Fii activa!

sanatate, miscare

Inapoi la natura
Nu trebuie neaparat sa-ti faci abonament la sala ca sa faci miscare. E suficient sa-ti mentii o viata activa si sa introduci cateva elemente fizice in rutina ta zilnica: renunta definitiv la lift in favoarea scarilor, mergi cu bicicleta la serviciu, ia-ti un caine, iesi cu copiii in parc, zilnic.

5 pasi simpli
1. Dubleaza-ti viteza! Mergi pe jos rapid, pana aproape sa iti pierzi suflul, timp de cel putin 20 de minute pe zi. Ataseaza-ti un pedometru la centura (iti numara pasii, uneori si distanta parcursa) care sa te incurajeze sa mergi mai mult si mai repede.

2. Fa curat! Curatenia zilnica, saptamanala, de sezon – iata un pretext bun sa faci miscare. 30 de minute de munca in gospodarie, zilnic, te ajuta sa ai o casa asa cum iti doresti, dar si sa iti mentii o inima sanatoasa si o forma de invidiat.

3. Jocurile pe computer, o modalitate de mentinere a formei? Da, ai inteles corect. Nu e vorba insa de Tetris, ci de jocurile Wii Nintendo Sports sau Fit Plus. Programul de jocuri iti numara caloriile consu- mate, forta, dinamica, abilitatea si, in plus, e distractiv! Poti sa intri in competitii de tenis, golf sau box cu ceilalți membri ai familiei sau cu prietenii sau te poti antrena singura, inclusiv in yoga si carate!

4. Ia-ti un CD/DVD cu exercitii fizice. Cele din seria „Sport cu Florentina”, de exemplu, au miscari speciale pentru brate, bust, abdomen, fesieri, celulita si chiar exercitii simple, care se pot realiza la birou; sau incarca gratis cateva filmulete speciale cu antrenamente de pe YouTube si… exerseaza!

5. Pune-ti patinele! Pe gheata sau pe role, patinajul e un sport amuzant si la fel de sanatos ca si jogging-ul, si, in plus, iti tensioneaza mai putin articulatiile. Si ciclismul e o varianta excelenta de antrenament.

Regula de aur: Daca ai de urcat / coborat un etaj, doua, trei, n-are rost sa iei liftul. Profita de oportunitate si mergi pe scari!

Ioana Dima

Femei ca tine

Ioana Dima, 41 de ani, din Brasov: „De o jumatate de an merg cu sotul meu la cursuri de dans. Desi la inceput ne-a fost jena de stangaciile si de varsta noastra, ne-am incadrat imediat in grup si acum nu lipsim niciodata. Ne place foarte mult si, pe langa faptul ca am dat jos vreo 2 kilograme, avem acum alta forma si suflu, ne distram si ne antrenam in acelasi timp. Avem mai multa mobilitate si gratie, dansam ori de cate ori avem ocazia.“

Mihaela Doina Radulescu; foto: ©dreamstime, shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate