Ești foarte ocupată? Ce tip de sport să faci

Ai renunțat la sport din lipsă de timp? Sau pur și simplu nu-ți place? Trei antrenoare te conving că sportul nu este doar sănătate, ci și distracție.

sport

15 minute, dimineața și seara

„Am 40 de ani, sunt mamă a doi copii, și am un job care mă constrânge să stau în fața calculatorului până la ora 18. Dimineața și seara mă ocup de cei mici. Știu că mișcarea este importantă, însă nu găsesc timpul și nici sportul care să mă motiveze.“

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție recomandă: „La 40 de ani este important să facem mișcare pentru a preveni osteoporoza, a crește rezistența oaselor și a ne îmbunătăți tonusul muscular. Din păcate, acum încep problemele cauzate de îmbătrânirea țesuturilor și este necesar să ne preocupăm în mod activ nu doar de menținerea unei greutăți normale, ci și de îmbunătățirea compoziției corporale. Dat fiind programul aglomerat, ți-aș recomanda câte 15 minute de exerciții dimineața, înainte de micul dejun, și 15 minute seara, înainte de culcare, acasă. Restul de timp pentru activitate fizică poate fi câștigat din activitățile desfășurate cu cei doi copii.

Dimineața este bine să faci exerciții pentru picioare, fese și coapse, cu greutatea corpului, care să combine elemente de calisthenics (n.r. care se bazează doar pe forţa propriuzisă a organismului) cu exerciții de pilates. Vorbim aici de un mix de genuflexiuni, fandări și ridicări pe laterală pentru coapse. Seara poți face exerciții pentru abdomen, brațe și spate – câteva răsuciri de trunchi cu cotul pe genunchiul opus, flotări pe genunchi, flotări pe marginea patului pentru triceps. Cu copiii, poți merge cu rolele sau cu bicicleta – vei câștiga plusul de antrenament aerob pentru a menține sănătatea cardiovasculară. Sau poți merge cu ei la un parc de trambuline și să sari alături de ei. Este un efort foarte plăcut, blând cu articulațiile și care are beneficii pentru sănătatea sistemului limfatic. De asemenea, seara puteți juca diferite jocuri active, de la tenis până la prinselea.“

Ai încercat TABATA?

„Îmi împart timpul între întâlniri, ședințe, familie, nicio zi nu e la fel. Am încercat să-mi fac un abonament la sală, dar nu am bifat toate orele.“ Ina Trandafir, antrenor personal și consultant în nutriție spune: „Pentru cei cu un program încărcat, antrenorul personal este soluția ideală, întrucât stabilești o întâlnire cu el în funcție de programul tău, exact ca în afaceri. Te motivează, te corectează unde greșești și te sfătuiește și în ceea ce privește alimentația. Cea de-a doua recomandare este antrenamentul Tabata făcut acasă, 12-20 de minute zilnic. Este un antrenament intens în care intercalezi 20 de secunde antrenament dus la capacitate maximă (genuflexiuni, abdomene, fandări și flotări) și 10 secunde pauză. Când ai terminat toate exercițiile, reiei circuitul până la finalizarea timpului. Pentru cronometrare găsești aplicații HIIT sau Tabata pe orice telefon. Pentru oamenii ocupați este mai motivant un antrenor personal (cu care te poți antrena și acasă, nu doar la sală). Când te antrenezi acasă, tinzi să renunți sau să nu duci antrenamentul la intensitatea care îți poate aduce beneficii.“

A face mișcare nu este un moft, ci o necesitate

„Nu practic nici un sport, pentru că nu-mi place ideea de mișcare. Mă încadrez în categoria celor care aleg să vadă un film bun decât să iasă la alergat.“

Bianca Marcarov, instructor sportiv în cadrul clubului Lotus Sport, încurajează la cât mai multă mișcare: „La sală ai o gamă largă de activități, care pot satisface orice preferințe, necesități. Acasă este cam greu pentru cei lipsiți de motivație și de experiență în ceea ce privește mișcarea. Întotdeauna, un specialist în domeniu alături este cea mai bună alegere. Corpul uman este proiectat pentru a face mișcare, iar fiecare dintre noi trebuie să fie conștient de beneficiile acesteia și, de asemenea, de aspectele negative ale sedentarismului. De ce nu ne-am dori o viață îmbunătățită vizibil sub toate aspectele ei? Îți recomand cu căldură să vizitezi mai multe cluburi de fitness și să testezi toate serviciile oferite de acestea. De asemenea, găsirea unui partener de mișcare te va stimula! Așa că sună repede un prieten și treceți împreună la treabă. Consider că mișcarea în aer liber este ideală, dar asta este valabil atâta timp cât vremea permite.“

Cori Grămescu: „Pentru acele persoane care nu au făcut niciodată sport și nici nu sunt în mod deosebit atrași de ideea de mișcare, o soluție ar fi să încerce ore de pilates, yoga sau balet. Sunt suficient de plăcute pentru a nu fi obositoare și reprezintă o provocare confortabilă pentru a începe un program de exerciții. Altă soluție ar fi să facă în fiecare seară câte o plimbare de o oră în parc împreună cu familia, pentru că îi va ajuta și să elimine stresul, și să își crească ușor rezistența fizică. A face mișcare nu este un moft, este o necesitate pentru a ne ajuta să arătăm bine și peste ani, să fim sănătoși și cu un corp plăcut și o stare psihică bună.“

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate