Dieta curcubeu – superalimente pe culori

Roşiile, spanacul, portocalele şi afinele sunt bogate în substanţe nutritive care pot reduce riscul bolilor de inimă şi al cancerului.

În general, cu cât alimentul este mai colorat, cu atât este mai hrănitor (de exemplu, spanacul are o cotă mai mare de substanţe nutritive decât salata verde).

E important să consumăm cât mai mult din toate aceste culori, pentru a ne asigura că obţinem o alimentaţie echilibrată.

Roşu

Licopenul este un pigment natural, care oferă fructelor (cum ar fi roşiile, grepfrutul roşu/roz şi pepenii roşii) culoarea pe care o au, fiind unul dintre cei mai puternici carotenoizi în lupta împotriva cancerului.

Carotenoizii se găsesc şi în morcovi, în legume de culoare verde-închis, în ardei roşii, cartofi dulci, piersici, caise (proaspete şi uscate), mango, pepeni galbeni şi papaya.

În mare parte, licopenul provine din roşii, fiind mai uşor absorbit de organism dacă roşiile sunt preparate cu un pic de ulei în mâncăruri, cum ar fi supa de roşii sau sosul de roşii pentru paste.

Cu toate acestea, există şi alte surse de licopen: pepenele roşu, guava şi grepfrutul roşu/roz.

Licopenul nu este produs de organism şi trebuie asimilat din alimentaţie.

Verde

Alimentele verzi sunt bogate în vitaminele A, C (cu efect antioxidant) şi E (care protejează celulele şi cresc şansele unei vieţi mai lungi şi mai sănătoase.

Legumele cu frunze verzi sunt, de asemenea, bogate în fier. Culoarea verde provine din clorofilă, care este modalitatea prin care planta transformă lumina solară în energie.

Studiile au arătat că un consum regulat de broccoli reduce riscul de cancer, prin stimularea sistem de apărare al organismului.

Citeşte tot articolul aici

Postul Paştelui – detoxifierea organismului prin raw vegan

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar