Recomandări pentru detoxifierea de primăvară

recomandari

Cel mai indicat ar fi sa facem o detoxifiere la fiecare schimbare de anotimp, mai ales primavara, cand este absolut necesara pentru ca, pe parcursul iernii, organismul e supus unui stres suplimentar: frig prelungit, alimentatie cu multe proteine si grasimi animale, in detrimentul unei alimentatii „vii“, pe baza de legume si fructe proaspete si insotita de miscare in aer liber.

Nu este de mirare ca astenia de primavara ne da de furca atat de mult in acest sezon – numeroasele anemii, carentele de vitamine si minerale, starile generale proaste, oboseala si depresia au drept cauza iarna prelungita. De aceea, este recomandat ca, odata cu venirea primaverii, sa modifici substantial alimentatia, care trebuie sa se bazeze in primul rand pe legume si verdeturi proaspete, specifice acestui anotimp.

Fructele proaspete trebuie consumate ca atare sau sub forma de sucuri. Zaharul trebuie sa fie inlocuit cu miere de albine (1-2 lingurite/zi). Recomand consumul moderat de cereale integrale, seminte (neprajite), alune (neprajite). Foloseste ulei de masline presat la rece, adaugat la salata de cruditati.

Pe cat posibil, este bine sa eviti consumul/excesul de: carne grasa si mezeluri, afumaturi, prajeli, conserve, alimente care contin E-uri, dulciuri (in special pe cele din comert, care sunt indelung rafinate si procesate), paine alba, preparate de patiserie din comert, sucuri care contin aditivi sintetici, cafea si alcool.

Pentru accentuarea procesului de detoxifiere, se pot folosi plantele medicinale

laxativ-purgative, de tipul semintelor de in, de mustar alb; ceaiuri de soc si musetel;
diuretice-depurative: coada-calului, frunze de mesteacan, fructe de ienupar, merisor, troscot, frasin, matase de porumb, ciubotica cucului, urzica, papadie, albastrele, urzica – sub forma de ceaiuri sau tincturi.

Ceaiul verde este deosebit de benefic; datorita faptului ca este un antioxidant de exceptie, ajuta la reglarea tranzitului intestinal, scade colesterolul si este un puternic vitaminizant si remineralizant, tonic atat la nivel fizic, cat si psihic.

Extractul de orz verde este o sursa excelenta de enzime (superoxid dismutaza – SOD, care inactiveaza radicalii liberi nocivi pentru organism), aminoacizi, proteine, celuloza, vitamine (din grupul B, A, C, E, K), minerale (fier, calciu, mangan, magneziu, zinc, cupru, molibden), clorofila.

Gratie acestei compozitii, are un puternic efect detoxifiant, stimuleaza imunitatea organismului, incetineste procesul de imbatranire si ajuta la regenerarea celulara. Recomand o cura de doua-trei saptamani.

Esti ceea ce mananci

O sa fii uimita sa constati cum, printr-o simpla schimbare a alimentatiei, te vei simti mai tonica, mai plina de energie. Pielea ta va deveni mai luminoasa si va avea un aspect mai tanar. In plan mental, va disparea starea de astenie din timpul iernii, vei fi mai dinamica si mai plina de viata.

Nu uita nici de importanta miscarii si relaxarii in aer liber, a exercitiilor fizice care iti reincarca bateriile. De asemenea, o sedinta de aromaterapie sau una de reflexoterapie, o baie calda cu arome, sauna si masajul pot contribui la efectele benefice ale curei de detoxifiere.

„Hrana vie“ si multe lichide

E bine sa incerci ca, cel putin o zi pe saptamana, sa consumi numai „hrana vie“, adica legume si fructe nepreparate termic, sucuri naturale, nuci, stafide, smochine, curmale, apa, infuzii de plante. Este esential sa mentii o hidratare corespunzatoare, adica sa consumi zilnic 1,5-2 l de apa plata, sucuri naturale, ceaiuri.

Alimente – medicament

Primavara este sezonul verdeturilor pe care nu trebuie sa le ratezi. O cura cu astfel de plante face minuni pentru sanatate.

 Cele mai recomandate sunt:

urzicile (sub forma de salata, piure, ciorba, suc proaspat, ceai) au o puternica actiune diuretic-depurativa, care contribuie la detoxifierea organismului si, in acelasi timp, aduc un aport de vitamine (acid folic, C, A, E si K) si minerale (calciu, fier si magneziu), aminoacizi esentiali, clorofila, cu actiune tonica generala

leurda contine minerale (potasiu, magneziu, calciu) cu efect tonic cardiac si fibre alimentare care favorizeaza asimilarea grasimilor si absorbtia colesterolului

papadia (sub forma de salata din tije sau frunze tinere, suc, ceai) are actiune diuretic-depurativa, scade colesterolul si este un bun drenor hepato-biliar

nasturelul – combate anemia; poate fi folosit in salate si ciorbe.

loboda – e bogata in vitaminele E si K, utila in caz de chisturi ovariene si mamare, in afectiuni dermatologice; o poti folosi in bors, salate.

untisorul – imbunatateste circulatia venoasa; foloseste-l la salate.

salata verde – stimuleaza pofta de mancare, este drenor hepatic, reechilibrant nervos, favorizeaza somnul.

usturoiul verde, ceapa verde – sunt bogate in vitamine (A, B1, B2, E, C, K), minerale (iod, zinc, magneziu si fier), apa si fibre, care intaresc sistemul imunitar, imbunata-tesc digestia, scad colesterolul, ajuta la pierderea kilogramelor in plus.

stevia – este bogata in vitamine din grupul B si vitamina C, in minerale esentiale: calciu, magneziu, fier si potasiu; are efecte purgative si de reglare a activitatii inimii.

spanacul – este bogat in calciu, fier, acid folic, vitaminele A, C, B, E si K; creste imunitatea, regleaza tranzitul intestinal, combate anemia si starea de astenie psihica; are efect antialergic.

anghinarea – are multiple actiuni de dezintoxicare a organismului; efect coleretic-colagog, de stimulare a producerii si eliminarii de bila, de scadere a colesterolului din sange si de stimulare a diurezei; se consuma ca atare, in salate sau sub forma de infuzie sau tinctura.

condimentele neiuti – sunt bogate in vitamine si minerale: leustean, patrunjel, marar. Aceste verdeturi sunt recomandate in procesul de detoxifiere, sub forma de sucuri proaspete (250 ml suc/zi).

Dr. Constantina Ruxandra, Medic specialist MF, Reflexoterapeut;
Competente: Apifitoterapie, Centrul Medical Med-As, www.med-as.ro,

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Tratamente naturiste