Fii din nou suplă ca înainte

Dacă vrei să te întorci (și să încapi) în hăinuțele de dinainte de sărbători, aceste cinci ingrediente îți vor fi de ajutor!

fii din nou supla

ANANAS

ananas

„Dacă rochia mulată nu te mai încape, stimulează-ți digestia în loc s-o inhibi“, spune Emma Gardner, terapeut nutriționist. Explicația pentru balonare este digerarea incompletă a alimentelor care, întârziind în tubul digestiv, produc gaze. Ananasul și papaya conțin enzime cu rol de intensificare a procesului digestiv.

✱ ASOCIAZĂ cu apă de cocos, care este bogată în potasiu și reduce retenția de lichide, sau cu ghimbir și turmeric (un fel de șofran), care au proprietăți antiinflamatorii. „Prepară-ți un cocteil tropical storcând 1/2 de ananas sau 1 fruct de papaya, 1/2 cm rădăcină de ghimbir curățat și o mână frunze de spanac. Adaugă 130 ml apă de cocos, 1 lingură lapte de cocos, 1 linguriță de turmeric, 2-3 cuburi de gheață“, sugerează Emma.

OVĂZ

ovaz

Constipația și digestia leneșă sunt semn că din dieta ta lipsesc fibrele. Pe de altă parte, este greu să găsești alimente bogate în fibre, dar care să nu îngrașe. Ovăzul are indice glicemic scazut, eliberează treptat energia și te ajută să te simți sătulă pentru mai mult timp“, spune Dr. Emma Derbyshire, medic nutriționist.

✱ ASOCIAZĂ cu apă, suc de fructe proaspăt sau lapte. Jumătate din fibrele semințelor de ovăz sunt solubile în apă (deci și în lapte). Prepară-ți celebrul terci de ovăz englezesc, dar neîndulcit.

CASTRAVETE

castravete

Daca mâinile și picioarele și-au pierdut suplețea, de vină poate să fie retenția de apă, favorizată de statul prelungit în picioare sau pe scaun, de unele medicamente sau de consumul exagerat de sare. Se poate combate prin consumul de diuretice naturale, așa cum este castravetele. Rezultatul este eliminarea excesului de săruri și lichide din organism pe calea urinei. Castravetele este sărac în calorii, dar bogat în sulf și siliciu, două elemente care favorizează sănătatea în general și funcția rinichilor în special.

✱ ASOCIAZĂ cu suc de sfeclă roșie și mentă. Prepară un sos de salată amestecând în blender aceste ingrediente, împreună cu castravete, iaurt, ulei de măsline și suc de lămâie.

SEMINȚE DE IN

seminte in

„Studii recente demonstrează că semințele de in, măcinate sau întregi, dau rezultate promițătoare în cazul pacienților cu sindrom de intestin iritabil“, spune nutriționista Charlotte Stirling-Reed. „Semințele de in favorizează tranzitul intestinal, fiind bogate în fibre. În plus, ele constituie cea mai bogată sursă vegetală de acizi grași omega-3“, precizează nutriționista britanică.

✱ ASOCIAZĂ cu pătrunjel bogat în potasiu (folosit de secole ca digestiv) și usturoi. Poți să-ți prepari propria variantă de sos pesto, înlocuind nucile de pin cu semințe de in și busuiocul, cu pătrunjel.

BANANA

banana

Dacă dai la o parte coaja unei banane, obții o adevărată bombă cu potasiu. „Știm cu toții că potasiul reduce retenția de apă prin controlul direct asupra nivelului de sodiu“, ne amintește nutriționistul Daniel O’Shaughnessy. „În plus, deficiența de potasiu poate fi cauza pentru constipație și balonare“.

✱ ASOCIAZĂ cu iaurt probiotic și miere, eficientă în refluxul gastric și indigestie. Amestecă în blender o banană cu 150 ml de iaurt, 50 ml de lapte și
1 lingură de miere.

Fără grăsime

GUSTĂRI

Ai invitați și vrei să pui ceva special pe masă? Poți să te descurci onorabil, fără să-ți depășești norma săptămânală de grăsimi.

✱ DERUTEAZĂ CONSUMATORUL

Combină o conservă de somon cu jumătate de castravete dat pe răzătoare, 2 linguri de maioneză, puțină boia și zeama unei lămâi.

✱ FRIGĂRUI SLABE

Combină bucăți de ananas și creveți marinate în zeama de lămâie cu suc de ghimbir, usturoi zdrobit și puțin coriandru.

✱ TARTINE AROMATE

Amestecă o conservă de roșii tăiate, 1 ceapă tocată, 2 căței de usturoi zdrobiți, puțin piper verde și o mână de verdețuri tocate. Servește cu pâine prăjită.

✱ DESERT ROMANTIC

Bate smântâna dulce cu puțină esență de vanilie și umple cu această cremă jumătăți de căpșuni scobite.

✱ VERDE PE DINAFARĂ

Pune la cuptor fâșii din piept de pui cu sos de soia, bucățele de ghimbir și usturoi zdrobit. Presară pe deasupra puțin zahar brun și semințe de in. Înfășoară bucățile de pui în frunze de salată verde.

Autor: Mihaela Serea

Foto: Shutterstock, 123rf

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta