Fast-food sănătos

Cum ajungi de la o siluetă îndesată, la una suplă, cu câteva trucuri ce vor reduce caloriile din mâncărurile interzise.

Fish & chips

fish and chips

Înlocuiește gustările tip fish & chips din comerț cu cartofi la cuptor și pește marinat. Pentru un plus de aromă, adaugă puțin piper, țelină sau dafin la
baițul în care marinezi peștele. Câteva felii de pâine integrală înmuiate în aceeași marinată și puse în cuptor vor completa perfect meniul. Încearcă și
cu felii subțiri de cartofi: pe lângă gustul special, e bogat în antioxidanți și sărac în calorii.

Pizza în regie proprie

pizza dietetica

Bucură-te de pizza în variante mai sănătoase:

✱ Blat subțire făcut în casă, în locul blatului gros din comerț. Grăsimile și kilocaloriile se află mai mult în blat și mai puțin în topping.

✱ Un sos din roșii proaspete (2,7 g de zahăr la 100 g) în loc de roșii de la conservă (5,6 g de zahăr la 100 g) sau sos gata preparat pentru pizza și paste
(15 g de zahăr la 100 g).

✱ Brânză de capră cu conținut de grăsimi scăzut (4,7 g de grăsime la 100 g) sau feta (6 g) în loc de mozzarella (7,5 g) sau Cheddar (10,3 g).

✱ Topping vegetarian în loc de salamuri și cârnați. Încearcă sparanghel, mazăre, ardei gras, ceapă roșie și ciuperci.

Sosuri mai dietetice

Adaugă condiment vieții – și mai puține grăsimi – apelând la aceste mici trucuri folosite de maeștri bucătari:

1 Călește puțină ceapă și usturoi, apoi amestecă într-un blender cu roșii, până obții o pastă omogenă, fără alt adaos de grăsimi.

2 Pentru un sos mai dulce fără adaos de zahăr, folosește ceapă roșie în locul celei albe.

3 Ca să reduci conținutul de  ulei, pune condimentele pudră în apă, fă o pastă și folosește-o la prăjit.

4 La sfârșit, pune zeamă de lămâie, astfel încât, pentru un gust mai bogat, să nu fie necesar să adaugi prea multă sare.

Burger pentru silueta ta

burger dietetic

Mai întâi gândește-te cu ce ai putea înlocui chifla uriașă în care se construiește un sandviş cu burger. Poți pregăti la grill felii de cartof dulce. Carnea nu trebuie să fie cea mai grasă – poți să alegi carne slabă de mânzat, de curcan sau… de struț!

În loc de sosurile gata preparate care conțin zahăr și cine-mai-știe-ce, gratinează legume sau marinează-le cu puțin ulei de măsline. Adaugă puțină zeamă de lămâie. Pentru varianta cheeseburger, alege o brânză mai slabă, nu una care să se topească de atâta grăsime.

Paste delicioase și sănătoase

Prepară paste autentice italiene pentru familia ta – de exemplu, Bolognese – folosind paste din grâu integral în locul celor din făină albă. Te vor sătura mult mai repede și vei mânca mult mai puțin.

Folosește mușchi tocat și nu pasta gata tocată în care există multă grăsime. Călește-o bine ca să-și lase toată grăsimea, apoi pune-o pe un material absorbant sau pe un grătar ca să se scurgă. Înainte de călire, amestec-o cu ciuperci, astfel încât să fie sățioasă fără a mai fi necesar la sfârșit adaosul de parmezan.

Festin hipolipidic

Un mic dejun englezesc este complet și hrănitor, dar te îmbogățește cu 60 g de grăsimi într-o singură rundă, ceea ce reprezintă porția recomandată pe o zi întreagă. Să-l mai slăbim!

✱ Scapă de 10% din grăsimi preparându-ți cârnații proprii, în casă: 400 g de carne tocată slabă, 1 linguriță de sare, 4 linguri de apă, puțin piper, boia iute și cimbru sau tarhon. Lasă la rece 30’, apoi modelează ca pe mici.

✱ O porție sănătoasă trebuie să fie jumătate vegetală. Sote de ciuperci cu usturoi, roșii gratinate și spanac gătit la aburi – iată jumătate din cantitatea de legume și fructe recomandată pentru o zi, pe care ți-ai asigurat-o înainte de a ieși din casă!

Friptură cu puține grăsimi

Transformă friptura de pui de duminică, dintr-o povară pentru digestie într-o savoare pentru simțuri îndepărtând pielea, cu grăsimea de sub ea. Unge carnea de vită cu ulei de cocos, care este mai sărac în calorii și ale cărui trigliceride sunt procesate ușor de organism, în loc să fie depozitate.

Pentru garnitură, scufundă hribi în apa care dă în clocot, ține-i la fiert timp de 15 minute, apoi pune totul lângă friptură, în cuptor. Pune ceapă roșie la marinat în oțet balsamic, apoi călește-o. În ultimele 2 minute, adaugă frunze de salvie tocate.

Negresele hipocalorice

negrese hipocalorice

Un desert cu ciocolată compensează tot stresul de peste zi. Această rețetă nu te va face să te simți vinovată.

✱ 150 g curmale tocate;

✱ 75 g migdale măcinate;

✱ 2 linguri suc de rodie sau din alte fructe;

✱ 2 linguri de cacao;

✱ 2 lingurițe de ulei de cocos.

Pisează bine curmalele în blender, apoi adaugă celelalte ingrediente și amestecă până devine cocă. Întinde coca într-o foaie groasă de 4-5 cm și taie în pătrate. Păstrează la frigider.

Autor: Mihaela Serea

Surse foto: thinkstock.com, shutterstock.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar