Dieta in perioada verii

O dieta echilibrata presupune reprezentarea optima a principiilor nutritive de baza (proteine, glucide, lipide, vitamine si elemente minerale) in cele trei mese principale, pe parcursul unei zile, la care se mai pot adauga 1-2 gustari.

Vara este anotimpul ideal de a adopta un stil de viata sanatos in care alimentatia bazata pe legume, fructe si cereale trebuie sa ne asigure aportul de nutrienti necesari. Dieta ce se recomanda va fi una hipocalorica, evitand grasimile animale, sarea si bineinteles produsele zaharoase.

Odata cu venirea verii coltul legumelor si fructelor din piete a devenit mult mai bine reprezentat, rasfatandu-ne cu oferta plina de culoare si diversitate.

Este perioada optima de a avea alimente proaspete care se consuma in principal crude, sub forma de salate sau sucuri, tocmai pentru a pastra continutul integral de vitamine, care se pierde altfel pe parcursul prelucrarii termice prelungite.

Acum este momentul sa ne "incarcam" rezervele de vitamina C, o vitamina extrem de importanta nu numai pentru imunitate ci, mai ales pentru rolul sau antioxidant – ce intarzie imbatranirea si previne aparitia unor boli.

Fructele si legumele se remarca totodata nu numai prin cantitatile mari de vitamine, dar si de elemente minerale sau fibre vegetale. Aduc un aport mic de energie, dar si de proteine sau lipide – fiind utile in dietele de slabit.

Produsele cerealiere nu trebuie sa lipseasca din alimentatia intregii familii nici vara, deoarece ele sunt situate chiar la baza "piramidei alimentelor", cu un aport recomandat de 6-10 portii/zi, din care cel putin 3 portii sa fie reprezentate de cerealele integrale.

Cerealele integrale ofera glucide complexe (fibre alimentare), vitamine din grupul B, minerale (fosfor, potasiu, magneziu, fier, cupru, zinc), dar si antioxidanti (vitamina E si seleniu) si fitonutrienti, de aceea ele sunt recomandate de nutritionisti tuturor persoanelor indiferent de varsta si in orice anotimp.

Sa nu uitam de aportul hidric in perioada verii. Se impune un consum de apa de minim 2,5-3 l pe zi in perioadele caniculare, doarece exista tendinta de deshidratare.

Cea mai buna sursa de a acoperi acest necesar este apa minerala plata sau carbogazoasa. Mai ales in conditiile unei diete cu valoare energetica mica se impune aportul de apa, doarece un consum insuficient se asociaza cu o stagnare in greutate, dar si cu o stare de oboseala, scaderea tensiunii arteriale, uscarea tegumentului, etc.

O vara minunata se asociaza unui stil de viata sanatos, iar toamna sa va gaseasca mai supli si mai tonici!

Dr. Gabriela Radulian – Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "N.Paulescu", Bucuresti

Mai multe informatii despre cerealele integrale poti afla pe

.

PROMO

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta