Cum sa fii mai dinamic?

Invinge lipsa de energie

  • Esti molesita dupa-amiaza?
    Stai in picioare, cu spatele drept – o pozitie gresita a corpului ingreuneaza respiratia si afecteaza circulatia si tonusul. Invioreaza-te rapid, mirosind o batista pe care ai picurat esenta de lamaie sau de portocala.
  • Te simti greoaie dupa ce ai mancat?
    Este mai bine sa mananci putin si des, decat sa-ti umpli excesiv stomacul. Incearca, de asemenea, sa faci o scurta plimbare de zece minute dupa fiecare masa – ajuta enorm digestia si sporeste energia.
  • Nu te poti trezi dimineata?
    Pune cateva picaturi de lamaie sau de ulei volatil de bergamota pe burete atunci cand faci dus. Si, daca suporti, fa un dus energizant cu apa rece.
  • Esti prea obosita ca sa iesi din casa?
    Ia o gustare usor de digerat si energizanta, cum ar fi banane, unt de arahide cu paine din faina integrala sau o lingurita de miere de albine.
  • Ai vrea sa poti sari din pat cu pofta de viata?
    Incearca aceste idei si vei avea acea vitalitate la care doar ai visat pana acum.

  1. RETETA VIETII
    Energia este produsa zilnic in fiecare celula a corpului, dupa ce mancarea digerata se transforma in "combustibil". Daca mananci prea mult zahar, grasimi sau alimente gatite, corpul tau va fi lipsit de o substanta esentiala, glicogenul, ceea ce va avea ca efect lipsa energiei si o stare de oboseala.
    De aceea, este preferabil sa mananci cat mai des produse bogate in substante organice. In lipsa lor, alege alimente proaspete, crude si naturale. Mananca paine de graham, orez negru nerafinat, turta sau terci de ovaz, legume si caise uscate, pentru a-ti asigura un nivel de energie stabil. Si nu uita ca cel mai bine este sa mananci putin si des.
  2. REINCARCA-TI BATERIILE
    Somnul este un factor esential in pastrarea energiei. Este momentul in care corpul tau se reface, dand timp celulelor suprasolicitate sa se reincarce. Studii recente arata ca pierderea a doar cinci ore de somn (intr-o singura noapte sau pe o perioada mai lunga de timp) are ca efect reducerea numarului de anticorpi produsi de organismul uman. In concluzie, cat ar trebui sa dormim?
    Raspunsul este diferit de la om la om, dar media este de sapte ore si jumatate. Incearca sa dormi acelasi numar de ore in fiecare noapte. "Recuperarea" la sfarsit de saptamana a acestor ore pierdute are doar un efect de carpeala.
  3. HIDRATEAZA-TI ORGANISMUL
    Multi dintre noi bem cafea pentru a rezista la oboseala. Nimic rau in asta, atata timp cat nu exageram. Ceasca cu cafea de dimineata care ne ajuta sa incepem ziua in forta nu face rau nimanui, dar mai multe cani cu ceai sau cafea pe parcursul unei zile pot afecta activitatea creierului, slabind puterea de concentrare.
    Se pare ca persoanele care nu beau cafea se descurca mai bine la examene, fiindca se pot concentra pe perioade mai lungi de timp. Cafeina distruge echilibrul apei in organism. Bea, zilnic, cel putin 2 litri de lichide pentru a hidrata organismul si a-l ajuta sa functioneze la capacitate maxima.
  4. RESPIRA O NOUA VIATA
    Oxigenul este factorul esential in obtinerea energiei. Exercitiile fizice ajuta la o mai buna oxigenare a tesuturilor si maresc rezistenta orga-nismului. Sporturi ca inotul si ciclismul sau mersul pe jos te obliga sa respiri mai profund. Propune-ti sa iti faci timp macar pentru una dintre aceste activitati, dedicandu-le cel putin 20 de minute pe saptamana.
    Exercitiile de respiratie pot avea un efect asemanator. Incearca, de exemplu, urmatorul exercitiu energizant, inspirat din practica yoghina: trage incet aer in piept, spunandu-ti in minte "inspir energie", si, apoi, expira, spunandu-ti "ma eliberez de stres". Repeta de trei, patru ori.
  5. FA HAZ DE NECAZ
    Nemultumirile si plictiseala reduc enorm nivelul de energie din corp. Daca, de exemplu, actualul loc de munca este sursa nemultumirilor, incearca sa-ti cauti un altul, mai potrivit. Sau, daca relatia ta sentimentala nu merge asa de bine, incearca sa rezolvi chiar acum problemele cu care va confruntati.
    Atunci cand o situatie ti se pare mai complicata, cere parerea unui psiholog sau sfatuieste-te cu o prietena de incredere. Toata lumea are zile proaste, dar o atitudine pozitiva si capacitatea de a face haz de necaz de cate ori e nevoie te vor ajuta sa scapi de stres si sa-ti pastrezi energia.
  6. CONSUMA ENERGIZANTE
    Este greu de spus daca exista vreun inlocuitor ideal pentru un regim alimentar sanatos. Se pare ca, mai degraba, nu. Oricum insa, chiar daca nu pot inlocui 100% o dieta echilibrata, specialistii recomanda urmatoarele substante ca fiind energizanti eficienti: vitaminele B si C, coenzima Q10, cromul, magneziul, precum si ginseng-ul.
  7. SCAPA DE ENERGIA NEGATIVA
    Suprasolicitarea inseamna stres si chiar energie negativa. Lucrul in conditii solicitante poate da rezultate bune, dar supunerea constanta a organismului la influenta cortizonului (hormonul produs de stres) poate afecta celulele sanatoase. Astfel, stresul produce caderi de energie si deprimare, care te fac sa renunti la gimnastica, la plimbarile in aer liber sau la alte lucruri placute.
  8. ELIMINA INFECTIILE
    Chiar si probleme minore de sanatate, precum raceala si gripa, pot sa-ti dea organismul peste cap. Ca sa scapi usor de ele, fortifica-ti corpul mancand sanatos si odihnindu-te suficient.
    Daca starea de oboseala nu dispare, fa o vizita medicului tau de familie. Daca, fara sa fi fost bolnava, te simti totusi obosita, du-te la doctor pentru a elimina cauza acestei stari.
  9. FA MISCARE
    Esti prea obosita ca sa faci gimnastica? Incearca sa-ti faci timp si pentru asa ceva, deoarece exercitiul fizic intareste organismul si produce endorfine, celulele care dau senzatia de multumire deplina.
    Cel mai important lucru nu este cat de dificile sunt exercitiile fizice, ci cat de des le faci. Daca detesti clasicele exercitii de gimnastica, fa-ti obiceiul de a merge pe jos, cel putin o jumatate de ora zilnic.
  10. PLANIFICA-TI ACTIVITATILE
    Cu totii stim cum este sa te simti extenuat si coplesit de munca, iar uneori chiar si lucrurile cele mai simple te pot stoarce de vlaga. Pentru a nu-ti risipi inutil energia, planifica-ti riguros activitatile. Da telefoanele importante la timp. Cand te duci la cumparaturi, asigura-te ca ai luat tot ceea ce este necesar pentru intreaga familie in decurs de o saptamana.
    Daca ai de rezolvat mai multe probleme urgente, scrie-le pe o lista, in ordinea importantei lor si fixea-za-ti o data limita pentru a le duce la bun sfarsit. In acest fel, vei reusi sa reduci semnificativ stresul si nu te vei mai simti in permanenta obosita.

5 produse care iti dau un plus de dinamism:

  1. Coenzima Q10 – energizant
  2. Tonotil-N – (indicat impotriva stresului, anorexiei)
  3. Geriforte – (regenerativ-revitalizant, antistres)
  4. Spectrum-Ginseng – (creste rezistenta la stres)
  5. Confit Guarana – (bomboane, indeparteaza oboseala)

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate