Cum să practici sporturile de iarnă fără riscuri mari

sport

Zăpada mare și vremea frumoasă ne duc pe toți cu gândul la munte, la săniuș, la schi. Chiar în acest moment, cei pasionați se află pe drumul spre munte ademeniți de mirajul pârtiilor pline de zăpadă.

Din păcate, nu toţi oamenii se gândesc la faptul că majoritatea sporturilor de iarnă sunt activităţi sportive complexe, care necesită pricepere, atenție și concentrare. Practicarea oricărei activități fizice, în condiții de frig și lipsa de pregătire fizică premergătoare efortului, poate duce la apariția unor leziuni cum ar fi entorse, luxații și fracturi.

De asemenea, în condiții extreme de frig pot apărea degerături, hipotermie severă și chiar orbire cauzată de zăpadă.

Aceste sporturi dificile și riscante solicită intens atât aparatul locomotor (diverse grupe de mușchi, tendoane, articulații) cât și pe cel cardiovascular și respirator.

În timpul iernii, toate persoanele active au nevoie de o pregătire minimă pentru practicarea sportului în condiții de frig și prevenirea accidentărilor.

Potrivit datelor statistice oferite de clinica Medsport, în această perioadă, a crescut numărul persoanelor cu leziuni cu 30%. Aceste leziuni s-au produs din cauza practicării unui sport de iarnă. O situație aparte o reprezintă accidentările, deseori extrem de grave, caracteristice persoanelor care după un an de sedentarism și multe ore petrecute la birou se aventurează pe pârtie complet nepregătiți.

Practicarea sporturilor de iarnă presupune, fără îndoială, solicitarea suplimentară a organismului, în lipsa cărora performanța sportivă va fi redusă și vor apărea leziuni. Cele mai multe leziuni asociate sporturilor de iarnă se pot preveni printr-o bună pregătire și alegerea corectă a unui echipament sportiv.

De asemenea, numărul operaţiilor datorate acidentărilor creşte semnificativ în anotimpul rece.

Pentru a vă bucura pe deplin de sporturile de iarnă, Dr. Marian Anghelescu, renumit specialist în Medicină sportivă și Ortopedie, vă oferă câteva sfaturi utile. Sperăm ca aceste recomandări să vă ajute pentru a diminuarea riscurilor la vă expuneţi prin practicarea acestor sporturi:

1. Obișnuiţi-vă cu efortul în condiții de iarnă. De exemplu, în loc să alergați în sală pe bandă, alergați în aer liber prin parc.

2. Mergeți la sală, pentru pregătirea și antrenarea musculaturii și a articulațiilor implicate în aceste sporturi, cu cel puțin 3 săptămâni înainte de vacanţă.

3. Mușchii, tendoanele și ligamentele neîncălzite sunt expuse la un risc mai mare de accidentare. De aceea, trebuie să devină o rutină alocarea unei perioade mai lungi de timp, înainte de efort pentru încălzire și stretching, precum și pentru relaxare și refacere, după terminarea efortului.

4. Fiți conștienți de faptul că arsurile solare pot apărea chiar şi în zilele reci și înnorate (în special atunci când practicați ski, sau snowboarding) deoarece radiațiile UV sunt mai puternice în regiunile alpine. Aplicați o cremă cu spectru larg de protecție solară (UV30+) pe pielea expusa . De asemenea, purtați ochelari cu protecție UV .

5. Beți apă înainte, în timpul și după activitatea sportivă. Un organism hidratat este mai rezistent.

6. Nu consumaţi alcool. În timp ce consumul de alcool pare să vă încălzească, de fapt vasele de sânge se dilată, iar astfel crește fluxul sanguin la nivelul pielii, crescând și pierderea de căldură prin expunerea pielii la aerul rece .

7. Îmbrăcați-vă cu haine mai subțiri, dar în mai multe straturi pentru a reține în interior căldura, dar și pentru a preveni pierderea de căldură. Adăugă sau elimină straturi de îmbrăcăminte, după cum este necesar în funcție de nivelul de efort şi de condițiile meteo.

8. Asigurați-vă că încălțămintea se potrivește în mod corespunzător. Încălțămintea care este prea strâmtă, sau prea largă, va afecta circulația pielii și vă va provoca flictene.

9. Persoanele cu o suferință medicală preexistentă, care afectează picioarele, cum ar fi diabetul sau insuficiența circulatorie, ar trebui să consulte un medic înainte de a practica un sport de iarnă.

Urmând aceste sfaturi minime de pregătire riscul de a vă accidenta este redus semnificativ, iar voi o să vă puteți bucura întreaga iarnă de plăcerea practicării sportului favorit.

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate