Femeile antreprenor și poveștile lor care schimbă lumea

de Daniela Palade Teodorescu

Cu puțină vreme în urmă am avut privilegiul de a fi invitată în mijlocul comunității de antreprenoare Business Women Forum of Romania. Nu e prima dată când intru în contact cu femeile-antreprenor, în încercarea de a construi o comunitate solidară, implicată în viața comunității.

Daniela Palade Teodorescu, Osnat Peled, Alina Stanciu ca conferinta MUZA PR&Advertising

Daniela Palade Teodorescu (redactor-șef revista Avantaje), Osnat Peled (fondator BWFR), Alina Stanciu (manager JustAD), la conferința MUZA PR&Advertising

Am cunoscut doamne merituoase în comunitatea Elite Business Women, le știu pe cele din Asociația Națională a Antreprenorilor, o mulțime de femei de poveste care mă inspiră să scriu despre ele în paginile revistei Avantaje, să le pun pe copertă, să le premiez la Gala Femeia anului.

Irezistibila putere a poveștii ca instrument strategic de business

Experiența mea de peste 20 de ani în jurnalism și comunicare m-a inspirat să le vorbesc despre irezistibila putere a poveștii ca instrument strategic de business. Se pare că, în următorii 3 ani, storytelling-ul va deveni o abilitate esențială a unui antreprenor pentru eficientizarea propriului business. De ce? Pentru că povestea declanșează emoție, iar emoția ne dictează alegerile, oricât de raționali ne impunem să fim.

prezentare

Parafrazând celebra secvență din ”Filantropica” lui Nae Caranfil – ”mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește” – am extins-o și în zona de antreprenoriat. Pentru că ”mâna întinsă” cere, dar și oferă – simultan sau alternativ, depinde de situație. Și e musai ca această mână întinsă să spună o poveste ca să primească – clienți, servicii, finanțări, atenție, recunoaștere – dar și ca să ofere – servicii, produse, informație, încredere. Povestea funcționează în ambele sensuri. Dar ce poveste?

Ar putea fi chiar povestea acelui produs ori serviciu care a generat afacerea, sau și mai bine, povestea omului care a construit acel business. Care s-a pus pe el la temelia acelei afaceri, cu emoția și idealurile sale, temerile și spaimele sale, cu împlinirile și dezamăgirile inerente, cu fiecare Ană pe care a fost nevoit să o sacrifice zidind-o, cu toate trăirile sale autentice de om.

Daniela Palade Teodorescu si Oana Bulexa (MSL Group The Practice)

Daniela Palade Teodorescu si Oana Bulexa (MSL Group The Practice)

Pentru că, atunci când mă refer la poveste, nu mă gândesc la fabulație, construcție de imagine migălos meșteșugită de consilieri. Am în minte doar marca autenticității, a adevărului care generează cea mai credibilă poveste. În peste 20 de ani de scris și publicat povești neobișnuite despre femei obișnuite, am învățat să fac diferența între real și construcție de imagine.

Îmi place când printre femeile antreprenor pe care le întâlnesc descopăr oameni deschiși, pozitivi, empatici, care au puterea să depășească încercări grele ale vieții, păstrându-și demnitatea și găsind resurse de a-i ajuta și pe cei care trec prin situații similare. Oameni care și-au făcut din crucea pe care o aveau de dus în spate o coroană de pus pe cap.

Femei, afaceri și povești care mișcă lumea

cristina chiriac

Ceea ce apreciez cel mai mult la femeile antreprenor este energia pe care o investesc în calitatea relațiilor interumane. Poate de asta sunt foarte responsabile, construiesc pe termen lung, cu discernământ. Ca pentru o a doua familie de care au grijă și de care le pasă. Tocmai de aceea, cred că o lume mai bună pentru femei e o lume mai bună pentru toți. Pentru că femeia are putere să schimbe în bine lumea din jurul ei, mai ales dacă are puterea de decizie și influența unui antreprenor.

Și ce poveste poate fi mai emoționantă pe lumea asta decât să știi că ai schimbat destine? Că odată cu evoluția ta ca om, ai tras după tine alții pentru care ai însemnat un ”turning point”? Cred cu toată puterea că fiecare femeie antreprenor are o astfel de poveste care mișcă lumea și încălzește inimile. Și la care nu a avut timp sau curaj să se gândească și să o spună. Pentru că orice lider trebuie să inspire și să motiveze, așa cum o fac poveștile. Dacă strategiile pot plictisi cu cifre greoaie, o poveste nu va fi uitată niciodată.

Daniela Palade Teodorescu, redactor-șef revista Avantaje

Vă invit să căutăm împreună POVESTEA și să o spunem comunității Avantaje, pentru a crea modele credibile, autentice, care inspiră lumea. Pentru a construi împreună solidaritatea feminină atât de necesară în România!

Am scris acest articol cu gândul la voi, Cristina Chiriac, Magda Bei, Osnat Peled, Meryem Mambet, Andreea Avrigeanu, Alina Vasea, Oana Stan, Mihaela Raluca Tudor, Carmen Burtea, Raluca Vasile, Gabriela Saulea, Teodora Calipetre, Bianca Tudor, Lucia Goreaev, Rucsandra Clark și la toate cele pe care le voi cunoaște de acum încolo!

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse