Dieta: Noi reguli pentru a slabi usor!

In ultima perioada, esti bombardata cu noi si noi idei despre tot felul de metode prezentate ca fiind revolutionare, diete sigure si testate care promit marea cu sarea si care, bineinteles, te scapa de nedoritele kilograme în plus.

Pentru ca vrei sa scapi cat mai repede de cifrele în plus, cel mai adesea esti dispusa sa faci orice, cazand astfel in prima si cea mai mare capcana: uiti ca exista si variante mai simple de a slabi, si care tin doar de felul in care iti organizezi programul de zi cu zi.

Bea un pahar cu apa inainte de masa

Doar simplul fapt de a bea apa ajuta organismul sa arda mai repede caloriile.

Cat despre cantitate, incearca sa bei cam cinci pahare de apa pe zi, primul fiind la circa 15 minute dupa ce te-ai trezit. Pregateste in fiecare seara cate un pahar de apa pe noptiera, pe care sa-l bei dimineata.

Printre multele beneficii, apa ajuta la buna functionare a digestiei si asigura senzatia de satietate. Adauga un strop de lamaie, daca nu-ti place gustul simplu al apei.

Pentru a-ti mentine senzatia de satietate cat mai mult timp, consuma la fiecare masa o portie de proteine, sub orice forma.

Daca alegi carnea, orienteaza-te spre sortimentele slabe – de pui, de curcan. Pestele (o sursa atat de bogata de uleiuri Omega), poate fi consumat în cantitati cat de mari vrei tu – este slab in calorii.

Exista insa si alte categorii de produse care furnizeaza proteine. Consuma produse lactate degresate, fructe de mare sau leguminoase – printre care fasole uscata, linte sau mazare.

Cat de mari sunt portiile?

Ambalaje de toate dimensiunile, caserole cu mancare gata gatita, dulciuri de marimi XXL… ai observat cat de mari sunt portiile produselor deja ambalate din supermarketuri?

Nu intamplator, cand oamenii vad portii atat de mari de mancare, se obisnuiesc cu astfel de cantitati, considerându-le ca fiind cele normale.

Dimensiunea portiilor difera in functie de sex, de varsta, de activitatile pe care le desfasori in fiecare zi, insa cea mai importanta regula dupa care te poti ghida este ca niciodata nu trebuie sa mananci pana la a atinge starea de saturatie completa.

De la masa trebuie sa te ridici plina de energie, nu sfarsita de combinatiile servite

Mananca mere si fructe de padure zilnic

Cu un continut scazut de calorii, dar bogate în fibre, aceste fructe te ajuta sa controlezi nivelul de zahar din sange. In plus, daca mananci fructele (si nu te limitezi doar la suc), acestea iti vor asigura senzatia de
satietate vreme indelungata.

Daca manânci un fruct cu o jumatate de ora-o ora inainte de masa, fii sigura ca portia de mancare nu va mai fi atat de mare.

Alte cercetari arata ca fitochimicalele din aceste fructe echilibreaza cantitatile de bacterii din intestin, astfel încat previn acumularea kilogramelor.

Fara carbohidranti dupa pranz

Chiar daca ti-e pofta de cartofi, paste sau paine la masa de seara, cel mai indicat este sa servesti astfel de mancaruri la prima masa de zi sau de pranz.

Cu cat mai tarziu consumi zahar, vei vedea ca la cateva ore distanta ti se va face din nou foame, ceea ce nu este deloc sanatos.

Ghideaza-te dupa motto-ul „verde si fara grasimi“, adica allege pentru cina o combinatie de proteine si fibre. Incearca, de exemplu, pui la cuptor cu garnitura din fasole verde, filé de peste cu conopida sau o friptura servita cu sparanghel si rosii.

Nu manca inainte de culcare

Daca reusesti sa sari peste gustarile servite în fata televizorului, seara, sau peste masa luata chiar inainte de culcare, atunci organismul tau cu siguranta va fi capabil sa arda caloriile in timpul somnului.

Spre exemplu, daca iei cina la ora 20, grasimile vor fi arse in jurul orei 1 a.m. In plus, vei constata si ca dormi mai bine, intrucat, avand mai putini carbohidrati in sange, corpul poate produce hormonii care te ajuta sa dormi.

Specialistii spun ca orele putine (si chinuite) de somn pot influenta cresterea în greutate. Ce e de facut? Incepe cu o carte noua sau un DVD care sa te ajute sa-ti iei gândurile de la toate gustarile din frigider.

Te uiti la etichete?

Fii experta in citirea etichetelor! Cercetarile, dar si practica de zi cu zi, au aratat ca cei care citesc etichetele mananca mai sanatos decat cei care nu se obosesc sa-si arunce privirea pe informatiile de pe eticheta.

Intr-adevar, trebuie sa tii cont de denumiri precum „sodiu“, „zahar” sau „grasimi saturate”, insa trebuie sa cauti si numarul de portii care poate fi servit din respectivul ambalaj.

Se poate intampla ca ambalajul unui produs sa sugereze ca acesta este redus in calorii (referindu-se la portia de mâncare), insa in realitate portia sa fie mult prea mica.

Cumperi intotdeauna ingrediente cat mai proaspete

Daca atunci cand mergi la restaurant nu ai cum sa verifici prospetimea ingredientelor folosite, in magazine sau în piata poti face lucrul acesta.

Ai ingrediente proaspete? Cauta retetele care se pregatesc rapid (iar sectiunea noastra de gastronomie este o sursa excelenta de inspiratie), de preferat la gratar, la cuptor sau prin fierberea la aburi.

E drept, suntem obisnuiti cu mancarea romaneasca traditionala, care presupune mult timp pentru prajire, fierbere, coacere, insa exista atatea alte variante sanatoase care te ajuta sa economisesti si timp, si kilograme in plus, incat ar fi pacat sa nu le pui în practica.

Autor: Catalina Ioancea
Foto: Shutterstock

Vezi si Dieta cu mere te ajuta sa slabesti 5 kg intr-o saptamana

 

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta