Exerciții pentru ochi: Cum îți îmbunătățești vederea

Așa cum corpul tău are nevoie de alimentație specială și exercițiu ca să te simți bine și să fii sănătoasă, și ochilor tăi le poți acorda aceeași atenție. Poți face chiar și exerciții care să îți îmbunătățească vederea, spun anumiți specialiști.

exercitii-ochi

foto portret de femeie Shutterstock

Tot mai mulți oameni folosesc computerul, fie la serviciu, fie acasă, pentru divertisment. Dacă petreci mai multe ore în fața monitorului, zi de zi, la un moment dat vei avea nevoie să porți ochelari de vedere, însă nu este obligatoriu, dacă ai mai multă grijă de ochii tăi și faci anumite exerciții.

Clipitul îți odihnește ochii

De multe ori uităm să mai clipim și nici nu ne dăm seama cât de important este pentru sănătatea ochilor noștri. Când lucrezi multe ore la computer, este foarte important să faci pauze la fiecare 45-50 de minute, să clipești des și să te uiți la distanțe mai mari și mai mici de monitor. Clipitul ține un singur moment, însă în acel moment ochii tăi se odihnesc și se pregătesc să perceapă noi informații vizuale.

Încearcă exercițiul acesta: timp de două minute, clipește o dată la 3-4 secunde. Cum te simți după ce ai clipit atât de des? Încearcă apoi să nu mai clipești deloc timp de cel puțin 30 de secunde și observă diferența. E mai bine când clipești mai des, nu? Repetă exercițiul de câte ori îți simți ochii obosiți.

Exercițiul cu ”cifra 8”

Acest exercițiu este menit să îți întărească mușchii ochilor și flexibilitatea lor. Trebuie doar să îți imaginezi o cifră 8 în picioare, imensă, în fața ta. Trasează-i conturul cu ajutorul ochilor, încet. Fă acest lucru într-o direcție timp de 2 minute, apoi schimbă direcția pentru alte 2 minute.

Cum îți relaxezi ochii

Și relaxarea este importantă pentru sănătatea ochilor și pentru o vedere cât mai bună. Ai observat că atunci când ești obosită nu mai vezi clar, nu? Atunci încearcă exercițiul acesta: așază-te confortabil pe scaun sau pe canapea, cu mâinile pe picioare. Acoperă-ți ochii cu palmele, însă destul de larg cât să poți clipi în regulă atunci când sunt acoperiți. Relaxează-te, respiră adânc.

Exercițiul acesta nu este complicat deloc și chiar te ajută să te relaxezi cu totul, nu doar ochii. Este bun pentru zilele stresante, când e nevoie să te desprinzi un pic de mediul înconjurător, ca să te poți concentra apoi mai bine la ceea ce faci.

Aproape și departe

Un alt exercițiu care îți poate îmbunătăți vederea în timp și care îți întărește mușchii ochilor este acesta: stai relaxată pe un scaun și uită-te la partea de sus a monitorului. Apoi uită-te peste el, la un obiect așezat mai departe, apoi du-te și mai departe de atât cu privirea, dacă ai posibilitatea. Apoi uită-te din nou la ceva apropiat. Exercițiul ar trebui să țină 3 minute.

Focalizează-ți degetul

Un alt exercițiu care te va ajuta la fel de mult ca cel de dinainte este acesta: întinde-ți un braț în față, cu degetul mare în sus. Fixează-l cu privirea, apoi începe să apropii mâna de tine, apoi îndepărteaz-o iar. Ochii să fie mereu pe deget.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate