Cum să treci peste depresia de sezon

Young woman in living room drinking tea and having a nap

Soarele te face fericita, insa cerul plumburiu iti scade enorm moralul… Dar stiai ca lucrurile se pot schimba in bine iarna aceasta? Iata cele mai eficiente solutii pentru a elimina depresia!

Cei mai multi dintre noi stiu ca depresia este specifica iernii; aceasta se manifesta prin sentimente de tristete si letargie, care nu dispar decat odata cu terminarea anotimpului rece.

Doctorii considera ca aceste simptome se afla in stransa legatura cu lipsa soarelui – acesta ne ofera aportul necesar de vitamina D si serotonina, care ne face sa ne simtim mai bine.

Desigur, explicatia nu te consoleaza cu nimic fiind- ca traiesti zi de zi cu insomnia, epuizarea, anxietatea si lipsa apetitului sexual. Vestea buna este ca depresia de iarna se poate trata, iar vestea si mai buna este ca te poti folosi in acest scop de produse naturale.

“In cazul meu a functionat!”

Cornelia M., 44 ani, profesoara, Brasov

“Ma stiam suferinda de depresia de iarna de la 19 ani. Ma simteam obosita fizic, aveam dureri de cap continue si dureri musculare, nu ma atragea nimic, nici macar iesirile cu prietenii. Respectul de sine scadea la zero, ceea ce-mi afecta relatia cu sotul.

Timp de 11 ani am luat antidepresive; ma ajutau sa supravietuiesc, insa nu-mi dadeau si energia de care aveam nevoie. Mi-era teama – legat de administrarea acestora – de pericolul dependentei si de efectele secundare, asa ca m-am prezentat la medicul de familie si i-am solicitat o varianta naturala de remediere a situatiei. Ma documentasem pe internet si am descoperit terapia cu lumina.

Am incercat-o si am constatat ca durerile de cap au incetat, energia parca imi revenise si vedeam lucrurile intr-o lumina mult mai optimista. Acum nu mai am nevoie de medicatie si simt ca mi-am recapatat energia si pofta de viata.”

Iata care sunt recomandarile noastre:

Busuiocul

 

Este o planta verde, din Asia si Africa tropicala, folosita in principal pentru asezonarea mancarurilor cu paste.
Fitoterapeutii o recomanda pentru a trata depresia si astenia de toamna, datorita efectului sau dublu: de sedativ si stimulator in acelasi timp.Are rol de diminuare a anxietatii, oboselii si insomniei. Frunzele se folosesc in salate sau, maruntite, in sosul pentru spaghete. Se foloseste, de asemenea, cu mozzarella si rosii.
 

Uleiul esential de portocale 

 

Portocalele sunt pline de vitamina C, aceasta avand un rol principal in cresterea nivelului imunitatii organismului. Nu stiai, probabil, ca uleiul esential de portocale este recomandat impotriva starilor de anxietate – care sunt atat de frecvente pe timp de iarna.
Studiile au demonstrat ca inhalatiile, baile si masajul cu ulei esential de portocale sunt excelente afrodiziace, combat eficient starile depresive si efectele stresului si oboselii.
 

Sunatoarea 

 

Este, probabil, unul dintre cele mai cunoscute remedii naturiste pentru tratarea depresiei. Denumita adesea Prozacul naturii, are principalul rol de a creste nivelul de serotonina.
Un studiu recent subliniaza faptul ca la persoanele care au folosit sunatoare sub diverse forme s-a observat o scadere cu 40% a simptomelor de insomnie, precum si lipsa dorintei sexuale.Important: sunatoarea are si efecte secundare; astfel, daca iei anticonceptionale, efectul lor poate fi anulat de acest remediu natural.
Ceai de sunatoare ori suplimente nutritive pe baza de sunatoare; le poti cumpara din magazinele naturiste si farmacii.
 

Acidul folic

 

Cunoscut si sub denumirea de folat, este o vitamina B solubila in apa, care este indispensabila pentru functionarea optima a creierului.
Persoanele care sufera de depresie sunt predispuse la scaderea nivelului de folati, fapt care aduce dupa sine scaderea nivelului serotoninei. Acidul folic ajuta, de asemenea, la mentinerea unui nivel constant al unor aminoacizi (homocisteina, de pilda) in sange, a caror scadere pare sa aiba legatura stransa cu starea de deprimare.
Fie sub forma de suplimente nutritive, fie sa suplimentezi consumul anumitor alimente, cum ar fi portocalele, legumele cu frunze verzi, fasolea ori anghinarea.
 

Ruja (Rhodiola rosea)

 

O mirodenie de culoare verde, cu miros dulceag, care creste in zonele reci ale lumii, printre care in Rusia, in zonele arctice, sau in Muntii Alpi.
Produsele care contin ruja ajuta la cresterea rezistentei organismului in caz de eventuale traume, anxietate si oboseala.Doua dintre componentele sale, rosavinul si salidroxidul, ajuta la transportarea aminoacizilor triptofan si a 5HTP spre creier, unde sunt transformati in serotonina, ridicand nivelul acesteia cu pana la 30%.

 

 Vezi şi 6 căi simple pentru a scăpa de stres

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Tratamente naturiste