Cum scapi de stres? Repede!

Sursele zilnice de stres par nesfarsite: agitatia copiilor, termenele stranse de la serviciu, liniile telefonice ocupate, traficul aglomerat, treburile casnice amanate… Modalitatile de relaxare sunt doar cateva – invata sa le folosesti atunci cand este cazul.

Pe termen lung, stresul scapat de sub control poate avea efecte periculoase asupra organismului. Daca uneori te simti foarte obosita, nelinistita, chiar panicata, ai dureri musculare sau osoase inexplicabile, s-ar putea ca aceste simptome sa fie "strigatele" unui organism "turat" la maximum, dincolo de limitele proprii.

Solutia pe termen lung consta in controlul definitiv al stresului. Pana atunci, iti oferim cateva sfaturi la indemana pentru cazurile de extrema urgenta, care te pot scoate rapid din impas.

"Seful a tipat la mine, iar eu nu am fost in stare sa spun nimic"
In aceasta situatie, s-ar putea ca o reactie similara din partea ta sa fie, pur si simplu, nepotrivita. Daca nu poti sa strigi si tu la sef, poti, in schimb, sa apelezi la cateva minute de exercitiu cardiovascular.

Acesta te ajuta sa scazi nivelul hormonilor de stres aparuti in timpul unor situatii neplacute, de tipul amintit, cand treci prin sentimente de manie, suparare sau teama. Un meci scurt de box cu umbra ta in toaleta de la serviciu te poate ajuta sa te simti mai bine atat fizic, cat si psihic! Misca-te pe loc timp de trei minute aruncand cativa pumni vigurosi in aer, cat de tare poti – tinta poate fi oricine, la alegerea ta.

"Bebelusul nu se opreste din plans, iar eu am nevoie disperata de putina odihna"
Aceasta poate fi o situatie limita, in care nu ai mai reusit sa dormi de cateva nopti, si iti trebuie macar cateva minute de liniste pentru a-ti pastra sanatatea.

Pune copilasul in patutul lui, iar tu inspira de cateva ori, adanc. Trage aer in piept cat de mult poti (in timp ce iti imaginezi cum plamanii tai se umfla ca doua baloane). Apoi expira incet, incercand sa vizualizeri cum aerul iese din plamani.

Repeta exercitiul de respiratie de cateva ori pe zi, timp de cate doua minute. Incetinirea si controlul respiratiei in modul descris anterior te vor ajuta sa te calmezi si sa reduci din efectele stresului.

"Ma dor picioarele incontinuu de la tocurile inalte pe care le port la serviciu"
Tocurile inalte si subtiri tensioneaza suplimentar muschii picioarelor, care au nevoie de relaxare la sfarsitul unei zile lungi si obositoare. Inainte de a merge la culcare, rezerva-ti cateva minute pentru un exercitiu de intindere, pe stepper sau pe treapta unei scari. Stai cu un picior pe o treapta, celalalt sprijinit doar cu varful de marginea treptei si impinge calcaiul liber spre podea.

Mentine pozitia pana cand numeri incet pana la 10, chiar pana la 15 sau 20, pe masura ce flexibilitatea in muschi revine si creste.

"Stau la serviciu pana seara tarziu, iar sotul meu intotdeauna mormaie nemultumit cand nu gaseste mancare in frigider"
Pana cand reusesti sa pui la punct detaliile realocarii treburilor casnice, trebuie sa gasesti rapid o modalitate prin care sa poti ignora protestele sotului tau, la sfarsitul unei zile lungi si grele…

Exercitiile de meditatie sunt foarte eficiente pentru incetinirea si calmarea ritmului respirator si cardiac, reducand astfel efectele reactiei la stres. Ca sa o poti practica, ai nevoie in primul rand de un anumit nivel de autodisciplina si control. Asadar, ai nevoie de un lucru asupra caruia sa te concentrezi. Pentru inceput, poti sa te concentrezi asupra respiratiei.

Inspira incet pana numeri la cinci, apoi exipra la fel de incet, pana numeri alte cinci secunde. Incearca sa iti focalizezi intreaga atentie asupra numaratorii si nu-ti lasa gandurile sa zboare ori sa se fixeze asupra unui alt subiect – treci repede peste ele si alunga-le asa cum au venit, incercand sa te concentrezi asupra respiratiei timp de zece secunde.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate