Experti de renume in domeniul nutritiei si fitnesului iti ofera sfaturi sanatoase pentru o alimentatie corecta

Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, Florin Preuteasa
Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi si antrenorul de fitnes Florin Preuteasa

 

La eveniment, organizat la Farmacia Help Net 53 din Piata Dorobanti, participantele au primit recomandari pentru un stil de viata de sanatos de la specialisti renumiti in domeniile nutritiei si educatiei fizice: Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi si antrenorul de fitnes Florin Preuteasa.

Chiar suntem ceea ce mancam

Cel mai in voga expert in domeniul nutritiei, autorul best seller-urilor Noua ordine alimentara – Si noi ce mai mincam? si Noi ce mai mincam ca sa slabim? a captat atentia publicului cu informatii utile despre felul in care alimentatia ne influenteaza starea de sanatate. Am aflat astfel ca boala se instaleaza mai intai la nivelul celulei, sub forma unui dezechilibru chimic si energetic, si ca nici o analiza nu o poate depista in acest stadiu.

Daniela Palade Teododorescu, Gheorghe Mencinicopschi, Oana Becarian, Florin Preuteasa

Au vorbit: Daniela Palade Teododorescu (redactor-sef Avantaje), Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, Oana Becarian (coordonator marketing, HelpNet), Florin Preuteasa (antrenor de fitnes).

 

S-a discutat despre piramida alimentelor si cele patru alimente de baza: cartoful, porumbul, graul si soia, care se regasesc in absolut toate alimentele mai mult sau mai putin prelucrate din supermarketuri, dar si in alimentatia animalelor care devin ulterior sursa de hrana, prin carnea, laptele, ouale pe care le produc. Am aflat ca, din pacate, fiinta umana nu este dotata cu senzori care sa detecteze cit de sanatoase sunt alimentele ingerate si ca simtul gustului, cel care dicteaza in mod prioritar alegerea hranei, nu ne ajuta defel sa discernem cind e vorba sa mincam corect.

Asa ca avem nevoie de un al saselea simt, „informatia”, care sa ne invete ce e sanatos si ce e nociv. „Dr. Menci” a insistat asupra faptului ca femeile au un rol esential in a forma bune deprinderi de alimentatie, intrucit inca din perioada intrauterina fatul este obisnuit cu gustul alimentelor ingerate de mama, preferintele lui ulterioare fiind dictate de ceea ce a gustat prin intermediul lichidului amniotic si al cordonului ombilical.

Farmaciile Help Net Farmaciile Help Net

Tot referitor la copii, a insistat asupra faptului ca obiceiul nociv de a lasa copilul sa se uite la televizor, mai ales la reclame, creeaza tipare gresite de alimentatie, prin mesajele subliminale induse, care orienteaza spre alimente cu potential nociv, precum chipsuri, bauturi carbogazoase, dulciuri ultrarafinate. Consumul acestora in exces, in combinatie cu sedentarismul, poate declansa la virste fragede diabet, obezitate, care sunt mult ma greu de tinut sub control decit la adulti. Am aflat ca virsta pre-puberala, de 10-11 ani, este perioada critica in care se pot declansa boli de nutritie, asa ca mamele trebuie sa supravegheze si mai atent ceea ce copiii mananca si sa evite excesele.

Printre multe alte informatii despre felul in care ADN-ul poate fi influentat de hrana, am aflat ca nu orice fel de apa fara gaze este „apa plata”, ca exista o diferenta majora intre „apa carbogazoasa” (care contine gaze in mod natural) si cea „carbogazeificata” (un fel de sifon), si ca pe piata vor aparea „alimente noi”, adica alimente create (in genul „surimi”, despre care acum am descoperit ca e un amestec de carne provenit din vietati marine cu slaba valoare nutritiva, „imbunatatite” cu arome de crab, peste si coloranti care sa-I dea un aspect atractiv.

La finalul prezentarii, prof.dr. Mencinicopschi a fost luat cu asalt de catre participante, care au primit recomandari personalizate de nutritie.

Farmaciile Help Net Farmaciile Help Net

Despre educatie fizica, altfel decit la scoala

Celalalt invitat, antrenorul Florin Preuteasa, un obisnuit al seminariilor HelpNet, a demontat citeva mituri despre miscarea fizica. Cel mai important a fost faptul ca mersul cu bicicleta pe marile bulevarde e sanatos; el a argumentat faptul ca inhalarea noxelor din traficul de pe marile bulevarde, in cantiate mult mai mare decit daca ai merge pe jos sau cu mijloace de transport inchise, poate face mai mult rau decit bine, asa ca a recomandat mersul cu bicicleta doar pe aleile parcului ori pe strazi putin aglomerate.

Am invatat sa facem corect genuflexiuni (nu pe virful picioarelor, cum eram obisnuiti, ci pe calcaie, cu talpa fixata pe podea, si spatele care echilibreaza centrul de greutate) si sa ridicam corect greutati, nu curbindu-ne spatele, ci lasandu-ne mai intai pe vine si ridicind greutatea cu spatele drept.

Am descoperit ca cel mai bun mijloc de prevenire a osteoporozei este ca macar o data pe saptaminina sa strabati aleile parcului intr-o plimbare cu rucsacul in spate, incarcat cam cu 2 kg de bagaj – acest exercitiu ajuta la mentinerea densitatii osoase, mai ales in cazul femeilor, care au mai mare predispozitie la osteoporoza.

In concluzie, ambii specialisti ne-au recomandat la unison, sa mergem pe jos macar 30 de minute zilnic, astfel incit sa punem singele in miscare ca „sa nu baltim si sa nu ruginim”.

Text: Daniela Palade Teodorescu
Foto: Sorana Linca

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Stiri