Dieta fulger de 7 zile

Vacanta se apropie si ai lasat pe ultimul moment reajustarea siluetei pentru forma de vara? Nici o problema – ai acum la dispozitie un plan de remodelare rapida prin care poti sa arati fabulos in doar sapte zile.

dieta-fulger

foto femeie la dieta via Shutterstock

Daca vrei sa-ti grabesti pierderea in greutate, trebuie sa-ti accelerezi metabolismul, in acelasi timp urmarindu-ti atent dieta. Cum reusesti acest lucru? Simplu!

1. Incepe un exercitiu aerobic, cum ar fi de pilda joggingul sau inotul, pe care sa il practici de trei-patru ori pe saptamana. Aceasta forma de miscare creste temporar rata metabolica, astfel incat vei arde mai multe calorii in perioada imediat urmatoare.

2. Condimenteaza-ti meniul cu chilli. Cercetarile au aratat ca si pudra de chilli (boiaua iute) iti activeaza metabolismul si te ajuta sa arzi mai eficient caloriile ingerate la masa.

3. Bucura-te de cafeluta zilnica. Cofeina determina si ea o accelerare usoara a metabolismului – asadar, nu doar te invioreaza si iti mentine spiritul alert, ci te si ajuta sa scapi mai repede de kilogramele suplimentare.

4. Antreneaza-ti si musculatura. In timp ce exercitiul aerobic te ajuta sa-ti accelerezi metabolismul pe termen scurt, exercitiile de rezistenta (flotari, greutati, aparate, la sala) cresc masa musculara, iar muschii nu doar dau o forma ferma si placuta corpului, dar si ard de noua ori mai multe calorii decat tesutul gras.

5. Bea ceai verde. Studiile au aratat ca substantele antioxidante din ceaiul verde au importante proprietati de activare a ratei metabolismului.

Reguli dietetice obligatorii
Fara alimente “albe” – nu manca nici un fel de paine alba, orez si zahar rafinat. Nu incalca regula celor trei mese pe zi (cu exceptia cazului in care ai nevoie urgenta de o gustare!). Evita alcoolul.Alege variantele cu mai pu- tina grasime si portii reduse cantitativ.

Ziua Mic dejun Pranz Cina
Luni Iaurt cu capsuni
Nu, nu e vorba de unul cumparat, plin cu zahar si dulceata de fructe. Amesteca 70 g de fructe de sezon proaspete cu 75 g iaurt simplu, degresat, ori cu lapte batut, eventual indulcit cu ? lingurita de miere.
Salata mediteraneeana de legume
Amesteca felii subtiri de dovlecel, rosii, vinete, ceapa si ardei cu ulei de masline si otet balsamic. Tine-le in cuptor la foc potrivit timp de 40-50 de minute si serveste-le calde sau reci, cu orez brun fiert in apa.
Peste cu lamaie
Alege fileuri de peste oceanic (cod, somon, macrou), pe care le ungi cu un sos vinegreta (ulei de masline, plus suc de lamaie sau otet balsamic, sare, condimente). Pune-le pe gratarul incins si lasa 15 minute – sunt foarte bune cu salata de sezon.
Marti Iaurt cu fructe
Amesteca fructe de sezon (capsuni, zmeura, piersici, caise), un miez de nuca pisat si cateva stafide cu un iaurt simplu (50 g), degresat.
Salata de cruditati
Amesteca 2 morcovi rasi si o bucata de telina cu 100 g branza de vaci (degresata) sau crema de urda. Condimenteaza compozitia cu ierburi aromate si cu seminte, la alegere: marar, patrunjel, chimen, rozmarin; pune-o apoi pe 1 felie de paine integrala.
Paste cu rosii
60 g de paste integrale fierte sunt servite cu 1/2 borcan sos de rosii, 2 lingurite de ulei de masline cu busuioc si 1 lingura de branza rasa.
Miercuri Muesli cu suc de fructe
1 ceasca de muesli (fulgi de cereale: ovaz, grau, porumb, fara zahar!), cu o lingurita rasa de seminte de in si cativa fulgi de nuca de cocos, inmuiati in suc proaspat de fructe (mere, portocale).
Salata chinezeasca de pui
1 piept de pui fara pielite si fara os taiat bucatele si marinat in sos de soia, usturoi pisat, praf de ghimbir si cateva picaturi de otet de orez – se tine la cuptor 25 de minute si se serveste cu salata de spanac, asezonata cu seminte de susan si ulei de masline.
Friptura de porc
100 g file de porc se pune pe foc in tigaia de teflon, cu ciuperci, un catel de usturoi, sare, piper si frunze de rozmarin tocate, apa si ulei de masline si se lasa timp de 15 minute. Ca garnitura, poti folosi fasole verde si un cartof, fierte in aburi.
Joi Paine cu gem
2 felii de paine de secara prajite, unse cu gem de fructe dietetic (fara zahar).
Salata de avocado si branza
Un avocado mediu, taiat felii, plus 30 g branza de capra, taiata cuburi, 1/2 pumn de nuci pisate si salata verde, la discretie. Asezoneaza totul cu ulei de masline si otet balsamic.
Cartof copt cu ton
Coace la cuptor un cartof curatat de coaja si uns cu ulei de masline si sare. Serveste-l cu o salata de varza cu ulei si otet si o cutie mica de ton conservat in saramura ori in suc propriu.
Vineri Compot de fructe
Fructe de sezon proaspete, uscate (inmuiate in prealabil in apa) sau din compot (fara zahar) amestecate cu cateva boabe de fistic si scortisoara pisata, servite cu o lingura-doua de iaurt sau branza de vaci proaspata, semidegresata.
Pate de somon
Fa-ti un pate de somon din somon conservat, sare, piper si putina maioneza cu continut scazut de grasime (sau iaurt semidegresat). Mananca pateul cu 4 felii de paine (sau crackeri) de secara sau de ovaz, ornate cu o felie de rosie.
Pui cu legume
Condimenteaza un piept de pui fara pielite si os cu sare, piper, ghimbir, marar tocat, frunze de dafin si suc de lamaie. Adauga cateva tulpini de sparanghel, fasole verde si bucatele de praz si lasa-le sa fiarba in abur timp de 20 de minute.
Sambata Crema de banane
Pune in blender o banana, suc de ananas (neindulcit) si lapte de cocos (din conserva).
Omleta cu somon afumat
Bate usor doua oua proaspete cu 2 linguri de lapte si pune amestecul pe foc, intr-o tigaie de teflon unsa cu ulei de masline. Coace-o pe ambele parti si serveste-o cu cateva bucatele de somon afumat, branza degresata si salata verde.
Pui cu paste
Fierbe inabusit doua maini de paste subtiri, ceapa verde, bucatele de piept de pui si legume de sezon. Condimenteaza totul cu ghimbir ras, iaurt degresat, usturoi pisat, sos de soia si suc de lamaie.
Duminica Ochiuri romanesti
Fierbe in apa continutul unui ou proaspat si serveste-l cu paine de secara, prajita.
Pui la cuptor
Pune la cuptor un piept de pui fara pielita sisi os cu cartofi noi, intr-un sos facut din apa, ulei de masline, suc de lamaie si condimente. Serveste-l cu garnitura de morcovi si mazare, fierte in abur.
Salata de rosii si mozarella
Pune pe un platou rosii taiate felii, bucati de mozarella si masline negre. Asezonea-za totul cu ulei de masline, piper si frunze de busuioc tocate.

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta