Exerciţiu vizual pentru sănătatea ta!

shutterstock_167472839cutDezbraca-te şi priveşte-te cu atenţie în oglinda. Este unul dintre cele mai bune exerciţii pentru sanatatea ta.

1 Iritaţiile! De ce?

Inflamaţiile şi pielea care se descuamează – mai ales în spatele genunchilor şi braţelor – sunt semne tipice pentru eczemă.

Micile broboane, situate, de obicei, pe spate, pe picioare, şi pe care le catalogam, de regulă, ca fiind „piele de gaină“, sunt specifice pentru keratosis piloris, o afecţiune fără alte complicaţii, dar care poate produce mâncărimi.

Este, de fapt, vorba despre o inflamare a porilor, din cauza acumularii de keratina.

Rezolvare: Orientează-te către produsele de îngrijire fără parfum şi consumă mai mult avocado, seminţe de in şi peşte uleios pentru o doză suplimentară de acizi graşi.

2 Vânatai aparute din senin? De ce?

Faptul că te învineţeşti uşor poate fi genetic, însă există şi cazuri în care echimozele apar ca urmare a consumului de medicamente anticoagulante, cel mai cunoscut fiind aspirina.

Dacă vânataile persistă mai mult de o săptămână, acesta poate fi semn al unor afecţiuni ale ficatului.

Rezolvare: Foloseşte crema sau gel cu arnică pentru a reduce umflatura şi durerea, dar programează-te şi pentru un control când acestea nu trec uşor.

3 Stai drept! De ce? Umerii aplecaţi şi coloana vertebrală deformată pun o presiune în plus asupra muşchilor, încheieturilor şi oaselor, care pot duce, în timp, la dureri de spate şi artrită – inflamarea articulaţiilor.

Poziţia incorectă de la birou împiedica funcţionarea corecta a aparatului respirator, de aici şi durerile de cap sau stările de letargie.

Rezolvare: Uită-te în oglindă, din lateral, la felul în care îţi este spatele. În mod normal, acesta are trei arcuiri naturale: una în zona gâtului, orientată spre faţă, o uşoară arcuire la spate şi o a treia în zona lombară. O bună postură înseamnă ca aceste trei arcuiri să fie aliniate în mod echilibrat.

4 Masoară-ţi talia! De ce? Este o modalitate bună de a verifica felul în care este distribuită grasimea. Dacă cifra creşte în zona mijlocului mai mult de 80 cm, poţi interpreta lucrul acesta ca pe un semn de avertizare asupra posibilităţii apariţiei unor afecţiuni cardiace, a diabetului şi creşterii tensiunii arteriale.

Rezolvare: Trebuie să faci mai multă mişcare – încearcă –le pe cele cu greutăţi, în locul obişnuitelor abdomene, care întaresc muşchii abdominali, dar nu ard grăsimea de la suprafaţă.

5 Aluniţe De ce? În fiecare an sunt diagnosticate peste un milion de cazuri de cancer de piele, aşa că fii cu ochii pe aluniţe, pentru a depista, din timp, orice modificare. Este important să fii atentă la semnele ABCDE de avertisment, adică: asimetrie, borduri neregulate, culoare variabilă, diametru (mare), evoluţie sau modificare.

Rezolvare: Nu-ţi expune pielea la soare în orele de vârf, foloseşte o cremă cu SPF de cel puţin 20, iar pe perioada verii poartă îmbrăcăminte care să te protejeze de soare, inclusiv pălărie cu boruri mai mari.

6 Alege cel mai bun sutien De ce?

Este esenţial să alegi sutienul potrivit, altfel vei povesti prietenelor, nedumerită, că nu ştii de ce ai dureri constante de spate, de umeri sau de cap. Care sunt motivele pentru care alegi un anumit sutien? Confortul, modelul, calitatea?

Atunci când probezi sutienul, asigură-te că cele două cupe acoperă şi părţile laterale ale sânilor; banda din spate ar trebui să stea orizontală pe spate, fără a se ridica; când îţi dai jos sutienul, rămân urme pe piele?

Este suficient un singur răspuns afirmativ, pentru a te convinge că acesta nu are forma si dimensiunea potrivite fizionomiei tale.

Rezolvare: Pe site-urile companiilor de lenjerie intimă găseşti ghiduri care să te ajute să-ţi alegi dimensiunea şi modelul de sutien potrivit ţie, astfel încât să scapi de dureri de spate sau de umeri.

Autor: Cătălina Ioancea

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate