Cumperi mancare sanatoasa?

Fără categorie

Stim ca nu trebuie sa mancam gras ori sarat, dar oare e de-ajuns pentru sanatatea noastra? Lista de cumparaturi spune ca nu.

Am intrebat doua cititoare ce produse alimentare cumpara in mod regulat pentru familie. In functie de raspunsurile lor, specialistii in nutritie au facut recomandari simple si practice despre cum sa transforme obiceiurile nesanatoase intr-unele sanatoase!

Mihaela Valcu, 31 de ani, administrator IT la o firma din Bucuresti, este divortata si are doi copii: Diana (9 ani) si Mihai (3 ani). Mihaela isi face cumparaturile la un supermarket o data pe luna si cumpara alimentele necesare zilnic, precum painea si laptele, in functie de necesitati.
"Ca mama singura, pur si simplu nu dispun de timpul si energia necesare sa-mi conving copiii sa manance sanatos!"

Ce mananca acum:
Mic dejun: Fulgi de cereale si paine integrala prajita cu unt

Pranz: Copiii mananca la scoala, iar mama mananca sandvisuri sau un cartof copt, cu branza si fasole.

Cina: Orez cu legume, paste, cartofi sau taietei cu pui prajit sau ton la conserva si legume congelate.

Gustari: "Extrem de putine fructe – ca gustari, mancam stafide, biscuiti, prajituri si chipsuri." Copiii consuma lapte integral, iaurturi cu fructe si branza cu smantana.

Bauturi: Suc de fructe sau apa, un litru de cola pe zi, plus ceaiuri de plante si fructe, pentru mama.

La iesirile in oras: "De obicei, imi iau o shaorma, iar copiii mananca la fast food."

Testul realitatii pentru lista de cumparaturi a Mihaelei
– Legumele congelate sunt binevenite – in masura in care sunt diversificate si nu sunt fierte in exces.
– Apa si ceaiurile de plante sunt cele mai bune bauturi posibile.
– Regimul alimentar al familiei se bazeaza pe prea multe semipreparate.
– Biscuitii, prajiturile si chipsurile nu contin substante nutritive si cu siguranta nu contribuie la imbunatatirea performantelor la scoala sau la serviciu.
– Inlocuieste zaharul cu miere sau indulcitori pe baza de xylitol.

5 moduri de a consuma mai multe fructe si legume
– Incearca diverse legume congelate si cumpara zilnic mici cantitati de legume proaspete atunci cand iei laptele si painea. Porumbul la conserva sau fiert e preferatul copiilor.
– Soteurile pot inlocui – pentru mai multa variatie – mancarea favorita a familiei, facuta din pui cu garnitura de orez, taietei sau paste.
In loc de prajituri cu ciocolata, alege pentru ei tarte de fructe.

– Copiilor le place sa manance ceea ce gatesc ei insisi, asa ca lasa-i sa te ajute. Chiar si Mihai poate sa te ajute la taierea ardeilor rosii si a ciupercilor, cu ajutorul unui cutit neascutit, ca sa nu se raneasca.
– Incearca sa-i atragi pe copii cu chebap de fructe: bucati decojite, mar, capsune si banane infipte in tepuse (de frigarui); incearca chiar si mango si ananas.
Sau aranjeaza fructele astfel incat sa formeze… o gura zambitoare.

– Incearca bauturile cremoase gen milk- shake: pur si simplu amesteca lapte si fructe de padure congelate, iar apoi adauga banane – sunt absolut delicioase!

Am scapat de cateva obiceiuri proaste!
"Aceste idei au fost semnalul de alarma de care aveam nevoie", spune Mihaela. "Am fost socata de efectul colei asupra corpului meu si nu m-am mai atins de ea de patru zile – dar nu-mi este usor."

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din