Minerale de care ai nevoie

Substanta minerala Cum actioneaza Unde se gaseste
CALCIU Faciliteaza dezvoltarea si protejarea sistemului osos, precum si coagularea sangelui. Alune, lapte, seminte de susan, miere, somon, soia
CROM Ajuta la dizolvarea zaharului (zaharurilor) in organism. Paine integrala, cartofi, banane, spanac
CUPRU Previne aparitia anemiei. Piersici, nuci, napi, crustacee, cereale
FIER Protejeaza sistemul imunitar. Grau, orez, struguri, mere, verdeturi, dovleac, ficat, arahide
FOSFOR Mentine sanatatea sistemului osos si a danturii. Orez, grau, arahide, carne de pasare, praz, fructe de mare
MAGNEZIU Este vital pentru inima, sistemul nervos si cel muscular. Vegetale cu frunze verzi, carne, lapte, nuci, banane, ciocolata
MANGAN Faciliteaza productia de hormoni a glandei tiroide. Mere, piersici, nuci, ghimbir, paine integrala, avocado
POTASIU Asigura mentinerea cantitatii necesare de apa in organism. Anghinare, sparanghel, banane, piper
IOD Ajuta la sinteza hormonilor produsi in glanda tiroida. Sare marina (ori sare imbogatita cu iod), alge marine, peste
SELENIU Intarzie procesul de imbatranire. Grau incoltit, tarate, ceapa, broccoli, rosii, fructe de mare
SODIU Este esential in procesul de crestere la copii, ajuta la buna functionare a sistemului nervos si a celui muscular. Masline, caise, stafide, smochine, oua, linte, varza rosie
SULF Combate infectiile produse de bacterii si ajuta la refacerea tesuturilor. Ceapa, salata verde, castravete, usturoi, galbenus, cartofi
ZINC Ajuta la vindecarea ranilor, previne problemele de prostata. Caise, piersici, carne rosie, stridii, grau incoltit, oua

 

Recomandari
Baby
Sfatul parintilor