Dieta pentru ingrasare

Dieta, ingrasare
Intr-o lume cu tendinte clare de supraponderabilitate, exista si persoane care cantaresc sub limitele normale. Nu la fel de multe ca cele obeze, dar nici asa nu e sanatos, spun specialistii.

S-a calculat ca cei care au greutatea in limitele considerate normale sunt mai sanatosi si traiesc mai mult. In plus, subponderabilitatea predispune si ea la o serie de probleme de sanatate, printre care se numara infertilitatea la femei, oasele prea subtiri (deci nu foarte rezistente) si lipsa rezervelor organismului – extrem de importanta in situatiile critice (daca te imbolnavesti sau treci printr-o perioada stresanta).

De ce unii raman piele si os?
Chiar daca pare nedrept, exista persoane care mananca mult si nu se ingrasa deloc – si asta pentru ca au metabolismul rapid. Altii mananca fix cat ii trebuie organismului ca sa functioneze, si atunci acesta nu mai are din ce sa isi faca rezerve. In principiu, o silueta „trasa prin inel” este rezultatul mai multor factori, printre care mostenirea genetica, pofta de mancare, hrana consumata si, bineinteles, nivelul de activitate fizica intreprinsa.

Adapteaza-ti inteligent meniul

E important sa mananci sanatos, asa ca propune-ti sa aduni mai multe calorii din urmatoarele alimente:
Paine integrala, inclusiv cea cu ovaz, tarate, secara. Este mai bogata nutritional decat painea alba si o poti consuma cu unt de arahide, miere, humus sau chiar gem.
Legume bogate in amidon. Cartofii, mazarea, porumbul, morcovii, sfecla sunt optiuni mai bune decat legumele cu multa apa (broccoli, conopida, dovleceii, castravetii).
Fructele dense. Bananele, perele , merele, ananasul si fructele uscate ar trebui consumate mai des decat fructele care contin multa apa, cum sunt portocalele, piersicile, prunele, capsunele, pepenii.
Uleiuri vegetale. Cand gatesti, foloseste mult ulei. Cele mai sanatoase sunt cele nerafinate, adica extravirgine, de masline, nuca de cocos si canepa.

Benessere

 

Foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta