Dieta de vara

Dieta, nutritie, sanatate

Meniuri de sezon
Te apuci de o dieta, dar mai devreme sau mai tarziu cedezi tentatiei? Noi te ajutam sa alegi varianta sanatoasa, oricare ar fi slabiciunile tale…

RONTAIELI. Nu te omori dupa mancarea gatita, in schimb iti plac dulciurile si rontai mereu cate ceva intre mese. Inlocuieste briosa de la micul dejun cu o salata de fructe. Pare un sacrificiu important, dar nu este: fructele sunt tot o gustare dulce si, in plus, te ajuta sa economisesti in jur de 400 de calorii. Fii creativa cu salata, opteaza pentru fructe de sezon: capsuni, zmeura, recunoscute pentru propri-etatile antioxidante si vitamina C, care cresc productia de colagen si iti dau stralucire pielii.

PRAJELI. Daca esti genul „snitel cu chipsuri“, inlocuieste snitelul cu un gratar de piept de pui/curcan si cartofii prajiti cu un platou de legume la cuptor: dovlecei, vinete, morcovi si ardei gratinate in ulei de masline. Au calorii mai putine si sunt o sursa de antioxidanti care stimuleaza imunitatea.

DESERTURI. Daca nu poti sa te abtii de la dulciuri, incearca sa bei o cafea cu gheata in locul ciocolatei fierbinti. Bauturile reci consu-ma energie, iar cafeaua e mai sa-raca in calorii decat ciocolata; in plus, cofeina activeaza metabolismul. Pune aproximativ sase cuburi de gheata in cafeaua ta obisnuita, vei obtine o bautura glasata, excelenta pentru vara.

FAST FOOD. In loc de pizza, mananca lipie. Pizza e un meniu greu, de iarna (cu toata branza si cascavalul topite pe ea) si un dus-man recunoscut al taliei. Poti sa te bucuri de aceeasi cina gustoasa si plina de carbohidrati mancand o lipie umpluta cu branza, frunze de salata si rosii coapte, piper si putin ulei de masline.

Cumpara inteligent
In timp ce te plimbi pe la rafturi si te gandesti cam ce produse sanatoase ar putea inlocui semipreparatele pe care le cumperi de obicei, arunca in cos si cateva super alimente:

SOMONUL. Un file de somon este o sursa excelenta de acizi grasi esentiali, grasimi bune indispensabile vietii. Vara, poti sa-l prepari la gra-tar, pe carbuni sau in folie, ori la cuptor, cu un strop de lamaie si putin piper.

AFINELE. Pline de vitamine si minerale, aceste fructe fabuloase iti aduc o multime de beneficii, de la incetinirea procesului de im-batranire pana la stimularea functiilor cerebrale. Amesteca o mana de afine cu un pahar de iaurt si pune-le la congelator, pentru o inghetata delicioasa, sau presara-le peste cerealele de dimineata, pentru un mic dejun gustos, cu fibre, minerale si vitamine.

IAURTUL. Sarac in calorii si bogat in calciu, iaurtul este si o buna sursa de proteine, un mod de a-ti mentine densitatea oaselor, lipsit de pericole pentru silueta, si o gustare excelenta in timpul zilei, cand foamea sau pofta de dulce nu-ti dau pace. Experimenteaza retete noi! Fa-ti o salata de castraveti cu iaurt si usturoi pisat sau foloseste iaurtul ca alternativa sanatoasa la smantana din sosuri!

SPARANGHEL. Contine vitamina A, acid folic si fibre, este bun in salate sau consumat ca atare, cu ulei de masline si putina br]nza rasa.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar