alergat, stepper, cross-trainer. Poti incepe cu bicicleta ori stepperul, pentru incalzire. Sau cross-trainer-ul, care iti lucreaza trupul atat aerobic (cu consum de oxigen), cat si pentru arderea grasimilor. Combina-l cu un set de exercitii la aparatele de forta. Daca te grabesti, presa inclinata este o solutie pentru a-ti exersa principalele grupe de muschi.
NU
Te-ai gandit vreodata la inregistrarile video cu exercitii de fitness? Sau la orele de aerobic predate in cursul unor programe speciale de televiziune? Ar trebui sa incerci stilul de lucru al celebritatilor. In mare voga la Hollywood este metoda Pilates – ultimul racnet in materie de intretinere fizica. Exercitiile propuse de instructoarea Kristin McGee sunt foarte eficiente pentru tonifiere musculara, dar si psihica. Exerseaza impreuna cu ea, urmarind caseta "Pilates, exercitii pentru minte si corp". Sambata dimineata, la emisiunea "Sport, dieta si o vedeta", poti exersa cu Florentina Opris, care a lansat si un program de exercitii pentru abdomen, pe casete video si CD. Pentru exercitii de mobilitate, poti incerca si caseta VHS "Bellydance fitness pentru incepatori", distribuita de Roton.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness