Fitness – 9 argumente Pro si Contra

 

Mentine-te in forma!

Este la moda sa ne plangem ca ne-am ingrasat sau ca ne-am "umplut de celulita" peste noapte. Si primul lucru la care ne gandim este dieta.
Pe de alta parte, gafaim cu spor si la 10 trepte pe care le urcam ocazional. Concluzia este una singura: nu grasimea este principala noastra problema ci sedentarismul, care ne tine pe scaun la birou, pe scaun in masina si in fotoliu, in fata televizorului, acasa.
Solutia? Este foarte dificila, aproape imposibil de atins, si mai are si un nume infricosator: fitness.

  1. Gimnastica de intretinere nu este atat de dificila cum pare. Exercitiu fizic se cheama orice activitate care iti solicita musculatura, intr-un fel sau altul, asa cum rezistenta inseamna ceva ce poti face timp de mai multe ore. Poate sa fie si o plimbare de doua ore.
  2. Pentru rezultate cu adevarat bune, medicii recomanda antrenamente de exercitiu serios, care sa dureze minim 20 de minute.
  3. Dupa o sedinta serioasa de fitness, pulsul va reveni la normal in doua minute, insa presiunea sangelui si rata metabolismului raman ridicate inca doua ore.
  4. Unul dintre secretele controlului greutatii consta in reprogramarea organismului tau, astfel incat acesta sa se astepte la o anumita cantitate de mancare si la un anumit numar de exercitii. Urmand o dieta severa vei reusi poate sa slabesti dar sigur nu iti vei imbunatati si forma.
  5. Nu motiva ca nu faci sport pentru ca nu ai timp! Daca stai cel putin o ora pe zi in fata televizorului inseamna ca ai timp. Chiar daca nu este placut sa faci efort fizic, rasplata nu va intarzia sa apara. Nu ar fi minunat daca ai incapea din nou in blugii tai, in loc sa cumperi unii cu un numar mai mare?
  6. Incepand de la 25 de ani pierzi treptat din musculatura, asa ca si metabolismul va fi mai lent. Iata de ce, pe la aceasta varsta, chiar si persoanele care nu au avut in viata lor probleme cu greutatea incep sa se ingrase.
  7. Vitaminele nu iti vor reda energia pierduta pentru ca nu contin calorii (care sunt singurele donatoare de energie). Decat sa inghiti vitamine sub forma de pastile, ceea ce e la moda, mai bine mananca sanatos si fa miscare.
  8. Nu confunda pofta de mancare cu senzatia de foame. Pentru astfel de situatii e bine sa ai la indemana o felie de paine. Dar nu trece nici in extrema cealalta: daca stomacul iti cere mancare, nu ii refuza aceasta bucurie.
  9. Singurul contra-argument pe care l-am gasit este ca exercitiul fizic nu are acelasi efect ca prajiturile: mananci una si ai manca tot platoul. Ai nevoie de vointa ca sa mai faci si a doua sedinta de exercitii, asa cum ai nevoie de vointa pentru a te opri la a doua prajitura.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete