Cum să te asiguri că alimentele pe care le foloseşti sunt sănătoase

Vrei să oferi familiei tale cele mai sănătoase alimente? Trebuie să ai în vedere anumite lucruri.

Încerci să pregăteşti pentru familia ta numai mese sănătoase, să eviţi fast-food-ul, mâncarea grasă şi dulciurile în exces. Cu toate astea, s-ar putea să nu fie suficient. Pentru că, deşi în teorie alimentele pe care le foloseşti sunt sănătoase, în farfuria ta s-ar putea să nu ajungă chiar „lipsite de păcat”.

Whole raw chicken on a wooden table

Iată cum poţi să te asiguri că vei pregăti cele mai sănătoase alimente:

Consumă fructe şi legume care au fost stropite cu cât mai puţine pesticide

În piaţă şi în supermarket există numeroase fucte şi legume ce îţi fac cu ochiul şi îţi promit că sunt proaspete şi gustoase. Din păcate, însă, multe dintre ele au fost supuse tratamentului cu pesticide, iar acest lucru poate fi evitat numai dacă le cultivi tu, în grădină. Când nu poţi face asta, alege-le pe cele mai puţin atinse de pesticide sau pe cele care nu sunt atât de afectate de substanţe. Spre exemplu, conform unui studiu realizat de Environmental Working Group, cel mai puţin afectate sunt avocado, porumbul, ananasul sau varza, la polul opus aflându-se merele, piersicile, nectarinele sau căpşunele.

Încearcă să consumi fructe şi legume proaspete, nu congelate

În loc să foloseşti pentru diverse garnituri legume congelate, mai bine cumpără-le direct din piaţă. Astfel vei şti exact în ce stare erau întregi, de unde provin şi că nu le sunt alterate proprietăţile.

Evită îndulcitorii sau produsele cu zahăr adăugat

Atunci când cumperi fructe şi legume la conservă, citeşte cu mare atenţie eticheta şi încearcă să le eviţi pe cele care conţin zahăr adăugat. Este un surplus de care nu ai neapărată nevoie!

Cultivă în grădina sau chiar balconul tău câteva dintre lucrurile de care ai nevoie

Dacă vrei să te asiguri că ştii traseul alimentelor pe care le consumi, de la origine până în farfuria ta, cea mai simplă soluţie este să ţi le cultivi singură. Şi, dacă nu ai o grădină sau nu eşti dispusă să petreci foarte mult timp cu această activitate, poţi începe prin a creşte ierburi aromatice, precum oregano, cimbru sau şofran. Poţi găsi diverse seminţe în comerţ, spre exemplu la  Covera, în funcţie de ce ţi se pare că va fi mai uşor de cultivat pentru tine.

Evită semipreparatele

În locul blaturilor sau al foilor de prăjituri gata preparate, preferă-le pe cele gătite chiar de tine! Astfel, vei folosi ingredientele pe care le cunoşti chiar tu şi vei ocoli aditivii sau conservanţii.

Foto: Maya Kruchancova/ Dollarphotoclub.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Alimente