Fata umana a lumii afacerilor

Fără categorie

Ce este responsabilitatea sociala corporatista? E un termen nou, o idee sau o misiune? Despre ceea ce putem face pentru ceilalti si implicarea in schimbarea comunitatii vorbesc trei femei puternice ale lumii de azi.

CSR schimba vietile oamenilor
Ce se poate spune insa despre femeia manager, cea care se ocupa de coordonarea unui departament CSR sau care are initiative de tipul responsabilizarii sociale? Luminita Oprea are un raspuns transant: "Implicare totala. Nu poti face asta cu jumatati de masura. E un domeniu unde trebuie sa ai o mare aplecare spre oameni si sa vrei sa ajuti, fiindca deciziile pe care le ia o femeie coordonatoare de CSR schimba cu adevarat viata oamenilor catre care sunt directionate. Acesta este cazul companiilor si oamenilor din media, precum si al celebritatilor, caci acolo impactul este mult mai profund".
In acest fel, sunt de parere personalitatile prezente la conferinta, implicarea iti va aduce bucuria lucrului implinit. Te va bucura fiecare mica reusita si aceasta satisfactie va fi motorul care te va face sa mergi mai departe, in ciuda obstacolelor care apar. Nevoia implinirii personale, dorinta de a face ceva care sa dureze, vointa de a reusi in ceea ce faci. Aceste trei substantive – nevoia, dorinta, vointa – cred ca reprezinta combustibilul care te face sa ‘arzi’. Trebuie sa ai si experienta, cea care se castiga cu timpul, dar atitudinea face diferenta", a adaugat Luminita Oprea, care este si autoarea primei carti despre CSR din Romania.

Desfasurata in luna octombrie la Bucuresti, a doua editie a Conferintei Internationale despre Responsabilitatea Sociala Corporatista, CSR ’07, a adus multe clarificari, atat pentru publicul larg, pentru noi, cei necunoscatori sau interesati de fenomen, cat si pentru managerii multor companii importante, jucatori puternici si seriosi in lumea dura a afacerilor.

Responsabilitatea sociala corporatista (CSR) sau "afacerile cu fata umana", dupa cum le-a caracterizat foarte plastic una dintre participante, Marie-Rose Mociornita, au un viitor in Romania. Aceasta a fost una dintre concluziile conferintei care a beneficiat de prezenta a 42 de vorbitori.

Dar ce inseamna, de fapt, responsabilitatea sociala corporatista? Un raspuns simplist ar fi: "Inseamna implicarea in viata comunitatii. Cu alte cuvinte, cum si cat ajuti oamenii si comunitatea din locul unde iti desfasori activitatea". Insa aici functioneaza cumva "regula propriului camin". Nu te poti multumi sau nu ajunge sa faci doar curatenie sau sa speli rufele. E nevoie si de aprovizionare, si de ajutor dat bunicilor, si de gatit, si de facut temele cu cel mic… Deci raspunsul de mai sus ar fi incomplet, fiindca pentru o companie sau o corporatie, mica sau mare, CSR ar trebui sa reprezinte si grija pentru mediu, ori pentru conditii de munca civilizate, apoi relatia cu angajatii, facilitatile oferite lor si ajutorul pentru pregatirea profesionala sau masurile privind sanatatea si securitatea in munca. Apoi, este absolut necesara corectitudinea in relatia cu partenerii de afaceri, grija cu care iti alegi clientii si furnizorii, transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie…

La finalul conferintei a avut loc cea mai "disputata" si interesanta sesiune, "Media, un motor al CSR – puterea celebritatilor", in cadrul careia o serie de nume cunoscute ale vietii publice romanesti si-au spus parerea si au aratat ce poate face media, dar si o persoana publica, o celebritate, pentru a constientiza conceptul de responsabilitate sociala a companiilor in randul publicului larg.

Luminita Oprea, Holcim, initiatoarea conferintei
"Anul acesta, CSR ’07 a oferit sesiuni dedicate persoanelor care lucreaza in marketing, comunicare, resurse umane, celor care se ocupa de mediu si de sanatatea si siguranta in munca si, bineinteles, au fost si conferinte care au atins intreg publicul-tinta prezent la conferinta. Trebuie discutat despre utilitatea CSR-ului din unghiuri variate, pentru a i se intelege potentialul pe care il reprezinta atunci cand este folosit intern si extern, ca parte a strategiei de afaceri. CSR ’07 a oferit o ‘trusa de scule’ necesara profesionistilor in domeniu".

Spune direct, fara menajamente, ca responsabilitatea sociala corporatista nu este doar o casuta de bifat intr-un chestionar ori un exercitiu de imagine a companiei. Conceptul CSR e strans legat de progresul in societate, de tendinte, dar si de nevoile de grup sau cele individuale. Toate actiunile de responsabilitate sociala ale unei companii, gandite pe termen lung, pot aduce avantaje in competitia interbranduri, pot fi una din modalitatile cele mai viabile de pastrare a angajatilor, conduc la loializarea clientilor, la fidelizarea acestora si, mai spune directoarea de comunicare a companiei Holcim, "nu trebuie sa uitam un aspect important: ele pot economisi bani".

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din