Fii atenta la alimentele „dietetice” care ingrasa!

Smoothies
Smoothies

DE CE Chiar si un pahar poate contine tot atatea calorii ca si o tableta de ciocolata. Adesea mai contin foarte multa grasime si glucide, dar putine fibre.

CALORII Ai grija, poti cumula cu usurinta 200 de calorii cu doar un pahar de smoothie.

CE SA FACI… Bucura-te de aceasta bautura delicioasa, dar incearca sa ramai la cele de mere, kiwi si fructe de padure in locul celor de cocos si banane

…SI CE NU Nu inlocui un fruct proaspat cu un smoothie, pentru ca primul este bogat in fibre

Nuci
Nuci

DE CE Bogate in calorii, dar si o sursa buna de acizi grasi esentiali, nucile sunt sanatoase, dar trebuie mancate cu moderatie.

CALORII Nucile au intre 584 de calorii la 100 de grame in cazul boabelor de caju si 691 calorii/100 grame de castane.

CE SA FACI… Asezoneaza-ti gustarea din fructe de dupaamiaza cu o mana de alune, seminte sau migdale, bogate in proteine.

…SI CE NU Mananca-le in stare cruda, pentru ca cele prajite sau cu sare nu mai sunt asa de bune pentru sanatate.

Salata
Salate

DE CE O salata buna din ardei gras, morcovi si frunze de salata verde este foarte sanatoasa, dar ai grija la adaosuri si dressing.

CALORII O salata Niçoise contine in jur de 610 calorii, in timp ce una cu branza de capra poate avea pana la 916 calorii!

CE SA FACI… Da salatei tale un pic mai mult gust, fara sa-i adaugi calorii. In loc de maioneza, sunca si parmezan, pune in ea masline, capere si anghinare.

…SI CE NU Nu-ti transforma salata intr-o bomba calorica, imbogatind-o cu crutoane si branza gratinata.

Avocado
Avocado

DE CE Da, s-ar putea sa fie foarte nutritiv, dar te-ai gandit vreodata ca umilul avocado este si plin de calorii?

CALORII Un avocado mediu contine in jur de 280 de calorii si cele mai multe provin din grasime, chiar daca aceasta este una sanatoasa, mononesaturata.

CE SA FACI… Foloseste avocado pentru a inlocui alte alimente la fel de bogate in calorii. Intinde-l ca pasta pe paine in loc de unt sau pune bucati intr-un sandvis.

…SI CE NU Nu-l consuma impreuna cu alte bombe calorice, stai departe de unt sau smantana daca mananci avocado.

Sos
Sosuri, creme

DE CE Sosul poate fi un aliment gustos, care merge cu orice fel de aliment, dar poate fi consumat si ca atare. Din pacate, este bogat in grasimi ascunse.

CALORII Continutul in calorii variaza de la un preparat la altul, de la 20 de calorii in 100 g de salsa pana la socanta cifra de 480 in cazul icrelor!

CE SA FACI Alege-le pe cele de legume, mai sarace in calorii (humus, tzatziki si salsa) cu betisoare de legume (morcov, telina, ridichi, castravete ardei).

…SI CE NU Evita sosurile si cremele cu branza topita, smantana, maioneza si orice altceva inoata in grasime

Cereale
Batoane cereale

DE CE Bogate in zahar, batoanele din cereale pot contine adesea un numar egal de calorii cu acelea din sandvisul pe care il mananci la pranz.

CALORII Un baton de 25 de grame de cereale contine 150 calorii, 7 g de grasime si o gramada de zahar, in timp ce un flapjack mic poate avea 300 de calorii.

CE SA FACI Alege variante sarace in zahar si grasimi, cu ingrediente care incetinesc digestia si iti tin de foame mai mult timp, ca nucile si semintele.

…SI CE NU Cerealele sunt excelente, dar mai putin in batoane si mai mult ca atare cu iaurt si fructe.

Ulei de masline
Uleiul de masline

DE CE S-ar putea sa fie benefic sanatatii, dar atata vreme cat e o grasime si ingroasa talia, trebuie consumat cu moderatie.

CALORII Nu ai cum sa scapi de ele, o lingura de ulei de masline are un continut de 120 de calorii si 14 grame de grasime!

CE SA FACI… Evita preparatele care absorb mult ulei, prajelile si painea, cartofii si crutoanele imbibate in ulei.

…SI CE NU Calculeaza in jur de 5 ml de ulei de masline per portie sau, si mai bine, foloseste un ulei de masline spray.

Lipie
Pitta umpluta

DE CE Lipia arabeasca are un continut scazut de fibre, asa ca nu-ti va tine de foame prea mult timp. Daca mai pui in easi maioneza sau branza…

CALORII O lipie poate contine pana la 300 de calorii – echivalentul a 3 felii de paine.

CE SA FACI… Verifica informatiile nutritionale mentionate pe eticheta. Alege una umpluta cu legume sau salata si stai departe de carne sau branza.

…SI CE NU Alege varianta vegetariana: humus, fasole boabe, patrunjel, 335 calorii, 11 g proteine si 2,6 g grasime saturata.

Mihaela Doina Radulescu; foto: © shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta