Dieta fără carbohidraţi a vedetelor

  • A A A
  • E-mail

    sal

    A devenit regimul preferat al celebritatilor – par sa nu se mai sature de el! Afla mai multe despre dieta care a facut furori la Hollywood.

    Nu e nevoie sa fii obsedata de felul cum arati ca sa stii cel putin cateva retete de slabit “miraculoase”, unele mai complicate (de exemplu, regimul special pentru fiecare grupa de sange), altele mai simple (faimoasa supa de varza). Succesul lor e trecator.

    O dieta care a ramas in top este cea bazata pe un aport scazut de carbohidrati si un consum crescut de proteine. Si-a castigat celebritatea cand si-a gasit adepti pe masura: Jennifer Aniston, Christina Ricci si Catherine Zeta Jones.

    De ce are atata succes?

    Din doua motive. In primul rand, pentru ca da rezultate. Multi dintre cei care au incercat-o au pierdut un numar important de kilograme. In al doilea rand, pentru ca se bazeaza pe alimente care sunt pe gustul multora dintre noi: branza, iaurt/smantana, carne de vita si peste.

    “Reteta” este simpla: renuntam la carbohidrati, in schimbul proteinelor.

    Teoria pe care se bazeaza sustine ca aportul de carbohidrati (proveniti din paine, cartofi, paste fainoase, orez) determina organismul sa produca mai multa insulina, iar aceasta, fiind un hormon care regleaza metabolismul, incurajeaza, la randul ei, depunerea grasimilor.

    Regimul presupune practic excluderea tuturor carbohidratilor (inclusiv a celor care se gasesc in fructe si unele legume) pentru a constrange organismul sa arda grasimi.

    Asa cum o masina are nevoie de benzina, la fel si corpul nostru are nevoie de combustibil, iar carbohidratii sunt un real combustibil pentru organismul uman; in lipsa lor, ardem grasimi.

    Exista riscuri?

    In ciuda succesului de care se bucura in randul celor care au slabit astfel, dieta nu este nicidecum preferata medicilor nutritionisti, potrivit carora acest regim de slabire este nesanatos si poate fi chiar periculos.

    Ei spun ca eliminarea carbohidratilor din alimentatie provoaca oboseala si nervozitate. In plus, multe dintre alimentele bogate in proteine au si un continut mare de grasimi saturate, ceea ce poate creste colesterolul si, implicit, riscul bolilor de inima si al accidentelor vasculare.

    Sfatul specialistului

    Dr. Nicoleta Mihaela Mandrescu, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice:

    “Proteinele au rol de stimulare a ritmului metabolismului, accelerand arderile, au efect de satietate, combat astenia, cresc rezistenta la infectii, mentin tonusul normal al organismului. Asa cum absenta proteinelor este de neconceput chiar si in cazul dietelor hipocalorice, nici dietele hiperproteice nu sunt considerate fiziologice.

    Aportul crescut de proteine animale (carne, lactate, oua) poate duce la cresterea colesterolului sangvin, acidifica organismul si accelereaza procesele de oxidare, implicate in imbatranirea organismului. De asemenea, in cazul persoanelor predispuse, poate precipita un atac de guta.”

    Sugestie Avantaje:

    Atunci cand vrei sa dai jos cateva kilograme, urmeaza dieta numai timp de doua-trei saptamani; pe termen lung, nu este sanatos sa excluzi carbohidratii din regimul tau alimentar.

    Daca totusi ai de gand sa adopti dieta pentru mai mult timp, urmeaza sfaturile noastre, pentru a fi sigura ca te hranesti sanatos in continuare.

    • Zilnic, mananca cel putin o gustare alcatuita din alimente bogate in carbohidrati si fibre (paine de secara sau graham, orez, paste fainoase).
    • Bea cel putin 1,75 litri de apa (in jur de opt pahare) de-a lungul unei zile.
    • Mananca cel putin trei portii de fructe si doua portii de legume proaspete pe zi.
    • Nu exista restrictii in privinta cantitatilor de carne, branza si oua pe care le poti manca, insa alege carne slaba si lactate degresate.

    Meniu Avantaje

    MIC-DEJUN

    2 oua fierte sau ochiuri
    1 banana

    GUSTARE DE DIMINEATA

    1 mar, 1 portocala sau 1 kiwi
    o mana de alune, migdale sau nuci

    PRANZ

    supa de legume sau de gaina
    1 iaurt simplu, degresat

    GUSTARE DE DUPA-AMIAZA

    un castron mic cu branza de vaci
    salata de cruditati

    CINA

    o salata mare de fructe proaspete

    Adepte celebre ale dietei bogate in proteine:

    Dintr-o roscata durdulie, Geri Halliwell s-a transformat intr-o blonda foarte supla.

    Jennifer Aniston a fost nevoita sa slabeasca circa 10 kilograme pentru rolul din Prietenii.

    Christina Ricci isi mentine silueta apeland, din cand in cand, la faimoasa dieta.

    Autor: Alina Avram

    Vezi şi Dieta de doar 5 zile!

    Comentariile sunt închise.