De la medici si din carti, pentru sanatatea ta

Ai vrea sa stii ce sfaturi dau medicii familiei lor si prietenilor apropiati? Sau ce idei importante ti-au scapat din cartile de sanatate? Citeste si ai sa vezi…

1. Portii mici si dese
Simpla impartire a celor trei mese clasice in cinci portii ar putea sa-ti aduca o surpriza placuta in mentinerea siluetei.

Asta, pentru ca organismul tau e ocupat tot timpul cu prelucrarea mancarii, mentinand metabolismul constant pe parcursul intregii zile (dr. Roz Kadir, nutritionistul unor atleti olimpici, top modele si al echipei britanice de rugby).

2. Apara-te de soare!
Imbatranirea pielii nu depinde doar de mostenirea genetica. Expunerea la soare, la solar si fumatul rideaza prematur suprafata cutanata si modifica textura si culoarea tenului.

Evita plaja la orele de maxima insolatie, aplica o crema de foto-protectie si poarta o palarie sau o umbrela de soare. Cat despre fumat, mai bine deloc (Mihaela Leventer, medic primar dermatolog, clinica Dermastyle, Bucuresti).

3. Da muzica mai incet!
Ascultatul muzicii la casti iti va afecta auzul, definitiv. O regula buna de aplicat in acest caz e cea numita "60/60".

Adica nu da niciodata volumul mai tare de 60% din capacitatea maxima si nu asculta muzica la casti mai mult de 60 de minute incontinuu (Vivienne Michael, seful Departamentul de Cercetare Hipoacuzie din Marea Britanie).

4. Ia o aspirina pe zi
Aspirina iti poate salva viata. Studiile au demonstrat ca o aspirina (75-325 mg) administrata zilnic ajuta la mentinerea sanatatii arterelor si elimina riscul bolilor cardiovasculare.

Pe langa asta, mersul in pas vioi timp de o ora pe zi si o alimentatie saraca in grasimi sunt conditii esentiale pentru o viata lunga. (Rodica Niculescu, medic primar, Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca si Clinica Angiomed, Bucuresti).

5. Verifica permanent starea alunitelor
Depistarea precoce a semnelor pielii, care indica riscul de transformare a alunitei in cancer de piele (melanom), e salvatoare.

Acestea sunt abreviate cu ABCDE: asimetrie, bordura sau margine neregulata, culoare modificata, diametru mai mare de 8 mm, elevare, adica marirea volumului.

Incidenta melanomului s-a dublat in ultimii zece ani; de aceea, in numeroase tari se desfasoara programe de educare a populatiei privind depistarea precoce a acestei imbolnaviri, prin autosupraveghere in oglinda (Mihaela Leventer, medic primar dermatolog, clinica Dermastyle, Bucuresti).

6. Ia suplimente cu vitamine si minerale
Sondajele spun ca opt medici din zece consuma antioxidanti, pentru o sanatate mai buna pe termen lung (revista Medical Tribune, 1992).

Dintre acestia, vitamina E poate reduce cu 27% rata mortalitatii, cu 41% riscul de boli cardiace si cu 22% riscul pus pe seama cancerului (Frederic Le Cren, Vitamine si minerale pentru sanatate si longevitate, Editura Polirom).

7. Mananca 5-6 portii de legume si fructe in fiecare zi
Rosiile combat artrita, reumatismul si cancerul. Proprietati anticancerigene puternice au si sfecla, usturoiul, ceaiul verde, ginsengul si mierea (Betty Thorton, Cele 10 legi universale ale sanatatii, Editura Niculescu)

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate