Dieta de vară: Cele mai bune alimente care îți reduc rapid kilogramele

Secretul oricărei diete pe care o ții este mâncarea sănătoasă. Cu cât alegi alimente mai bune pentru organismul tău, cu atât vei putea slăbi mai ușor, iar vara este momentul cel mai bun pentru alimentele care te ajută să dai jos kilogramele în plus. Iată ce să mănânci:

dieta-vara

Fructe și legume proaspete, de vară

Cum vara ai o plajă largă de legume și fructe proaspete din care să alegi, este momentul cel mai bun să ții o dietă sănătoasă. Mănâncă pepene, verde și galben, fructe de pădure, roșii, castraveți, dovlecei și ardei grași, plust toate verdețurile delicioase pe care le poți găsi la piață. Mai mult de atât, specialiștii sunt de părere că nici nu mai trebuie să calculezi porții și calorii când vine vorba de atâtea bunătăți sănătoase, care fac și gustări perfecte.

Supe reci

Pentru că este atât de cald afară, nici nu îți mai vine să te gândești la mâncare gătită, aburindă. Ci mai degrabă îți dorești ceva răcoritor, iar supele reci, de vară, sunt o alegere foarte bună și pentru dietă.

Poți încerca o supă-cremă de castraveți cu mărar, în care să adaugi și un pic avocado. Datorită grăsimilor sănătoase din avocado, senzația de sațietate durează mai mult timp. Și supa de roșii este la fel de bună, dar și ciorbele de legume ce se pot mânca reci, acrite cu un pic de borș natural.

Legume la grătar

În special dacă ai unele probleme digestive, precum reflux gastric, gastrită sau colon iritabil, este mai bine să mănânci fructe și legume gătite. Le poți face sote, în tigaie, le poți coace pe grătar sau le poți prepara la abur. Oricare ar fi preferința ta, este o alegere sănătoasă și slabă în calorii, astfel că vei putea da jos rapid kilogramele în plus. Adaugă și brânză de capră pentru mai mult gust.

Salatele de vară

Salatele se fac foarte repede, sunt sănătoase și le poți face din aproape orice. Nu ai nevoie de rețete speciale ca să mănânci o salată… ”dietetică”. După ce ai terminat de tăiat toate legumele din salată, adaugă și un pic de brânză slabă și o mână de nuci crude. De preferat este să eviți sosurile – dressingurile – de salată, pentru că au multe calorii. În schimb, le poți înlocui cu ulei de măsline și condimente proaspete.

Băuturi fără calorii

Tocmai pentru că este vară, cauți cele mai bune metode să te răcorești, iar băuturile te pot răcori rapid. Însă tocmai aici este păcăleala: toate băuturile îndulcite au calorii. Limonadele, asemenea, chiar și ceaiul cu doar un vârf de linguriță de zahăr. Pentru băuturile alcoolice poți consuma un pahar de șpriț de vin alb pe seară,  în rest apă răcoritoare sau ceai neîndulcit.

Desert cu puține calorii

Când pleci în vacanță nu mai ții cont de dietă și mai savurezi câte un desert bogat în calorii. Află că nu este nevoie să renunți la desert, chiar dacă ții dietă. Important este ca dulciurile pe care le consumi să aibă ca bază fructele.

Poți încerca banană preparată pe grătar, cu înghețată low-fat; ananas pe grătar cu nuci, stropit cu rom; înghețată de banane (le congelezi, apoi le mixezi până se face o pastă și aceea este înghețata).

Foto: Shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta